Airport Express met connecteren met WPA beveiligde SSID

Pagina: 1
Acties:

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoi!

Om mijn probleem duidelijk te maken heb ik er een klein tekeningetje bij gemaakt, dit is iets aangenamer en makkelijker om uit te leggen.
Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/1069/probleem3xw.jpg

Note:
De airport beschikt over een soort WDS functie, waardoor je het MAC adres van de (hoofd)router ingeeft en hij als een soort client gaat werken en het signaal gewoon door stuurt met wat versterking. (Handig voor in de tuin, in de zomer)
Maar ik krijg dit dus niet aan de praat als er op de (hoofd)router een WPA beveiliging staat.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je de APE verder niet gebruikt als AP kun je 'm als wireless client instellen. Mischien handiger?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jverdeyen
Maar dan kan ik er ook niet op connecteren om mijn wireless netwerk verder uit te breiden ?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Klopt, is een feature dat het niet werkt met WPA als bridge. Had hetzelfde probleem en blijkt gewoon niet mogelijk te zijn. Via WEP werkt het overigens wel, dat is altijd nog veiliger dan onbeveiligd. Bedank Apple maar.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nou ja, 'Bedank Apple maar', hiervoor is WDS niet bedoeld, en WPA ook niet. Je wilt gewoon dingen waarvoor de protocollen niet ontworpen zijn. Als je WPA wilt en de APE als AP gebruiken moet je er een ethernetkabel naartoe leggen en WPA apart instellen. Maar dan hebben we 't wel over WPA met RADIUS erbij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jverdeyen
Ik kan er een ethernet kabel naar leggen, maar dan moet ik weer een omweg maken met die optische kabel naar mijn versterker, en dan ben ik het praktische van de draadloze streaming ook verloren want dan kan ik evengoed een kabel van mijn laptop naar de versterker leggen. Maar ben al blij dat het bevestigd is dat het niet mogelijk is, dan stop ik met proberen en klungelen.

• OzBoz

OzBoz

CyBeR schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:26:
Nou ja, 'Bedank Apple maar', hiervoor is WDS niet bedoeld, en WPA ook niet.
Nou ik zie niet waarom WEP wel kan en WPA zonder radius niet. Maar wellicht kun je daar dan ook een verklaring voor geven, zo erg ben ik niet technisch op de hoogte. Vind het voorlopig alleen kansloos :)

• jverdeyen
Hoe moet ik het nu configureren om gewoon voor airtunes te gebruiken ?
Want ik krijg het niet aan de praat als het orange lichtje blijft knipperen kan ik niets selecteren in itunes :(.

• OzBoz

OzBoz

Ik heb nu geen tijd screenshots te maken, maar zonder beveiliging werkte het toch bij je? Doe dat dan even en zet bij tabje Access Control gewoon de MAC adressen van je laptop's. Zodat niet iedereen je verbinding kan gebruiken.

• jverdeyen
Ok, maar zoek geen tijdelijke oplossing.
En de WAP is vrij belangrijk voor mijn vader zijn werk.
Pagina: 1