Toon posts:

[Javascript] Uitprinten van een web pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo

het probleem waar ik mee zit is het volgende, ik ben bekend met de window.print ect.. daar is ook genoeg over te vinden in de search en met google. alleen waar ik tegenaan loop is dat er standaard bovenaan de pagina komt te staan: "Pagina 1 van 1" op het uitgeprinte document..

is er een manier om dit er niet op te krijgen? bijvoorbeeld met javascript op een andere manier..

(achtergrond: ik heb een systeem gemaakt dat bonnen opmaak voor een bedrijf en het is webbased en dat pagina 1 van 1 hoort niet op de bon) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 14:24 ]

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat is een browserinstelling en in de meeste browsers kun je dat instellen via "page-setup" / "print preferences" oid. Helaas kunnen zulke dingen nog niet via CSS geregeld worden :(.

[ Voor 32% gewijzigd door b19a op 16-03-2006 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de tip, ik ga ff kijken

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat scriptx dit voor je kan regelen

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Het is afdrukken of printen, maar uitprinten is niks ;)

Met Javascript gaat je dit (helaasch) niet lukken. Er zijn wel wat (ranzige) VB-scripts die dit doen in je browser, en je kunt het doen met een ActiveX ofzo. Maar echt browser-vriendelijk (laat staan user-vriendelijk) zijn die oplossingen allemaal niet en des te ranziger.
Je kunt misschien met een GPO de juiste browserinstellingen uitdelen binnen je bedrijf, of desnoods met een loginscript ofzo (en dan bedoel ik dus inderdaad de page-settings) en anders even iedere PC nalopen en het even instellen (als het er niet te veel zijn).

Wil je het NOG beter doen, dan laat je je systeem een PDF-je (of voor mijn part een Word-document :P ) uitpoepen en stuur je dat naar de browser.
BoukeHaarsma schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:29:
[...]

Goede tip, het is alleen vrij prijzig. Nog "even" wachten op CSS3 en we kunnen 't gratis instellen! _/-\o_
En dan meteen "even" wachten op een Intenet Explorer 28 die het ondersteunt ;)

[ Voor 116% gewijzigd door RobIII op 16-03-2006 14:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
TheRookie schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:26:
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat scriptx dit voor je kan regelen
Goede tip, het is alleen vrij prijzig. Nog "even" wachten op CSS3 en we kunnen 't gratis instellen! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
pagina instellingen -> margins/footer

opgelost :D

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:30:
pagina instellingen -> margins/footer

opgelost :D
Euh...ja, voor die pc ja ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
nevermind....

[ Voor 96% gewijzigd door steffex op 16-03-2006 14:37 . Reden: het was onzin... ]

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

BoukeHaarsma schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:29:
[...]

Lang niet zo duur als je denkt :P
A basic subset of ScriptX client-side printing functionality -- header & footer settings, printed orientation, coarse control of margins and a browser window/frame printing command -- is available at no charge, and is freely distributable.
@stef-o.nl:
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:22:
[..]ik ben bekend met de window.print ect.. [..]
en dan nog heeft ie de header & footer niet aangepast....

[ Voor 21% gewijzigd door TheRookie op 16-03-2006 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:33:
[...]

Euh...ja, voor die pc ja ;)
het is ook maar voor 1 pc op kantoor bedoelt ;)

en de standaard browser is Firefox (uiteraard) :P

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

En over een maand of 3 moet 't op een andere PC ook uitgedraaid kunnen worden, of de PC gaat stuk...

Zij zich maar afvragen waarom er toch steeds "pagina 1 van 1" op de bon komt te staan, terwijl het op die andere PC wel werkt(e) ;)
Pagina: 1