[MSI K8N Neo2 Platinum] Probs met 1 bank Kingston 256MB DDR4

Pagina: 1
Acties:

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 16:22
Mensen,

Gisteren was weer 's zo'n moment, ik dacht weer 's ff tussen neus en lippen door aan m'n PC te klussen.....
Niks ff dus :(

Systeem;
MSI K8N Neo2 Platinum
AMD Athlon 64 3000+ (S939)
2x 256MB Kingston (KVR400X64C25/256)

Omdat ik dit systeem wilde upgraden naar 1GB, niet al te veel geld uit te geven (vervanging door 2x 512MB) én ook na deze upgrade optimaal gebruik wil maken van de DualChannel-mogelijkheden heb ik besloten om 2x 256MB toe te voegen. Om evt. problemen te voorkomen heb ik gisteren twee dezelfde geheugenbankjes, gekocht; wederom 2x 256MB Kingston (KVR400X64C25/256).
Thuisgekomen dus ff twee bankjes bijgeprikt, opgestart, geen beeld :?

Ik heb een D-Bracket met LED's die status aangeeft, ik kom niet eens door POST heen, blijft hangen op LED 3 en 4; Decompressing BIOS image to RAM for fast booting.
Vanzelfsprekend heb ik alle geheugenbanken er uit gehaald en 1 voor 1 getest en idd, bij één van de twee nieuw aangeschafte geheugenbanken heb ik dit probleem.

Omdat ik thuis geen ander systeem voorhanden heb om dergelijk geheugen te testen (vóórdat ik bij de winkel sta), heb ik vandaag op m'n werk getest in een IBM ThinkCentre (Pentium 4), deze vertoonde geen problemen tijdens het opstarten.

Iemand die mij kan vertellen hoe ik dit ga oplossen?

En als iemand de titel kaan aanpassen, DDR4 :? DDR400 paste niet meer schijnbaar :X .

[ Voor 6% gewijzigd door goof. op 16-03-2006 13:06 ]

Assumption is the mother of all fuck-ups

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
Heb je wel je pc helemaal van het stroomnet gehaald toen je het geheugen erin prikte? Dus stekker van de voeding uit het stopcontact. Ik had 1 dimm van 1gig en toen ik er een 2e bij prikte poste mijn pc ook niet. Heb toen dimm er weer uitgehaald en pc starte weer normaal op. Afgesloten, stekker van voeding uit stopcontact, dimm er weer in, stekker er weer in en toen startte pc wel normaal op met 2 dimms.

Ps. Je had beter 2x 512mb kunnen nemen. Dan had je mem gewoon op 400Mhz / 1T gedraaid. Omdat je nu alle geheugenbanken gebruikt draait je mem op 333Mhz / 2T.

[ Voor 37% gewijzigd door Nilco op 16-03-2006 13:53 ]

• goof.
Nee, natuurlijk heb ik niet eerst de pc van het stroomnet gehaald |:(
Wél geheel van het stroomnet toen ik de bankjes 1 voor 1 getest heb.

P.S. 256MB is SingleSided, 4x SingleSided zou m.i. (en de handleiding/MSI website 8) ) wél op 400Mhz moeten kunnen draaien. Vandaar ook de keuze voor 2x 256MB extra.

[ Voor 3% gewijzigd door goof. op 16-03-2006 14:10 . Reden: typo ]

• goof.
Niemand :'(

• goof.
Anderhalve week op pad geweest, had toch wel gehoopt dat iig IEMAND hier iets over durft te roepen... :X :? 8)7

Verwijderd

ondersteund jouw moederbord die reepjes wel?

• goof.
Om evt. problemen te voorkomen heb ik gisteren twee dezelfde geheugenbankjes, gekocht; wederom 2x 256MB Kingston (KVR400X64C25/256).
Oftewel, ik heb/had reeds twee van dezelfde reepjes... 4 identieke reepjes waarvan er één, ook het betreffende reepje alleen ingeprikt, niet functioneerd.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Sowieso had ik al terug gegaan naar de winkel waar je het gekocht hebt. Ik denk dat de module toch niet helemaal kosher is. Aangezien die andere nieuwe het wel gewoon doet.
Kan je wel booten met 1 goed reepje en dan die 'dubieuze' erbij en dan iets van memtest doen. Als je al geeneens kan booten, terug naar de winkel en probleem aan hen voorleggen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 30-03-2006 13:39 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 14:20
Ik heb het even getest met vier modules en dat werkt zonder enige problemen hier. Helaas heb ik geen 4* 400 modules maar ik doe het met 2* 400 en 2* 333 dus dan word het automatisch teruggezet naar 333. Ik heb hiervoor de mees meuk PQI modules gebruikt en dat werkt zonder probs.

Dus ik denk dat er of iets met je geheugen repen aan de hand zijn, of er is iets met je mobo aan de hand. Heb je de laatste bios er al opgezet??

Geen informatie beschikbaar

• goof.
USERERROR |:( |:(

Wat ik al zei, ben anderhalve week op pad geweest.Daarvoor heb ik niet meer uitgebreid de tijd genomen om er 's beter/aandachtiger/dieper ZELF naar te kijken en vertrouwde ik natuurlijk VOLLEDIG op jullie kennis. 8)

Vanmiddag dacht ik nog, heb ik lately nog in de BIOS zitten harken? Laat ik 's ff kijke, kom ik gvd die hele BIOS niet meer in :X ...... draaide 1.B0 (dus als het goed is de laatste ;) ).

Maar ff opnieuw naar 1.B0 geflashed, BIOS gechecked en 100% zeker dat ik met die twee strippies op CAS 2 draaide..... EN DÁT WERKT DUS NIET..........

Probleem is dus opgelost met CAS 2,5. Bedankt voor jullie reacties, de etalage van de betreffende winkel kan er iig in blijven zitten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door goof. op 03-04-2006 00:21 . Reden: Schijnbaar verduidelijking noodzakelijk ;) ]

Verwijderd

heb ik het verkeerd begrepen,of wou je het systeem met 3 reepjes geheugen opstarten?

Zo ja,dan is dat sowieso niet mogelijk,het werkt alleen met 2 of 4 reepjes,of 1

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Naar mijn ervaring kan een Athlon 64 behoorlijk nukkig doen bij 4 repen geheugen (Winchester althans). Daarbij maakt het abosluut niks uit dat het type geheugen hetzelfde is, dit omdat er andere chips op de modules kunnen zitten.

• goof.
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:41:
heb ik het verkeerd begrepen,of wou je het systeem met 3 reepjes geheugen opstarten?

Zo ja,dan is dat sowieso niet mogelijk,het werkt alleen met 2 of 4 reepjes,of 1
Je hebt het idd verkeerd begrepen....
;)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Ik heb nog nergens gelezen dat je de BIOS gereset hebt... Probeer het volgende eens:
doe slechts 2 modules in je sloten en reset de BIOS.
Start de PC op en ga (indien mogelijk :P) de BIOS in en stel daar dit in:
Timings: 3-3-3-8
DDR Speed: 333Mhz (of 166Mhz, is hetzelfde)
Command rate: 2T

Doe nu de 2 andere reepjes erbij. Als ie nu opstart (ga ik wel vanuit), moet je telkens instellingen iets hoger zetten. Begin met de DDR Speed naar 400/200 en daarna de Command rate.

Verwijderd

The_virus, you said it man. :+
Resetten die bios. Heb ik zelf ook moeten doen bij het plaatsen van een tweede reep.
Ik was al meteen terug geweest bij de zaak.

goof. Ik moet zeggen dat ik je posts erg onduidelijk en warrig vind. Dit maakt het voor mensen veel minder interessant om je te helpen, helaas
;)

• goof.
goof. Ik moet zeggen dat ik je posts erg onduidelijk en warrig vind. Dit maakt het voor mensen veel minder interessant om je te helpen, helaas
;)
:?

Weet niet wat er nou zo onduidelijk en warrig is, probleem is opgelost. Maarre ik zal de post waarin ik uitleg wat het probleem wás ff duidelijker aangeven dat het opgelost is, topic mag van mij dicht.
tnx anyhoe ;)

[ Voor 21% gewijzigd door goof. op 03-04-2006 00:23 ]

Pagina: 1