Toon posts:

Hauppauge pvr500 onder wunb\\indows xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker,

Zelf ben ik al een poosje in het bezit van een hauppauge pvr 150. Hierover ben ik zeer tevreden, ia een goede keuze geweest.

Vandaag heb ik iemand geholpen met het testen van een hauppauge pvr 500mce onder windows xp. Deze kaart heeft een dubbele tuner waarmee je 2 kanalen tegelijk kunt bekijken (of opnemen). Op internet word (o.a. op het tweakers forum) vertelt dat je deze gewoon onder windows xp kunt gebruiken. Hiervoor heb je dan wel een speciaal programma voor nodig (om de 2e tuner te kunnen gebruiken)

Het volgende heb ik gedaan:
- pvr 150 uit mn moederbord gehaald en pvr 500mce erin gezet
- nieuwe drivers van de hauppauge sit geinstalleerd

Via de volgende programma' s heb ik geprobeerd goed beeld te krijgen
Media portal
wintv2000
gbpvr
dscaler

wintv2000 geeft geen beeld. je hoort wel wat haperend geluid op de achtergrond. (logisch want er is bij vermeld dat het niet werk met wintv2000)

Gbpvr is hetzelfde verhaal, geen beeld en haperend geluid.

dscaler (eenvoudig freeware programma) doet het wel. Ik kan 1 tuner met beeld en geluid krijgen, de 2e tuner met beeld maar dan zonder geluid. Bovenin het beeld is een zwarte balk tezien die steeds van rechts naar links verspringt. Daarnaast van de 2e tuner niet altijd goed, soms bevriest het scherm voor een gedeelte of hoor je brom als geluid.

Media portal crashed. Dit is eigenlijk nog het raarste van het verhaal. Als ik de tv weergave aanzet start mijn hele systeem opnieuw op. (dit is niet het geval bij de pvr 150).

Op het forum zijn enige gebruikers die gewoon gebruik maken van de pvr500mce. Ik heb geprobeerd over al dezelfde instellingen te gebruiken maar kom er echt niet uit. Daarnaast heb ik dit probleem niet kunnen vinden.

Is er iemand die hetzelfde probleem gehad heeft of een mogelijke oorzaak (oplossing weet)??

[edit]
Heb een AMD opteron 144 processor + asrock 939dual-sata2 uli 1695 moederboard + 1 harde schijf + radeon 9000 videokaart. (en een aopen 250W voeding)
Bvd,
Koster

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 18:33 ]

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Dat haperen etc. is een bekend fenomeen in de samenwerking tussen de 500mce en de asrock dual. Heb ik verschillende keren vermeld. Heb je dus niet goed naar gezocht. Maar goed.
Zet in je bios de pci latency timer op (bijv.) 64. klaar.

iRacing Profiel