[probleem] Medusa 5.1

Pagina: 1
Acties:

• Looner
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-02 18:50
Ik heb sinds kort een Speedlink medusa 5.1, het geluid is goed (had hiervoor plantronics 90 voor mn hond em kapot maakte) maar ik zit met het volgende probleem: De voor en achter speakertjes krijgen geen ondersteuning van de subwoofertjes, ik ben me nu al 2 dagen kapot aant zoeken en heb ook maar een mail gestuurd naar conrad en speedlink zelf maar nog geen reactie. Ook heb ik op dit forum een paar mensen gezien die de headset wel goed werkende hebben en ik ben benieuwd hoe ze dat gedaan hebben.

ik heb een Audigy 2.

*hoopt op bruikbare reacties :)*

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook de medusa ghad.. De voor speakers kregen wel ondersteuning van sub (of de voor speakers geven normaal al zoveel bas?) maar bij mij kregen alleen de achter speakers geen ondersteuning van de subwoofer... Het klonk dus nergens naar. Ik heb hem weer teruggestuurd naar conrad.

• Looner
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-02 18:50
dat ben ik nu dus ook van plan, geluid op zich met muziek kan wel maar dat geen sub op voor en achter is zeer irritant, en na 2 dagen klooien hebk er geen zin meer in. Maar, ga ik nu weer voor de plantronics audio .90 of een ander setje... tijd om te zoeken.

in elk geval bedankt :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De ondersteuning van de subs moet je regelen in je geluidskaart-instellingen. Een stereomix heeft geen LFE-kanaal, zoals dat bij 5.1 het geval is...de Medusa stuurt puur door wat hij ontvangt van de geluidskaart. (in tegenstelling tot sommige 5.1 setjes die een stereosignaal standaard al ondersteunen met het laag via de woofer)
In mijn ogen doet de Medusa het beter dan de 5.1 setjes die het signaal niet laten horen zoals het uitgestuurd wordt. Bij een stereosignaal verwacht ik alleen m'n fronts te horen, tenzij ik m'n geluidskaart vertel dat hij de mix over voor+achter moet sturen met het laag via de sub en ondersteunend hoog via de center. (ja...ik ben een tevreden Medusa eigenaar)

• 3rik493
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Een beetje laat, maar hoe kan je zorgen dat je achterste speakers ook door de sub worden ondersteund. In CSS klinkt het nu net alsof iemand heel ver weg achter me staat, maar dan staat ie een meter van me vandaan. Ik heb al gezocht op inet maar nix gevonden.
Alvast bedankt.

edit:
Ik heb dit met 2 geluidskaarten, namelijk de Cmedia onboard troep, en de SoundBlaster Audigy SE.

edit2:
Helaas kwam er wel een probleem aan het licht bij deze test: het geluid van bepaalde kanalen klinkt bijzonder flets. Bij beter luisteren ontdekte ik, dat de bas in beide rear-kanalen en het center-kanaal ontbrak. Misschien lag dit aan het gebruikte programma, of verbeelde ik het me?
Uit deze review: http://www.gamersnet.nl/r...usa_5_1_surround_headset/ onder het kopje geluidstest

[ Voor 54% gewijzigd door 3rik493 op 25-04-2006 17:24 ]