[Flash] Page overlay banners*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-07 01:21
Ik wil een Flash-banner maken, die uitklapt over de content van de pagina, wanneer je er met je muis overheen gaat, en weer inklapt als je er met je muis vanaf gaat.

Een mogelijke techniek is de flashmovie in een div zetten, met de groote die hij in uitgeklapte status zal hebben(bijv al 468 * 500), en vervolgens met een "transparante parameter".. meegeven:
<param name="wmode" value="transparent">

Dit werkt goed in IE, bijv. bij dit navigatie menu die dezelfde manier gebruikt:
http://www.merhl.com/samples/floatFlash.htm

maar niet in FireFox, dan kun je de links/tekst onder de flashmovie niet meer aanklikken/selecteren.

Heeft iemand hier ervaring mee hoe je dit moet aanpakken?

Een voorbeeld van een flashbanner heb ik even niet. Maar ik heb op www.yahoo.com wel eens een banner gezien die explodeerde over mijn hele scherm. Die moeten ook zo'n techniek hebben gebruikt, waarvan ik me afvraag of deze dus ook in FireFox werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-07 16:44

orf

bouw je movie met stage.Scalemode = false en zet 'm in een div die de grootte heeft van de ingeklapte banner. Bij uitbreiding maak je de div dan groter en schaalt de movie niet mee, maar wordt de rest van de content zichtbaar.

Denk er wel aan dat in IE <select> altijd bovenop de layer blijft liggen, tenzij je een iframe achter de movie zet (nogal ranzig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

spoiler:
Mensen die dit soort banners maken en verzinnen moeten verbannen worden van het web :x
Wat geeft jou het recht om in mijn browser's content area te komen?

[ Voor 33% gewijzigd door SchizoDuckie op 16-03-2006 16:16 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-07 01:21
Thanx orf, ik zal het eens op die fiets proberen..

SchizoDuckie, dan moet je maar nooit professioneel met internet bezig gaan, als je opdrachten krijgt die tegen je moralen ingaan.. Die content area die je leest op een homepage is niet van jou, maar van de publisher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

pim schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:21:
Thanx orf, ik zal het eens op die fiets proberen..

SchizoDuckie, dan moet je maar nooit professioneel met internet bezig gaan, als je opdrachten krijgt die tegen je moralen ingaan.. Die content area die je leest op een homepage is niet van jou, maar van de publisher.
Ik bén professioneel met internet bezig :) En als ik opdrachten krijg die tegen mijn moralen ingaan (en tegen die van veel mensen) dan zal ik dat uiteraard eerst op een zakelijke, objectieve manier tegen de opdrachtgever vertellen en hem op andere gedachten proberen te brengen.

Voor alle andere problemen is er FlashBlock :Y)

En trouwens, de content area is idd van de publisher, maar dan wel van de publisher van de site zelf, niet van degenen die de banners bouwen.

Tot zover mijn moralen en mij pogingen om het web vriendelijker te maken voor mensen die een hekel hebben aan dit soort opdringerige *** banners

[ Voor 19% gewijzigd door SchizoDuckie op 16-03-2006 16:55 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk er wel aan dat ad-bureaus die zulke banners inboeken daar speciale specificaties en technieken voor hebben/eisen. Misschien handig deze eerst even op te vragen. Een voorbeeld voor wat je (ongeveer) wilt is bv Videostrip (www.videostrip.nl)

Nog een: www.eyeblaster.com

http://www.eyeblaster.com...ats/full_page_overlay.asp

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

@SchizoDuckie, als je niet wilt dat expandable banner uitklappen moet je er met de muis niet overheen gaan. Je hebt wellicht geen tonnen aan inkomsten qua webvertising gezien je moraal en tevens zul je wellicht alleen pay TV kijken omdat TV Commercials altijd nog de meest opdringerige vorm van boodschappen zijn.

@pim, wat Zykwalker al zegt. Vaak moeten ze volgens speciale eisen gebouwd worden en het ligt aan het type klant waarvoor je webvertising ontwikkelt, maar wanneer dat vrij grote klussen zijn dan gaat dat vaak via een online media bureau en is bijvoorbeeld DART Motif een systeem om vrij makkelijk via een toolkit allerhande banners te ontwikkelen. Zit mooi en slim in elkaar.

Overigens sowieso wel interessant voer voor mensen die professioneel bezig zijn met internet, ook de SchizoDuckie's. Kun je klanten weer adviseren wat er een beetje mogelijk is momenteel. En er zijn ook leuke banners en idem toepassingen te verzinnen. Banner kan gezien veel sites informatiever gemaakt worden dan de site zelf. Maar goed, see for yourself @ http://www.dartmotif.com/

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:47

alienfruit

the alien you never expected

Ach, het is vaak gewoon snel een mooi bedrag verdienen. Vaak met een beetje geluk terugkerende opdrachten goed voor de cash flow dus ;-)

OzBoz heb je misschien ook een pagina hoe effectief de verschillende banners zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of reclames werken die opgedrongen worden i.p.v. ze op een plaats neer te zetten waar een gebruiker ze kan verwachten.

Nu ben ik een apart geval, maar zodra ik het gevoel krijg dat een ad bijzonder irritant is zal ik extra moeite doen om het product te vermijden uit protest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

alienfruit schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 03:34:
OzBoz heb je misschien ook een pagina hoe effectief de verschillende banners zijn?
Ik heb daar geen getallen van, kan alleen zeggen dat bij webvertising campagnes die ik tot nu toe gedaan heb de rectangle banners altijd het best scoorden. Maar dat is voor mijn gevoel met name te danken aan de plek waarop die staan. Skyscrapers scoren opvallend laag.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 05:00:
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of reclames werken die opgedrongen worden i.p.v. ze op een plaats neer te zetten waar een gebruiker ze kan verwachten.

Nu ben ik een apart geval, maar zodra ik het gevoel krijg dat een ad bijzonder irritant is zal ik extra moeite doen om het product te vermijden uit protest.
Ik heb dat niet anders. Zeker bij floating banners die haast niet weg te klikken zijn. Bij floating banners krijg je vaak meer click-throughs, dat is leuk voor het online mediabureau omdat je dan kan zeggen tegen mogelijke prospects dat er lekker doorgeklikt wordt. Maar goed, ik ben daar vrij sceptisch over. Click-throughs die per ongeluk zijn daar heb je in de regel weinig aan. Maar gewone expandable banners die door jezelf geactiveerd worden, dat ervaar ik niet snel als irritant.

Maar goed, duidelijke gegevens zijn lastig. Kijk naar de vreselijk irritante TV commercials van lenen.nl, becam en de hele Dexia-clan. Bloed irritant maar als het niet zou werken deden ze het wel anders.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1