Toon posts:

amd 3000 socket a

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe processor gekocht bij een tweedehands winkel voor mijn socket a moederbord.
jammer genoeg was dit de laatste van de socket a processors die ze hadden anders had ik een minder goede genomen want mijn moederbord kan maar tot 950mhz aan..

nouw wil ik dus wel een nieuw moederbord van socket a ( of anders ) kopen maar ik wil graag weten waarom deze cpu het niet doet : hij ziet er gewoon goed uit, maar als ik hem der in doet post hij niet , het scherm blijft gewoon zwart .

ik heb gelukkig garantie op dit ding , want ik weet niet waarom hij dus zo vreemd doet : kan een van jullie mij helpen ?

mijn moederbord is een : chainteck 7aja met een via chipset kt133 ( uit me hooft : dus ik kan me vergissen)
processor die er nu in zit is een duron 600
processor die ik der in wil zetten is een athlon 3000 (1,8 ghz)

ik weet niet wat ik nog allemaal der bij moet zetten dus als ik iets vergeet moeten jullie het zeggen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarschijnlijk ondersteunt je moederbord (dat weet ik wel zeker ;) ) geen Thoroughbred en Barton-cores die op de Athlon XP zitten. Naast dat is jouw FSB maximaal 266, die van een Barton 3000+ is volgens mij zelfs 400 FSB. Een nieuw moederbord kopen is de enige oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar ik heb dus geen zin om der achter te komen dat mijn proc dood is als ik dat nieuwe bordje heb gekocht :( dus ik denk dat ik hem dan maar terug breng en voor een amd sepron upgrade kitje ga door sparen :)

maar zijn der echt geen manieren om hem aan de praat te krijgen ? want dan breng ik hem gewoon terug ( gelukkig heb ik garantie :D )

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:21:
Ik heb een nieuwe processor gekocht bij een tweedehands winkel voor mijn socket a moederbord.
jammer genoeg was dit de laatste van de socket a processors die ze hadden anders had ik een minder goede genomen want mijn moederbord kan maar tot 950mhz aan..

nouw wil ik dus wel een nieuw moederbord van socket a ( of anders ) kopen maar ik wil graag weten waarom deze cpu het niet doet : hij ziet er gewoon goed uit, maar als ik hem der in doet post hij niet , het scherm blijft gewoon zwart .

ik heb gelukkig garantie op dit ding , want ik weet niet waarom hij dus zo vreemd doet : kan een van jullie mij helpen ?

mijn moederbord is een : chainteck 7aja met een via chipset kt133 ( uit me hooft : dus ik kan me vergissen)
processor die er nu in zit is een duron 600
processor die ik der in wil zetten is een athlon 3000 (1,8 ghz)

ik weet niet wat ik nog allemaal der bij moet zetten dus als ik iets vergeet moeten jullie het zeggen.
een athlon 3000+ XP is toch 2.1ghz?

Naja maakt ook niet zo veel uit..maar dat je mobo helemaal niks laat zien lijkt me logisch...want hij ondersteund die nieuwere proc's gewoon niet...
Je zult dus gewoon een nieuw mobo moeten kopen...

Verwijderd

Topicstarter
zucht.. ok :( naja zal ik wel even kijken of ze morgen daarnog iets hebben wat goed is voor mij :)

bedankt allemaal :)

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Modbreak:Kijk eens rond in www.tweakers.net/aanbod, marktplaats, ebay, etc. Hier is het forum niet voor bestemd :)

[ Voor 74% gewijzigd door BalusC op 17-03-2006 11:50 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS, jouw processor zal wel in orde zijn. Je moederbord of liever gezegd de VIA KT133 chipset ondersteund de processor gewoon niet. Kijk even in Vraag&aanbod voor een leuk moederbordje als je nieuw te duur vindt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
ok zal even kijken , maar ik heb hem ook in de pc van een vriend van mij gezet , en die heeft een via kt 266 of iets wat daar op lijkt, en die pakt hem ook niet :( maar volgens mij is die niet zo oud dus hij zou hem denk ik moeten pakken , maar hij doet het niet :'(

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:07
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 02:18:
ok zal even kijken , maar ik heb hem ook in de pc van een vriend van mij gezet , en die heeft een via kt 266 of iets wat daar op lijkt, en die pakt hem ook niet :( maar volgens mij is die niet zo oud dus hij zou hem denk ik moeten pakken , maar hij doet het niet :'(
Aan gokken heb je niet veel. Ook de KT266 chipset ondersteund net zoals de KT133 maximaal processoren met 266FSB (de snelste daarvan is een Athlon XP 2600+, maar daarvan zijn ook 333FSB exemplaren gemaakt). Het kan dus gewoon zijn dat die processor werkt, maar je hebt blijkbaar geen goed moederbord om te testen.

Maarre... In plaats van dat gegis over chipsets kun je ook gewoon de site van BalusC raadplegen: http://balusc.xs4all.nl/srv/har-chi-via.php.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaap-Jan op 18-03-2006 02:30 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
ok thx :) nu nog even een geschikt moederbord of upgrade setje zoeken

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Gewoon voor een tientje of 4 een asrock socket a bordje kopen, heb je meteen sata erbij, is alleen de vraag nog of je zomaar je geheugen mee kan nemen maar dat denk ik wel
http://www.wintelco.nl/ca...ath=71_73&products_id=531

[ Voor 21% gewijzigd door Duncan_R op 18-03-2006 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu sdram en dat bord heeft ddr :( jammer wordt dan weer extra geheugen kopen

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Duncan_R schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 19:32:
Gewoon voor een tientje of 4 een asrock socket a bordje kopen, heb je meteen sata erbij, is alleen de vraag nog of je zomaar je geheugen mee kan nemen maar dat denk ik wel
http://www.wintelco.nl/ca...ath=71_73&products_id=531
Let even op voordat je adviezen geeft. Dit moederboard ondersteund geen processors met een 400 MHz bus.

Als ik de TS was zou ik V&A eens checken op een goed nForce 2 boardje. Tweedehands zijn die goed betaalbaar. Blijf je alleen zitten met het geheugen dat vervangen moet worden.

Ooh en btw, wat voor videokaart heb je? Als je zo'n kaart hebt met een "oerknal"-AGP aansluiting, die wil niet altijd compatible zijn met de AGP 8x slots. Maar check daarvoor even:
PMG FAQ

[ Voor 17% gewijzigd door Spixo op 19-03-2006 12:49 ]

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ricardo87 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:47:
[...]

Let even op voordat je adviezen geeft. Dit moederboard ondersteund geen processors met een 400 MHz bus.

Als ik de TS was zou ik V&A eens checken op een goed nForce 2 boardje. Tweedehands zijn die goed betaalbaar. Blijf je alleen zitten met het geheugen dat vervangen moet worden.

Ooh en btw, wat voor videokaart heb je? Als je zo'n kaart hebt met een "oerknal"-AGP aansluiting, die wil niet altijd compatible zijn met de AGP 8x slots. Maar check daarvoor even:
PMG FAQ
Idd, sorry op dezelfde site staan ook deze 2 http://www.wintelco.nl/ca...th=71_73&products_id=1746 en http://www.wintelco.nl/ca...th=71_73&products_id=1338 deze ondersteunen wel 400 mhz. Ik had een 333 mhz versie in gedachte nl deze AMD Sempron 3000+ FSB 333 512K Socket A.

1 van deze mobo's samen met 512 mb geheugen zou je zo'n 80 euro kosten, dat vind ik nog wel te doen maar ik kan niet jouw spaarpot kijken natuurlijk

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ALs je dan toch een nieuw moederbord en geheugen moet kopen kun je imo beter die Athlon socket A weer terugbrengen en een Athlon64-setje (socket 939) kopen. Kost dan wel iets meer, maar om nu nog te investeren in een nieuw socket A systeem is ook zonde. Dan zit je over een tijdje weer met het probleem dat je niet kunt upgraden en weer alles nieuw moet kopen.

En verder zou ik me in het vervolg ook wat beter verdiepen in de materie, want voor hetzelfde geld sloop je je hardware door zulk soort ondoordachte acties ;)

Verwijderd

Palomar schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:58:
ALs je dan toch een nieuw moederbord en geheugen moet kopen kun je imo beter die Athlon socket A weer terugbrengen en een Athlon64-setje (socket 939) kopen. Kost dan wel iets meer, maar om nu nog te investeren in een nieuw socket A systeem is ook zonde. Dan zit je over een tijdje weer met het probleem dat je niet kunt upgraden en weer alles nieuw moet kopen.

En verder zou ik me in het vervolg ook wat beter verdiepen in de materie, want voor hetzelfde geld sloop je je hardware door zulk soort ondoordachte acties ;)
Nou ja als ie voor 60euro een mobo met geheugen kan kopen (moet lukken als je goed zoekt :) ) is ie wel klaar. ik bedoel, een xp3000 is nog snel zat voor de meeste hedendaagse taken, al moet je niet de beste game prestaties verwachten.

/me Triple_A is nog uiterst tevreden over de snelheid van zijn XP3200 :)

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Als je echt een mobo wilt voor die cpu kun je ook het Asus A7N8X-XE aanschaffen, die is voor ongeveer 45 euro te koop, en die ondersteund zowel de 333 MHz FSB als de 400 MHz van de 3000+. Ik heb zelf ook deze cominatie en het werkt prima. Eveneens voor de liefhebber overclockmogelijkheden.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Pagina: 1