Toon posts:

[XP] Scheduled VBS script laat zichzelf niet zien*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt een onwijs simpele vraag, maar ik weet het even niet meer - heb me helemaal gek gezocht op google maar kan geen antwoord vinden. Ik heb het meest simpele .vbs scriptje gemaakt die gewoon een popup geeft met een tekst: zo dus >>

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Popup "blabla", 10, "wazzzzzaaaaaaaa" , 49

Het ding werkt gewoon als ik hem aanklik direct (het popup window opent) maar als ik het schedule via de Windows Task Scheduler onder WINXP-PRo dan zegt ie wel "running" maar hij laat het window niet zien! Hij lijkt hem dus hidden te runnen, ik wil dat ie ook met een schedule het venster vervolgens laat zien en niet hidden is.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
in windows heb je nog wat messages waarmee je kan specificeren in welke staat processen gestart worden

zoek eens naar WS_SHOW bijv. (window state show)

edit:
zelf nooit wat met VBS gedaan, maar in de meeste andere talen moet je de windowstate meegeven

[ Voor 26% gewijzigd door BasieP op 16-03-2006 16:09 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hier weten ze in Windows Operating Systems vast meer vanaf. ;)

PRG>>WOS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is verholpen, na nog meer googlen kwam ik op een artikel van Microsoft dat zegt dat je access this computer from the network policy ook de username moet staan die de task scheduled. Mijn pc hangt in een domein en die had een policy van de AD mee gekregen, heb hem ui het domein gehaald, policy aangepast en het werkt.
Deze mag dicht.