[MAIL] Nergens behalve bij hotmail junkmail

Pagina: 1
Acties:

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2025
Voor een opdracht ben ik bezig om de mailtemplates die gebruikt worden voor het versturen van automatische gegenereerde mailtjes te veranderen, omdat hotmail deze ene mail ziet als junkmail. Met een splinternieuw hotmailaccount wordt dit mailtje zonder pardon in de junkfolder gestopt. Bij Outlook e.d. niet!

Nu heb ik overal al gekeken naar eventuele verbeteringen binnen de header en content alleen dit werkt niet. Het rare is dat het 1 mailtje betreft dus de headers zijn bijna hetzelfde (alleen de id's niet)

Dus ik dacht "het ligt aan de content" Ik heb een andere afsluiting en woordgebruik gebruikt, tevergeefs. Ik heb de content uitgebreid, tevergeefs.

Inhoud van mail:

Dear sir / madam,

Your registration on XXX.com is completed. Thank you for your interest. Your login and password are stated here, store these details safely.

Login name: XXX
Password: XXX

Continue exploring XXX.com. You could start with reading the help pages carefully. You can only analyze the real value of the portal by starting to trade today. For any assistance in trading, please contact customersupport@XXX.com

Good luck with your business!

Kind regards,

Customer service

XXX.com

Ik zit met mijn handen in mijn haar. Het onderwerp van het mailtje is btw Registration complete.
Heeft iemand een idee?! THNX!

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

het woordje 'trade' en 'trading' zouden wel eens goede woorden voor een spam-filter kunnen zijn.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

Misschien heel simpel: heb je wel de 'sender' in je 'veilige' lijst opgenomen? Of 'verplaats alle mail van niet contacten naar de junkfolder' aangevinkt?

[ Voor 15% gewijzigd door TeeDee op 16-03-2006 16:52 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• DaFireball
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09-2022
Hey sherrif,

Ik neem aan dat je PHP gebruikt..?

Je moet eens goed kijken naar de headers van je mail,
heb hier zelf ook problemen mee gehad..

Wanneer je een mail stuurt, doet bijvoorbeeld Hotmail een reverse DNS-lookup,
dat wil zeggen, als je stuurt vanaf het mailadres info@blaatschaap.nl en blaatschaap.nl bestaat niet,
dan komt ie in je junk mail..

Ook moet je goed kijken wat er bij je return-path staat en of je content van je mail goed is aangegeven.. (kun je d.m.v. Outlook o.i.d. checken..)

gooi je code anders maar een keer op de PM,
dan zal ik eens kijken wat ik voor je kan doen..

Mzzl

• DaLuca
Ik ga met deze informatie aan de slag
TeeDee schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:51:
Misschien heel simpel: heb je wel de 'sender' in je 'veilige' lijst opgenomen? Of 'verplaats alle mail van niet contacten naar de junkfolder' aangevinkt?
Het is een slinternieuw emailadres dus ik heb nix veranderd. Het rare is dat het maar bij 1 mailtje is. De andere komen wel gewoon in mijn inbox!

iig SUPER bedankt. Ik hou jullie op de hoogte!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
En het werkt ook om SPF records voor je domein in te stellen. Volgens mij gebruikt Hotmail al Sender-ID om mail punten te geven mbt spam.

• DaLuca
real-doc schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:42:
En het werkt ook om SPF records voor je domein in te stellen. Volgens mij gebruikt Hotmail al Sender-ID om mail punten te geven mbt spam.
SPF records!?

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Misschien een domme vraag, maar wat is je subject?

Edit: Ow keej - domme vraag dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Coltrui op 17-03-2006 11:42 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DaLuca schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:21:
[..]
Het onderwerp van het mailtje is btw Registration complete.
[..]
Coltrui schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:36:
Misschien een domme vraag, maar wat is je subject?
8)7

Ey!! Macarena \o/

• DaLuca
Ik heb gelezen dat het veranderen of verwijderen van de "X-" headers ook kan helpen. Maar waar moet ik die instellen. Gaat dat automatisch, is het aan de server of client side of zit het in de PHP code...?! Ik kan het iig niet vinden :S

Pagina: 1