Toon posts:

[RM CPU Clock Utility]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem. Inplaats van Cool & Quiet gebruik ik een programma ''RM CPU Clock Utility'' de reden omdat Cool & Quiet terugklokt naar 800MHz @ 1,3v dit vind ik teveel en ik weet dat het voltage nog lager kan op 800MHz deze snelheid draait hij op 0,9v zelfs. Dus heb ik in het programma ingestelt dat het management ''Performance on Demand'' is en heb bij Power Saving ingevoerd (multiplier 4 @ 0,9v) en bij Max Performance (multiplier 10 @ 1,4v) daarna heb ik bij het tabje ''Performance on Demand'' beiden modussen ingevoerd. Toen ik op apply klikte bleek het goed te lopen zoals verwacht. Toen ik explorer wou openen sloeg hij in eens vast, en hij bleef maar vast slaan. Dit terwijl ik zelf heb zitten experimenteren met voltages en snelheden en WEET dat dat gewoon moet werken, maar de pc blijft vrolijk vast slaan. Dus heb ik de voltages ietsjes hoger gedaan om er zeker van te zijn dat het daar niet aan lag, en nog bleef hij vast slaan. Zou het misschien komen omdat het aan de voltage stappen/mhz stappen ligt waarmee hij van Power Saving naar Performance on Demand schakelt?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

ik heb laatst RM maar eens uitgezet, omdat ik veel (onverklaarbare) reboots kreeg, dus misschien werkt het tooltje toch niet helemaal lekker.
Maarre.. als je te laag klokt gaat het natuurlijk sowieso fout. Hoe weet je zeker dat je die lage voltages en klok kunt halen?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik weet geen oplossing voor je probleem, maar heb wel een tip voor je.
Maak de tekst wat duidelijker. Deel het een beetje op in alinea's o.i.d. Het is zo erg onduidelijk.

Als je hem constant laat draaien, zonder voltage veranderen etc., blijft hij dan wel stabiel? Als dat zo is denk ik dat je het probleem al hebt gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Het knoeien met de snelheden/voltages deed ik in het bios (ASUS K8V Deluxe) daar kon ik makkelijk 800MHz @ 0,9v doen en 2GHz op 1,4v. Misschien is het programma inderdaad niet helemaal lekker. Erg jammer dat Cool & Quiet zelf niet in te stellen is.

Thanks, dit ga ik meteen even proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 16:02 ]

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Probeer anders deze alternatief ... het programmaatje genaamd Crystal CPUID is dan erg aan te raden, deze is volledig handmatig in te stellen door de user zelf, gebruik het al ruime tijd zelf zonder problemen ... http://www.silentpcreview.com/article231-page1.html

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Wat ik mij afvraag:

Ik heb mijn 3800+ x2 overgeclockt naar 2700Mhz met 1,52V en mijn geheugen loopt daarom ook op een hoger voltage namelijk 2,9V. Nu als ik dit tootlje gebruik en mijn cpu naar 1080Mhz met 1,3V (lager kan ik niet instellen op de 1 of andere manier???) Dan blijft mijn geheugen wel gewoon op 2,9V lopen en ik heb gehoord dat je bij lage Vcore en hoog geheugenvoltage je je geheugencontroller in je cpu uitbrandt.
Of blijft het geheugen gewoon op 270Mhz lopen?? Volgens mij niet want je geheugen loopt op de cpu/10. De FSB blijft gewoon op 270 staan en de multiplier gaat naar 4x dus dat geeft 1080Mhz. Maar ook de 1,3V moet toch lager kunnen?? Hoe stel ik dat in??

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:30:
Wat ik mij afvraag:

Ik heb mijn 3800+ x2 overgeclockt naar 2700Mhz met 1,52V en mijn geheugen loopt daarom ook op een hoger voltage namelijk 2,9V. Nu als ik dit tootlje gebruik en mijn cpu naar 1080Mhz met 1,3V (lager kan ik niet instellen op de 1 of andere manier???) Dan blijft mijn geheugen wel gewoon op 2,9V lopen en ik heb gehoord dat je bij lage Vcore en hoog geheugenvoltage je je geheugencontroller in je cpu uitbrandt.
Of blijft het geheugen gewoon op 270Mhz lopen?? Volgens mij niet want je geheugen loopt op de cpu/10. De FSB blijft gewoon op 270 staan en de multiplier gaat naar 4x dus dat geeft 1080Mhz. Maar ook de 1,3V moet toch lager kunnen?? Hoe stel ik dat in??
Het geheugen gaat, als je deze tabel moeten geloven naar 216MHz. Wat je overigens ook zelf kan checken met bijv. CPU-Z. :)
En over het feit dat je geheugencontroller uitbrandt, heb ik nog niet gehoord. Met CnQ loopt m'n CPU ook op 1,1V en m'n geheugen nog steeds op 2,75V, dus waar je dat vandaan hebt. :?

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 16-03-2006 16:38 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1