[DDR]Na bijprikken 1GB wil WindowsXP niet verder

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Misschien is het een klassieker, weet ik niet, maar kon zo gauw niets vinden.
Ik had eerst 2x512MB DDR400 geheugenreepjes van Vdata. Nu net 2 x 512MB DDR400 van PQI erbij gekocht. Bijgeprikt, reboot, en hij start op zich gewoon door. Totdat we bij windows komen. De blauwe balkjes komen nog wel, beeld gaat dan ff zwart en komt terug. Alleen nu is hij gewoon vastgelopen! Ik heb nog ff een paar minuten gewacht, maar hij gaat echt niet verder.

Wat ik al geprobeerd heb:
- FSB weer teruggezet naar 200Mhz (eerst 219Mhz overclock)
- Veilige modus van windows (werkt wel, vanuit daar werk ik dan ook nu)
- Tig keer resetten

Het feit dat Windows opzich nog wel op wil starten geeft mij wel hoop, al is het maar in de veilige modus.

Weet iemand raad?
Verdere specs:
AMD64 3500+
WinXP Pro + SP2
ATi Radeon X800XT
Asus A8V Deluxe

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wil dat type geheugen wel goed samenwerken met dat bord? Check de QVL op de Asus site eens. Heb je het reepje al getest met Memtest? Al eens een andere pc geprobeerd?

Verwijderd

Klassiek wil ik het niet noemen!

want bij mij liep ook vast, toen ik er 2x512 MB indeed.

ik kreeg toen spontane stop fouten, en was die stop fout opgelost kwam er wel een nieuwe opdagen.

Pas na een flinke format, zijn de problemen bij mij opgelost.

• Acolyte
Memtest draait nu, nog geen fouten gevonden. Ze zeggen zelf dat het voor 20 minuten moet draaien.
De mogelijkheid om het in een andere pc te proberen (die luxe :P) heb ik niet.
In de QVL staat niets vermeld over PQI geheugen. Alleen Crucial, Kingston, Samsung dat soort merken. Maar kan me niet voorstellen dat de reepjes echt incompatible zijn met het bord. Want dan zou ik toch ook niet in de veilige modus terecht kunnen komen?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Acolyte schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:22:
Memtest draait nu, nog geen fouten gevonden. Ze zeggen zelf dat het voor 20 minuten moet draaien.
Ik zou het toch minstens 1 pass Memtest laten draaien. Dan kan je pas met enige zekerheid zeggen dat er niets mee aan de hand is. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Acolyte
_the_crow_ schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:36:
[...]
Ik zou het toch minstens 1 pass Memtest laten draaien. Dan kan je pas met enige zekerheid zeggen dat er niets mee aan de hand is. :)
Ik snap best dat het allemaal uit voorzorg is enzo, maar de reepjes zijn nieuw, zijn gewoon ook DDR400 alleen dan van een ander merk...
En bovendien kan ik dus zoals gezegd in windows komen alleen veilige modus. Call me stupid, maar riekt het dan niet naar een softwareprobleem? Een windows dingetje wat dwars zit?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Softwareprobleem lijkt het mij niet, aangezien Windows nieteens weet dat je een ander merk reepjes erin hebt gestopt. Ik gooi het op incompatibiliteit of defecte reepjes. Probeer eerst even je geheugenspanning te verhogen met 0,1V

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Wat minder ongefundeerde aannames en wat meer eigen logisch nadenkwerk en inzet zouden je sieren...

1) je hebt zo te zien niet getest met *alleen* de nieuwe DIMMs. Doe dat.
2) memtest behoort tot basiszelfwerkzaamheid bij geheugenproblemen.
3) als je zo zeker bent dat het een softwareprobleem is, dan staat deze topic toch op de verkeerde plek...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.