Toon posts:

[AJAX] POSTen naar een url met GET parameters.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig om een web-based client te bouwen voor Sync4j.
Sync4j is een open-source project om data tussen mobiele apparaten te kunnen synchroniseren.

Sinds de server helemaal runnt op SyncML is het belangrijk dat die informatie bij de server kan komen. SyncML is een XML bestand gebaseerd op een bepaalde DTD. Dit is in feite het protocol. Met SyncML kan ik de server vertellen wat die moet doen.

Het probleem zit hem echter in het XMLHttpRequest object. Omdat de verstuurd gegevens bepaalde header informatie nodig hebben kan ik gemakkelijk een bestand bij de server krijgen die die dan ook kan lezen. Dit is me al gelukt.

Echter er moeten meerdere berichten gestuurd worden, En daar zit het probleem. Voor de authenticatie moet ik het naar een specifieke URL posten en AJAX kan daar niet naartoe posten.

Een voorbeeld van de url:
'http://mijnserver:8080/sync4j/sync?sid=W0JAYzAxN2U5LTExNDI0Mzc4MDUyOT'

Ik heb het AJAX script gedownload ergens, en ik vraag mij af of ik echt geen post request kan doen naar een dergelijke URL.

Misschien dat iemand met veel ervaring met het XMLHttpRequest mij kan helpen?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
xmlhttp.open ("get:, 'de url') :?

Overigens is er niet zoiets als het AJAX script. Ajax is een naam voor een techniek, niet een script. Er zijn diverse libraries verkrijgbaar die een AJAX achtig 'framework' leveren.

[ Voor 78% gewijzigd door P_de_B op 16-03-2006 15:41 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat de semantics van AJAX bij mij niet helemaal kloppen, maar dat doet er niet toe.

Ik kan niet de 'GET' methode gebruiken, want ik moet een XML bestand POSTEN.

Ik krijg de error. 'Toegang geweigerd', dus zou het zo kunnen zijn dat zodra ik de verbinding open en ik wil de data gaan posten dat ik dan door de server gebounced wordt. En ik dus het bestand daar niet naartoe kan posten?

In de log van de Outlook client staat altijd: requesting resource. Is het mogelijk dat ik nog een andere header oid mee kan sturen met het XMLHTTPRequest object, zodat ik wel naar de juiste pagina kan gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:06:
Ik krijg de error. 'Toegang geweigerd'
doe je dit cross-domain ? zoja, dat kan niet met een client.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:04
Je kunt als ik me niet vergis de methode setRequestHeader() gebruiken om headers mee te sturen aan een request.

Regeren is vooruitschuiven