Toon posts:

Wat is een goede versterker in de volgende situatie

Pagina: 1
Acties:
  • 757 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bij mijn zus de TV's aan aan het sluiten en weet (nog) niet welke versterker ik hiervoor moet kopen.

Ik heb hier op GOT en via google gezocht en heb mijn probleem niet op kunnen lossen. Je hebt namelijk een rijg systeem of een ster systeem. Laat ik bij mijn zus nu net een ster na ster hebben (of zoiets).
Ik heb een AOP gevolgd door 2 meter kabel en daar moet een versterker aan. Deze versterker moet 4 uitgangen hebben waar respectievelijk 3, 5, 10 en 18 meter kabel aan zit. Aan de kabel van 18 meter zit weet een splitter met 3 uitgangen waar respectievelijk 2, 2 en 5 meter kabel aan zit.

Welke versterker moet ik hiervoor gebruiken?

Wat zijn de hints en tips uwerzijds?

alvast bedankt.

PS: de kabels liggen vast. De versterker en splitter kan ik veranderen.

Verwijderd

Leuk raadsel |:(

Zoek eens op Hirshman(n)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zelf Hirschmann RH-GHV20M gedacht maar wilde weten hoe jullie erover denken. De eerste TV/radio aansluitingen ben ik niet bang voor. Echter de bovenverdieping wel. Daar moet ook goed signaal zijn en daar ben ik niet zo zeker van.

(Bij de weg: Wat bedoelen ze met retourgeschikt?)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Oooooh je bedoelt een KABEL TV versterker... Ik heb echt drie keer alles overnieuw moeten lezen voordat ik dat begreep. De truc is: bij binnenkomst een heel net signaal maken (met zo min mogelijk versterking) met een versterkertje, en eventueel op de splitspunten een hulp versterkertje. Maar het wordt er niet beter op. Hoeveel TV's zijn dit wel niet joh?

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dat in de woonkamer 1 TV en 1 radio komt te staan. In de werkkamer 1 radio. In de keuken 1 radio. Op de slaapkamer 1 TV en 1 radio. Op de computerkamer 1 TV en 1 radio en op de logeerkamer 1 TV en 1 Radio. (ik verzin dit niet)

De truc is inderdaad om het signaal na de versterker perfect (gaat niet maar zo goed mogelijk) te krijgen. Daarna wordt het gewoon lastiger. De vraag is dus inderdaad welke antennesignaal versterker voldoet hieraan. Te grote versterking kan namelijk ruis (lees sneeuw) opleveren.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 14:28

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:03:
Ik had zelf Hirschmann RH-GHV20M gedacht maar wilde weten hoe jullie erover denken. De eerste TV/radio aansluitingen ben ik niet bang voor. Echter de bovenverdieping wel. Daar moet ook goed signaal zijn en daar ben ik niet zo zeker van.

(Bij de weg: Wat bedoelen ze met retourgeschikt?)
Ik heb zelf de 30 versie onlangs gekocht op eBay en ben uitermate tevreden met deze versterker! Ik heb alleen niet zoveel aansluitingen als jij erop hangen, maar ik vermoed dat hij de klus wel kan klaren. Retourgeschikt is voor kabel internet bedoeld, niet alle antenneversterkers kunnen dat namelijk.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor radio + TV naar een kamer heb je geen twee kabels nodig he ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:18:
Voor radio + TV naar een kamer heb je geen twee kabels nodig he ;)
Dat klopt als je het antennesignaal versterkt en transporteert. Als het signaal al gesplitst is en daarna versterkt moeten ze allebei apart transporteren.
Pagina: 1