Toon posts:

NVIDIA-bootagent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, gaarne raad:
Moederbord Gigabyte GA-K8NXP-SLI bios F11 (laatste)
HD 1 IDE WD800BB
HD 2 SATA II WD2500KS (data)

HD 2 is een vervanging van een IDE HD, daarom de bios aangepast. HD 2 is aangesloten op de NVIDIA-raidcontroller.
Probleem 1 is dat de POST stopt met de bootagent die iets zoekt maar niet kan vinden. Krijg de pc toch op gang door de XP-installatiecd in de speler te leggen en niet in te gaan op het verzoek op een toets te drukken. Dan loopt alles goed.
Probleem 2 is dat bij de eerste boot de IDE-apparaten niet worden gevonden, alleen de SATA-HD, bij de herboot is alles normaal tot aan de bootagent indien geen XP-cd aanwezig.
Alvast dank voor uw moeite.

A.F. Verzijl

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 10:03
Staat er niks over in je boekje?
Heb namelijk gehad wanneer je sata en ide samen gebruikt, hij je windows niet decteert.
Heb toen in de bios me harde schijven apart moeten instellen, zodat sata eerst op starte, en vervolgens ook me ide zag.
Maar heb zelf een asus a8n-sli. En weet niet hoe dit bij gigabyte precies zit.
Maar kijk ff goed in je bios als goed is zit er een instelling bij voor dit.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 11:51
Waarschijnlijk probeert hij te booten vanaf je netwerk, met een PXE bootagent. Dat moet je dan uitzetten in je bios. En je moet aangeven dat je wilt booten vanaf je SATA hdd.

Hail to the king baby!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je hebt zeer waarschijnlijk ook een te zwakke voeding. Wat voor 1 heb je nu? Hoeveel vermogen en welk merk?

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van de diverse opmerkingen, waarvoor mijn dank:
-Bij de tweede start wordt alles wel herkend en en loopt alles goed. Met als bijzonderheid dat de XP-cd wel in de speler moet zitten om de bootagent buiten spel te zetten.

- Ik heb geen netwerk, de pc moet opstarten van de IDE-schijf. Bij de eerste startpoging worden geen IDE-apparaten gevonden, bij de tweede wel en wordt opgestart zoals boven omschreven.

- De voeding is 500 W, voor het merk zou ik de pc moeten openmaken. Met twee IDE-schijven nimmer problemen gehad.

Met mijn neus op de POST heb ik nu wel iets merkwaardigs gezien:
-Bij de eerste startpoging worden in het begin processortype, processor CPUID, memorytesting en memoryinfo op het scherm weergegeven. Alleen de SATA-schijf wordt gevonden.
-Bij de tweede poging wordt alleen memoryinfo weergegeven. Alle apparaten worden nu gevonden en de pc start met de handicap van de XP-cd in de speler.

Geeft dit laatste voor iemand misschien een aanwijzing?

Vriendelijke groeten,

A.F. Verzijl