Dimage 7hi flikkering in zoeker

Pagina: 1
Acties:

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Besten,

Na jaren goede dienst, ineens het vogende prob:

In de zoeker (via lcd en evf) zit sinds vandaag een flikkering (horizontale strepen die flikkerend optreden, ter vergelijk: op tv zie je dezelfde flikkering wel is als je loopt te rommelen aan een slechte signaalkabel). En helaas wordt de flikkering ook opgenomen in de foto! NIet meer bruikbaar dus. Iemand bekend met dit probleem en de prognose?

Dank zover.
Bert.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:06
Gezien het feit dat de flikkeringen te zien zijn in de viewfinder en op de LCD ligt het voor de hand dat er iets defect is aan het "inputsysteem". Vermoedelijk de CCD of een verbinding van de CCD met het verwerkings gedeelte van je camera. De repartiekosten zullen zeer waarschijnlijk niet opwegen tegen de economische waarde van de camera.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 09:59
zit er geen vuil / strepen op de lens?

• BertvanErnie
  • Niet online
Frank Timmer schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:00:
Gezien het feit dat de flikkeringen te zien zijn in de viewfinder en op de LCD ligt het voor de hand dat er iets defect is aan het "inputsysteem". Vermoedelijk de CCD of een verbinding van de CCD met het verwerkings gedeelte van je camera. De repartiekosten zullen zeer waarschijnlijk niet opwegen tegen de economische waarde van de camera.
ik vermoede al zo iets, wel erg jammer dat de kosten dan zo hoog zijn. Iig dank voor je reactie.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik sluit me aan bij Frank; dit is naar alle waarschijnlijkheid het einde van je 7hi.

Verwijderd

Even openmaken en kijken of alle bandkabeltjes en dergelijke nog goed in de sockets zitten. In ieder geval aan alles binnenin even morrelen, en kijken of het helpt.

• BertvanErnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:26:
Even openmaken en kijken of alle bandkabeltjes en dergelijke nog goed in de sockets zitten. In ieder geval aan alles binnenin even morrelen, en kijken of het helpt.
bizar, maar het werkt hulde: _/-\o_

Verwijderd

BertvanErnie schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:26:
[...]

bizar, maar het werkt hulde: _/-\o_
Beste Bert, ik zit met ongeveer hetzelfde probleem. Kun je me wat tips geven waar je bent begonnen met het openschroeven van het toestel? Alvast bedankt.

• BertvanErnie
  • Niet online
Tja, Koos, beetje oud topic, toevallig dat ik hier nog is langskwam.
Voor de diehard 7hi fans met dezelfde probs:

Wanneer je een ccd prob als dit tegenkomt dan wordt het kosteloos gerepareerd door de fabrikant. Aangezien minolta (fotografie) is overgenomen door Sony, zal sony dit doen. Voor info, mail of reageer. Uiteindelijk heb ik dat ook gedaan, omdat prob. weer terugkeerde. Het bleek toen idd. de ccd te zijn, een ERKENDE productiefout bij een aantal modellen (tm 2004 uit mijn hoofd).
Pagina: 1