Toon posts:

Eigen Mailserver met Tiscali

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier als lid, en heb gelijkt een redelijk lastige vraag (in mijn ogen). Ik ben bezig met het opzetten van een server thuis. Nu wil ik de volgende dingen thuis hebben draaien.
- Remote Desktop (Server Beheren)
- (Apache) Webserver
- Mysql Database
- PHP ondersteuning
- NAS (Schijven gedeeld over netwerk)
- Mailserver (Ontvangen en Versturen)
- FTP server

Aardig wat dingen dus, maar het moet wel lukken. De meeste dingen lukken met wel (Eigenlijk alles, BEHALVE de mail server)

Ik heb Windows 2003 Enterprise geinstalleerd, en de Active Dir., RD, webserver, apache, schijven delen, ftp, en PHP werken. Nu heb ik er MS Exchange opgezet, en hier gaat het mis. Ik zit op een dood spoor. Hoe moet ik de boel instellen? Ik heb een Tiscali Particuliere ADSL verbinding (4 Mbit down) en een router met wifi. Poorten heb in geforwared (110 en 25) maar het werkt niet. MOet ik iets van een Relay (wat het ook mag zijn) instellen? Mijn domeinnaam is zo ingesteld:

A record: www.blabla.nl
A record blabla.nl
A record mail.blabla.nl
MX record (10) mail.blabla.nl
MX record (20) mail2.blabla.nl
(en nog wat records)

(*blabla.nl is btw niet het domein hoor waar ik mee werk :))

Kan iemand mij uit de brandt helpen?!? ALvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 19:07 ]

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 21:50
als k t mij goed herrinner is poort 25 dicht bij tiscali |:(
heb er zelf ook last van met wanadoo cable

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

enig idee of er een relay server is bij Tiscali?
En vergeet niet de . achter je MX Records te zetten :)
* RammY spreekt uit ervaring en liep zicht toch dom te zoeken naar de oorzaak :(

Deze advertentieplaats is te huur!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Makkelijkste om Exchange in te stellen: rechtermuisknop op je server (helemaal bovenin de hierarchie) in de System manager, en dan Internet Mail Wizard.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Bij Tiscali is poort 25 inbound niet geblokkeerd.. althans hier niet, en ook nooit geweest..

En als je al niet weer waar je moet beginnen is Exchange niet het meest makkelijke pakket om mee te beginnen, is een redelijk complex product.

En wat is 'het werkt niet'? Mijn glazen bol is vandaag kapot..

[ Voor 13% gewijzigd door axis op 17-03-2006 01:46 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 22:00
Ik zou eerst eens kijken of je poort 25 wel open staat
(grc.com kun je je open poorten laten scannen).

Mocht deze dicht zijn dan moet je wat anders gaan verzinnen (b.v. pop3 boxen door exchangen laten leeg trekken).

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:32
Waar aan merk je dat het niet werkt? Komt er geen mail door je server heen? Logs bekeken?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Kun je van buiten af via telnet naar je server connecten ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Sorry dat ik dit topic nog even ophoog haal Maar....

Ik heb ook een Windows 2003 Exchange Server achter een tiscali adsl. Nu wil ik graag via SMTP mail ontvangen. Ik heb nu een MX record verwijzing naar mijn eigen domein.

domein.nl MX > mail.domein.nl
mail.domein.nl A > IP.IP.IP.IP

Ik heb in de modem (Firewall is tijdelijk weg) poort 25 open gezet en naar de server laten wijzen.

Maar ik krijg maar geen mail binnen. Ik heb exchange goed gecofigureerd. Ik heb dit na gekeken via de mirosoft site en verschillende topics. Maar ik heb geen rare instellingen gedaan. Weet iemand wat de goede verwijzing via MX records is naar mijn domein voor port 25 (SMTP) naar mijn server?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:19:

Ik heb ook een Windows 2003 Exchange Server achter een tiscali adsl. Nu wil ik graag via SMTP mail ontvangen. Ik heb nu een MX record verwijzing naar mijn eigen domein.

Ik heb in de modem (Firewall is tijdelijk weg) poort 25 open gezet en naar de server laten wijzen.

Maar ik krijg maar geen mail binnen. Ik heb exchange goed gecofigureerd. Ik heb dit na gekeken via de mirosoft site en verschillende topics. Maar ik heb geen rare instellingen gedaan. Weet iemand wat de goede verwijzing via MX records is naar mijn domein voor port 25 (SMTP) naar mijn server?
Als je nou je domeinnaam erbij vermeldt, kunnen wij een nslookup doen om het te checken ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Heb je in exchange wel een recipient update policy aangemaakt?

Verwijderd

Ja, dat zeker. Ik heb ook een ander domein via exchange en die werkt wel. Die werkt via een pop-beamer (GFI mail essentials). Maar direct SMTP leukt niet. De adressen zijn wel toegevoegd aan Recipient update policy en de SMTP adressen zijn toegevoegd.

Ik heb tiscali gebeld en ze onder steunen het gebruik van een mailserver niet. Eigenlijk verbieden ze het. Maar zolang niemand er last van heeft doen ze er ook niks aan. Port 25 is in iedergeval niet dicht. Tiscali blokkeerd geen verkeer. :)

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
Als ik gok naar aanlijding van jou sig wat jouw adres is, kan ik konecten met jouw mailserver. (heb je overigens meerdere IPadressen, de naam van jouw mailserver verwijst naar een domijn die 1 ip-adres lager ligt dan de naam van de server uit jouw sig).

Als ik een mail probeer af te leveren lukt me dat niet.Ik heb test@ en 112it@ geprobeert, en daarbij krijg ik de melding dat de rcpt niet bekend is. Lijkt dus of iets mis met de config van de server of ik gok de verkeerde adressen 8)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:19:

Als je nou even leert hoe je met telnet (van buiten!) naar je exchange kunt connecten, kun je in ieder geval het tcp/ip transport verhaal snel testen, en als je wel kunt connecten, zie je ook snel de foutmeldingen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1