Toon posts:

[C#] Security permissions control in webpagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows Control Library gemaakt in c# met een simpele control erin. Ik wil deze control gebruiken op een webpagina. Het laden en tonen van de control gaat goed en ik kan de control ook gebruiken op de pagina. De control maakt echter gebruik van een extern activex component. Wanneer ik deze probeer aan te spreken gaat het mis.
code:
1
2
3
4
5
6
System.Security.SecurityException: System.Security.Permissions.SecurityPermission
[i][stack trace][/i]
The type of the first permission that failed was:
System.Security.Permissions.SecurityPermission
The Zone of the assembly that failed was:
MyComputer

Dit is ook wel logisch aangezien ik een extern activex component aanspreek. Ik dacht dit op te kunnen lossen door de pagina toe te voegen aan mijn trusted sites en de security op low te zetten. Dit mag helaas niet baten. Google vertelde mij het een en ander over GAC maar ik kreeg hier ook niet het gewenste resultaat.
Is het uberhaubt mogelijk om deze constructie te gebruiken, zo ja hoe los ik het rechten probleem op?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lijkt me zowieso dat je server-side iets aan je permissions moet doen, niet client side?
Je zou je website onder IIS onder een andere user kunnen draaien, de .Net permissions aanpassen of desnoods met dcomcfg aan de slag gaan.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hoe kan je een Windows Control nou in een web-site gebruiken? In een website kun je toch alleen Web-Controls gebruiken?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
rwb schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:06:
Hoe kan je een Windows Control nou in een web-site gebruiken? In een website kun je toch alleen Web-Controls gebruiken?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<html>
  <body>
   <center>
     <object id="testControl" height="400" width="400"
         classid="/WebApplication1/TestControl.dll#test.TestControl">
     </object>
   </center>
  </body>
</html>

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 11:58 ]

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-01 09:10

giMoz

iets met meester...

denk dat je je eerder eens goed moet gaan afvragen of dit nou wel werkelijk is wat je wil van volgens mij valt dit toch duidelijk in de categorie: Dat moet je niet willen...

Of niet natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
giMoz schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:10:
denk dat je je eerder eens goed moet gaan afvragen of dit nou wel werkelijk is wat je wil van volgens mij valt dit toch duidelijk in de categorie: Dat moet je niet willen...
Waarom zou ik dit niet willen? Welke argumenten heb je tegen deze constructie?
Persoonlijk ben ik ook niet voor zulke oplossingen, maar het gaat hier om een applicatie die alleen op een lokaal intranet zal komen te draaien.

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-01 09:10

giMoz

iets met meester...

ik kan me geen enkele reden verzinnen waarom je zoiets zou willen doen...

als het toch een simpele windows control is, waarom maak je er geen webcontrol van dan?

Lijkt me dat je dan gen problemen meer hebt...

Of niet natuurlijk...

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
giMoz schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:29:
ik kan me geen enkele reden verzinnen waarom je zoiets zou willen doen...

als het toch een simpele windows control is, waarom maak je er geen webcontrol van dan?

Lijkt me dat je dan gen problemen meer hebt...
Ik zou het eerder andersom stellen. Als je een Windows Control heb hoezo maak je er dan geen windows applicatie van.

Waarschijnlijk zal je om je probleem op te lossen moeten spelen de .net permissions. Standaard draaien Assemblies die niet op de locale share staan op een ander trust level en hebben dus veel minder permissies

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1