Toon posts:

Welke spel gerelateerde toekomst is er voor de dual cores?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dit weekend van plan een nieuw systeempje in elkaar te gaan zetten. En de grote vraag die eigenlijk al voor vele langs is geweest is "is het voor mij beter om voor de singe of de duel core procc. te gaan". En ja, ook deze gaat voor mij weer op.

Ik heb dus de afgelopen 2 weken voor een beetje informatie zitten rondstruinen en in de geschiedenis van GoT gekeken. En jeez! wat is dit een brandende vraag.. Logisch vind ik trouwens.. want een pc maken is niet niks.. en kost toch behoorlijk wat.

Nou valt het mij op dat voornamelijk voor 2006 de meeste reakties luiden: Ach.. een duel core als je gaat gamen, zou ik niet doen, is zonde.. etc etc.
Terwijl er na 2006 steeds meer mensen roepen dat de game industrie zich meer en meer zal gaan richten op Duel Cores (of triple en etc).

De nieuwe generatie XBOX360 console loopt ook al op meerdere proccesoren, dus dat zou voor mij inderdaad een antwoord geven op de vraag. Maar... een pc is geen xbox en niet alle spellen op de xbox wil je op je pc spelen.

Ik begrijp dat er al spellen bestaan die het ondersteunen, maar ik kan eigenlijk geen spellen vinden die er echt gebruik van maken. Waar blijven ze dan? Ik bedoel als ik op google zoek naar aankomende spellen die voor multi proccesoren worden ontwikkeld, vind ik niet wat ik wil. Is het eigenlijk geen fabeltje? Want volgens mij wordt het al 2 jaar lang geroepen dat duel cores te toekomst gaan worden (op multi-tastking na dan he, daar is het echt geweldig voor)! Of kan je ze toch echt binnen nu 1 jaar verwachten?

offtopic:
jezus wat een spelfout in me topictitel.. misschien kan een modje die veranderen in "gerelateerde"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 19:05 ]

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 11:14

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Nou, ik kan je vertellen dat de makers van TES4: Oblivion zeggen dat het full dualcore support heeft.
En verder bijvoorbeeld de 1.01 versie van Call of Duty 2 heeft ook dualcore support (1.01 is een patch).

Verder ondersteund de nieuwste source engine volgensmij ook dualcore maar dat weet ik niet zeker.

Kan je wel vertellen dat 80-90% van de spellen die ze nu maken of gaan maken dualcore support gaan hebben.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:51:

offtopic:
jezus wat een spelfout in me topictitel.. misschien kan een modje die veranderen in "gerelateerde"
offtopic:
Niet alleen in de titel hoor, door je hele post zelfs. Voor een aanpassing van de titel mag je een TR doen

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Kan je alleszins vertellen dat ik net veel geld in een nieuw systeem heb gestoken en ik er eigenlijk weinig mee ben, op gebied van gamen. Elk spel dat ik speel heeft wel last van die dual core.

Op dit moment echt weggesmeten geld, hoopte dat ik nu eindelijk eens een krachtige pc ging hebben en kon genieten van de prachtige graphics enz in een game. Maar nee hoor, mijn vorige pc draaide nog beter dan degene ik nu heb. Heb me vorige maand een amd x2 4800 aangeschaft en heb er echt wel spijt van, battlefield 2 hakkelt, nfs most wanted heeft vertragende beelden en rollercoaster tycoon 3 is helemaal niet te spelen. Echt frustrerend is het.

Dan lees ik hier op verschillende sites dat je het kunt verhelpen met affiniteit op 1 core te zetten en cool 'n quiet enz af te zetten. Allemaal geprobeerd maar niets hoor.

Nee sorry, kan er momenteel niet veel goed over zeggen. Denk dat je beter bent met de 4000 single-core. (en is stukken goedkoper)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Met de 81.xx drivers heb je al wel multithreaded graphics drivers, dat scheelt toch al weer enkele punten :).

Verwijderd

Nee sorry, kan er momenteel niet veel goed over zeggen. Denk dat je beter bent met de 4000 single-core. (en is stukken goedkoper)
De 4000, is waarschijnlijk langzamer, want de x2 4800 zijn 2 4000 processors (of cores of whatever het gaat om het idee). daarnaast is de 4800 nu de op 1 na hoogste van AMD. Dus als je dan nog hakkelig beeld hebt, ligt het echt niet aan je proc. maar eerder aan je videokaart/geheugen (BF2 schijnt veel geheugen nodig te hebben). Goedkoper is de 4000 echter wel
Maar met de 4800 is echt niks mis.

ontopic
ik zou als ik jou was dualcore nemen. Heb laatst ergens gelezen dat de unreal3 engine dualcore gaat gebruiken. en die engine wordt weer veel door andere spellen gebruikt (UT, splintercell, americas army etc etc. zelfs een harry potter game :9 ) http://en.wikipedia.org/wiki/Unreal_engine#Announced_games

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

En ja als je problemen hebt met je dualcore dan is dat een probleem dat bij jouw ligt en niet bij de proc.

Ik heb een X2 3800+ en die werkt perfect. Niks geen problemen met gamen enzovoorts.
Er zijn maar 2 games (van de 50+ ofzo) bij mij die ik op op 1 core moet zetten door middel van affiniteit (en hiervoor gebruik ik win2000launcher).

Ik heb gewoon alleen de AMD X2 driver en de Microsoft Hotfix erop staan (die hotfix kan je aanvragen bij Microsoft via de mail).

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRedbeard op 18-03-2006 12:33 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
naja... het is meer wat je allemaal wil gaan doen he. Dual core is een beetje zonde als je alleen wil gaan gamen. Als je wil gamen en een DVD branden tegelijk, of een hardcore downloader ben, dan kun je die programma's splitsen, en per core laten draaien. Maar heb je wel 5 minuten geduld voordat die CD/DVD gebrand is, ga dan gewoon met single core, bespaart je een hoop geld en narigheid (dat met die affinity zooi, het is tog weer gekloot) en neem dus een a64 4000+. Maar als je denkt lekker filmpje editten of uitpakken of iets wat veel van je processor vraagt, en je wil toch gamen, dan is dual core de oplossing. In princiepe vind ik al die processors met dual core tog maar onzin, want zelfs met een athlon 64 3500+ zijn alle games met gemak op zn hoogst te spelen, het ligt maar aan de rest van je systeem. Zorg ervoor dat je 2 gig ram hebt en een redelijke videokaart. Als de CPU, GPU en het geheugen goed zijn (dus niet gelijk de x2 4800+) dan heb je al meer dan genoeg performance in huis om lekker te kunnen gamen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoe zit dat trouwens met de intel dual core chips (d800 en d900 serie), hebben die geen last van de problemen zoals vaak omschreven met de amd x2 reeks ?

Heb je voor intel ook diverse extra drivers/patches nodig, of zijn die probleemloos i.c.m. gaming ?

Ik zat namelijk te denken aan die nieuwe d805 cpu, bijzonder goedkoop en goed overclockbaar. Ik draai nu al een paar jaar (!) met dat andere overclock wonder de p4-2.4. Helaas zijn alle nieuwe mobo's voorzien van pcie dus ik moet wel overschakelen als ik een andere grafische kaart koop.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met gaming en de d800-d900 reeks van intel ?

Verwijderd

Dual Core is de toekomst.. Als je op dit moment een CPU moet kopen neem dan een dual core.. Waarom ? Zie de benchmarks op anandtech b.v. van CoD2 en Unreal 4 met de juiste patches.. Scheeld echt veel.. Persoonlijk zou ik geen single core meer kopen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:29:
Kan je alleszins vertellen dat ik net veel geld in een nieuw systeem heb gestoken en ik er eigenlijk weinig mee ben, op gebied van gamen. Elk spel dat ik speel heeft wel last van die dual core.

Op dit moment echt weggesmeten geld, hoopte dat ik nu eindelijk eens een krachtige pc ging hebben en kon genieten van de prachtige graphics enz in een game. Maar nee hoor, mijn vorige pc draaide nog beter dan degene ik nu heb. Heb me vorige maand een amd x2 4800 aangeschaft en heb er echt wel spijt van, battlefield 2 hakkelt, nfs most wanted heeft vertragende beelden en rollercoaster tycoon 3 is helemaal niet te spelen. Echt frustrerend is het.

Dan lees ik hier op verschillende sites dat je het kunt verhelpen met affiniteit op 1 core te zetten en cool 'n quiet enz af te zetten. Allemaal geprobeerd maar niets hoor.

Hmmm klinkt bekend...
Welk moederbord heb je? misschien een bios update de oplossing.
Voor de asus a8n-sli was dit nodig voor de dual core cpu

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:57:
[...]

De 4000, is waarschijnlijk langzamer, want de x2 4800 zijn 2 4000 processors (of cores of whatever het gaat om het idee). daarnaast is de 4800 nu de op 1 na hoogste van AMD. Dus als je dan nog hakkelig beeld hebt, ligt het echt niet aan je proc. maar eerder aan je videokaart/geheugen (BF2 schijnt veel geheugen nodig te hebben). Goedkoper is de 4000 echter wel
Maar met de 4800 is echt niks mis.

ontopic
ik zou als ik jou was dualcore nemen. Heb laatst ergens gelezen dat de unreal3 engine dualcore gaat gebruiken. en die engine wordt weer veel door andere spellen gebruikt (UT, splintercell, americas army etc etc. zelfs een harry potter game :9 ) http://en.wikipedia.org/wiki/Unreal_engine#Announced_games
De 4000 is in dit geval WEL sneller, tenzij je wat opties veranderd. Bij BF2 bijvoorbeeld is het noodzakelijk dat je de affiniteit op 1 core instelt, anders gaat dit spel inderdaad haperingen vertonen. Dit geld voor meer games.

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik weet niet hoor, maar ga eens wat info zoeken over die problemen van dualcore.
Want ik heb die fouten ook gehad, en heb toen gewoon de AMD X2 drivers en de Microsoft hotfix geinstalled. En toen deed alles het goed. Battlefield 2, Rollercoaster Tycoon 3, enz, enz, werken allemaal perfect bij mij (en ik hoef bij die spellen geen affiniteit in te stellen. Verder heb ik 2 games waarbij dat wel moet, deze zijn, Lineage 2 en Advent Rising. Dit omdat Lineage 2 een error geeft. En Advent Rising gaat dan 2x zo snel dan normaal (is wel grappig een spel dat 2x zo snel draait).

Dus diegene die problemen hebben met hun dualcore'tjes die moeten niet gaan zeuren dat dan ding voor problemen zorgt. Dat doet de proc niet maar de drivers.

Hotfix=aanvragen microsoft
AMD X2 driver= amd site.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Kan iemand misschien een directe link neerzetten voor die hotfix?

Is misschien wel handig, scheelt een hoop correspondentie met microsoft, hoe minder, hoe beter.

Ben zelf ook van plan een DualCore AMD te gaan kopen, de 4400+ Toledo, met 2x1MB L2
Dit icm met een A8N-SLi Premium en Gainward 6800GT, 2x512MB DDR400 Corsair.

Nooit gedacht dat die spreekwoordelijke krantewijk me zo heeft verlost van famredrops ;)

Droogkloot.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:44
_AvA_ schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:41:
Kan iemand misschien een directe link neerzetten voor die hotfix?

Is misschien wel handig, scheelt een hoop correspondentie met microsoft, hoe minder, hoe beter.

Ben zelf ook van plan een DualCore AMD te gaan kopen, de 4400+ Toledo, met 2x1MB L2
Dit icm met een A8N-SLi Premium en Gainward 6800GT, 2x512MB DDR400 Corsair.

Nooit gedacht dat die spreekwoordelijke krantewijk me zo heeft verlost van famredrops ;)
Check je mail!

Toch niet :?

The virus detector said this about the message:
Report: Report: MailScanner: Executable DOS/Windows programs are dangerous in email

[ Voor 13% gewijzigd door Danielson op 18-03-2006 12:53 ]

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37
ErikRedbeard schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:26:
blaat

Dus diegene die problemen hebben met hun dualcore'tjes die moeten niet gaan zeuren dat dan ding voor problemen zorgt. Dat doet de proc niet maar de drivers.

Hotfix=aanvragen microsoft
AMD X2 driver= amd site.
Over welke hotfix heb je het dan eigenlijk. Waar is die precies goed voor? En kun je niet toevallig een directe link ernaartoe plaatsen?

• Danielson
Gurneyhck schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:48:
[...]

Over welke hotfix heb je het dan eigenlijk. Waar is die precies goed voor? En kun je niet toevallig een directe link ernaartoe plaatsen?
Mail me...

[ Voor 5% gewijzigd door Danielson op 18-03-2006 12:50 ]

• Danielson
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:51:
Ik ben dit weekend van plan een nieuw systeempje in elkaar te gaan zetten. En de grote vraag die eigenlijk al voor vele langs is geweest is "is het voor mij beter om voor de singe of de duel core procc. te gaan". En ja, ook deze gaat voor mij weer op.

Ik heb dus de afgelopen 2 weken voor een beetje informatie zitten rondstruinen en in de geschiedenis van GoT gekeken. En jeez! wat is dit een brandende vraag.. Logisch vind ik trouwens.. want een pc maken is niet niks.. en kost toch behoorlijk wat.

Nou valt het mij op dat voornamelijk voor 2006 de meeste reakties luiden: Ach.. een duel core als je gaat gamen, zou ik niet doen, is zonde.. etc etc.
Terwijl er na 2006 steeds meer mensen roepen dat de game industrie zich meer en meer zal gaan richten op Duel Cores (of triple en etc).

De nieuwe generatie XBOX360 console loopt ook al op meerdere proccesoren, dus dat zou voor mij inderdaad een antwoord geven op de vraag. Maar... een pc is geen xbox en niet alle spellen op de xbox wil je op je pc spelen.

Ik begrijp dat er al spellen bestaan die het ondersteunen, maar ik kan eigenlijk geen spellen vinden die er echt gebruik van maken. Waar blijven ze dan? Ik bedoel als ik op google zoek naar aankomende spellen die voor multi proccesoren worden ontwikkeld, vind ik niet wat ik wil. Is het eigenlijk geen fabeltje? Want volgens mij wordt het al 2 jaar lang geroepen dat duel cores te toekomst gaan worden (op multi-tastking na dan he, daar is het echt geweldig voor)! Of kan je ze toch echt binnen nu 1 jaar verwachten?

offtopic:
Ik draai nu een aantal maanden dual core, en ik kan je vertellen; ik ga nooit meer terug naar single core _/-\o_

Alles draait altijd zo soepel :) Draai nu 2x 2,6Ghz! Ik heb totaal geen problemen met dual core!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37
Danielson heb je net gemaild, alleen krijg delivery failure. Oud mailadres?
Mail mij anders ff aub.
Pagina: 1