Geen videosignaal meer?

Pagina: 1
Acties:

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Okay, ik was dus vanmiddag rustig aan het surfen, krijg ik opeens een melding van windows dat er een ATi VPU Recover actie heeft plaatsgevonden. Ik ga er van uit dat er niets ernstigs aan de hand is, en druk op OK.

Vervolgens krijg ik een BSOD met heel kort wat informatie over een systemdump, waarna windows de pc laat herstarten en ik opeens geen videosignaal meer heb!

Het betreft hier een PC met de volgende hardware:

AMD Athlon 2400+
Asus A78NX-X moederbord
ATi Radeon 9800 Pro van Sapphire, 128mb
2x 512 mb ram van Kingston
4x 40 gb HD's van Seagate, Maxtor en WD.

Ik heb vervolgens de monitor op een andere pc getest, beide ingangen en kabels doen het, terwijl geen van beide uitgangen van m'n 9800pro een signaal aan m'n monitor gaf. Ik heb geen andere videokaarten op AGP, alleen een paar oude Tridents en S3Virge DX2's ofzo, maar deze geven ook geen signaal. Ik dacht nog dat het eraan kon liggen dat in het bios staat, dat de primary graphics op AGP staan, dus vervolgens een BIOS Reset gedaan (batterij verwijderen, jumper overzetten, jumper en batterij terugzetten). Dit heeft helaas geen enkel verschil gemaakt.

Heeft misschien iemand hier een idee waar het aan kan liggen?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je die videokaart in een ander systeem testen? Draait de fan nog wel?

Als je 9800Pro het wel doet in een andere computer en je huidige systeem geen beepcodes produceert, lijkt het erop dat het moederbord/processor acuut defect geraakt is.

Haal je de spanning wel het moederbord bij een BIOS reset?

[ Voor 12% gewijzigd door PD2JK op 16-03-2006 17:41 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Vyo
  • Niet online
de videokaart kan ik zo 123 niet in een ander systeem testen, geen andere systemen in huis met AGP...

Edit1: De Videokaart was sowieso gemod, met een Zalmann Fan erop welke wordt aangesloten op de chassisfan aansluiten dus daaraan kan ik niet zien of hij draait, ik merkte wel dat de koeler warm werd toen ik de fan een tijdje uitdeed. Processorfan slaat wel gewoon aan

ik krijg een warning beep die gaat van Lang-Kort-Kort (ongeveer ---------- - - in relatieve lengte)

Edit2: ik heb nog wat meer informatie gevonden, volgens deze site moet de code betekenen:
1 Long, 2 Short A video error has occurred and the Bios cannot initialise the video screen to display any additional information.

[ Voor 91% gewijzigd door Vyo op 16-03-2006 18:01 . Reden: toevoeging ]

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Mjups, dat klinkt als een defecte Videokaart.

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-07 13:36

Phreak

KTM SuperDuke

Klinkt idd alsof die kaart kapot is.
Je zou nog even kunnen proberen de kaart uit z'n slot te halen en er weer terug in te drukken.
Misschien dat hij dan weer opstart.

Blyatifull

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Zoiets heb ik ook met mijn 9700Pro meegemaakt. Ik heb toen idd de kaart uit het slot gehaald. Ook de spanning van de kaart er af gehaald. De pc laten starten zonder videokaart erin (deze moet nu ook gaan piepen ten teken van een error) Het lijkt er op dat de PC/moederbord zich dan reset of zo.
Toen kaart weer in het slot met de voeding weer aangesloten. En toen deed hij het weer.

btw. Ik wist dat de kaart niet defect was, omdat deze in mijn andere pc het gewoon deed.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Vyo
  • Niet online
DarkSide schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:36:
Zoiets heb ik ook met mijn 9700Pro meegemaakt. Ik heb toen idd de kaart uit het slot gehaald. Ook de spanning van de kaart er af gehaald. De pc laten starten zonder videokaart erin (deze moet nu ook gaan piepen ten teken van een error) Het lijkt er op dat de PC/moederbord zich dan reset of zo.
Toen kaart weer in het slot met de voeding weer aangesloten. En toen deed hij het weer.

btw. Ik wist dat de kaart niet defect was, omdat deze in mijn andere pc het gewoon deed.
Ik heb dat gedaan, daarna nog eens met een PCI kaart geprobeerd, vervolgens die PCI Kaart in een ander slot, en als laatste die PCI Kaart in dat andere slot na een CMOS-reset.. en omg, het werkte!

Ik had weer beeld etc, ik heb nog steeds geen flauw idee wat er mis is gegaan, alles werkt nog o.O
Pagina: 1