softwarematige router (kan dit ??)

Pagina: 1
Acties:

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Hallo,

Ik zit met een experia modem/router van KPN welke ik niet verder kan configureren dan een DMZ aanwijzen. Aan de ene kant van de router heb ik dus een klein netwerkje met 3 pc`s. Ik wil met PCanywhere alle drie de pc`s kunnen overnemen. (vanaf buitenaf, de internet kant dus)

In een andere omgeving is me dit gelukt door elke verbinding via een andere poort te laten lopen (portforwarding op de router).. Helaas is op deze router portforwarding uitgeschakeld door KPN (wordt nog niet ondersteund).

Ik heb zitten denken aan een softwarematige router op één van de drie PC`s (eentje die toch altijd aanstaat) die ik als portforwarding gebruik. Kan dit ? Zo ja welke progje kan ik hiervoor gebruiken (ik wil dus niet een oude computer gaan inrichten enkel als router) en heb ik op de pc waar dat progje op draait toch nog een tweede netwerkkaart nodig ?

Of moet ik (als dat dan tenminste kan) gewoon een extra routertje direct achter de KPN router zetten en daar de poorten mappen.

Wie oh wie kan hier iets zinnigs over zeggen ?

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 13:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ja dat kan allemaal. Daarnaast zijn er legio applicaties die dit kunnen voor linux en windows. Pas sinds enkele jaren zijn de hardware routers zo goedkoop dat ze hun intrede in de consumentenmarkt gemaakt hebben. Daarvoor deed iedereen dat nog met simpele linux distros op 486 of bijvoorbeeld winroute.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'