Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw hier als lid, en heb gelijkt een redelijk lastige vraag (in mijn ogen). Ik ben bezig met het opzetten van een server thuis. Nu wil ik de volgende dingen thuis hebben draaien.
- Remote Desktop (Server Beheren)
- (Apache) Webserver
- Mysql Database
- PHP ondersteuning
- NAS (Schijven gedeeld over netwerk)
- Mailserver (Ontvangen en Versturen)
- FTP server
Aardig wat dingen dus, maar het moet wel lukken. De meeste dingen lukken met wel (Eigenlijk alles, BEHALVE de mail server)
Ik heb Windows 2003 Enterprise geinstalleerd, en de Active Dir., RD, webserver, apache, schijven delen, ftp, en PHP werken. Nu heb ik er MS Exchange opgezet, en hier gaat het mis. Ik zit op een dood spoor. Hoe moet ik de boel instellen? Ik heb een Tiscali Particuliere ADSL verbinding (4 Mbit down) en een router met wifi. Poorten heb in geforwared (110 en 25) maar het werkt niet. MOet ik iets van een Relay (wat het ook mag zijn) instellen? Mijn domeinnaam is zo ingesteld:
A record: www.blabla.nl
A record blabla.nl
A record mail.blabla.nl
MX record (10) mail.blabla.nl
MX record (20) mail2.blabla.nl
(en nog wat records)
(*blabla.nl is btw niet het domein hoor waar ik mee werk
)
Kan iemand mij uit de brandt helpen?!? ALvast bedankt!
Ik ben net nieuw hier als lid, en heb gelijkt een redelijk lastige vraag (in mijn ogen). Ik ben bezig met het opzetten van een server thuis. Nu wil ik de volgende dingen thuis hebben draaien.
- Remote Desktop (Server Beheren)
- (Apache) Webserver
- Mysql Database
- PHP ondersteuning
- NAS (Schijven gedeeld over netwerk)
- Mailserver (Ontvangen en Versturen)
- FTP server
Aardig wat dingen dus, maar het moet wel lukken. De meeste dingen lukken met wel (Eigenlijk alles, BEHALVE de mail server)
Ik heb Windows 2003 Enterprise geinstalleerd, en de Active Dir., RD, webserver, apache, schijven delen, ftp, en PHP werken. Nu heb ik er MS Exchange opgezet, en hier gaat het mis. Ik zit op een dood spoor. Hoe moet ik de boel instellen? Ik heb een Tiscali Particuliere ADSL verbinding (4 Mbit down) en een router met wifi. Poorten heb in geforwared (110 en 25) maar het werkt niet. MOet ik iets van een Relay (wat het ook mag zijn) instellen? Mijn domeinnaam is zo ingesteld:
A record: www.blabla.nl
A record blabla.nl
A record mail.blabla.nl
MX record (10) mail.blabla.nl
MX record (20) mail2.blabla.nl
(en nog wat records)
(*blabla.nl is btw niet het domein hoor waar ik mee werk
Kan iemand mij uit de brandt helpen?!? ALvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 19:07 ]