Dimm sloten uitschakelen, is dat mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 01:10
Beste Mensen,

Ik ben nu al een tijd aan het stoeien met mijn a8n32 mobo en corsair 3500ll pro geheugen, wat er gebeurd is dat hij 1 module niet wil pakken, en als ik die er wel indouw dan hangt hij volledig vast, zit de andere module er in dan werkt alles gewoon netjes.

Ik heb mijn geheugen bij een vriend in zijn pc gehad en daar werkte alles dus ik zit toch te denken dat het het moederbord is.

Nu zit ik me af te vragen, of er kwa instellingen in het bios, of kwa jumpers op het moederbord zelf mogelijk is om in te stellen dat je een dimm slot uitschakeld of weer aan zet of dat je insteld dat je mobo single core is of dual core.... ?? dus mijn vraag is zijn die instellingen er??

Want ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken, bij het geheugen, of bij de mobo, maar ik denk meer mobo want als het geheugen wel werkt bij een andere pc.....

Wat ik nog wel ga uitproberen morgen is 2 modules van een maat van mij in mijn pc douwen en kijken of hij dan iets doet... zo ja dan moet het wel de module zijn, zo niet dan is het echt de
moederbord.

Maar tips zijn welkom

Oww ben ook effe mijn Sys specs vergeten.

Case : thermaltake Armor 8000
MOBO : Asus A8n32 sli
CPU : AMD 4800 X2
Cooler : Zalman 9500
PSU : Enermax liberty 620W
MEM : corsair 3500 LL pro
Vidcard : EVGA 7800Gt CO
HDDs : 2x WD 2000JS 400 gig total
Sound : Creative audigy 2 Platium

Nou dit is wel de basis. Een leuk systempie

[ Voor 17% gewijzigd door DrDeathhand op 16-03-2006 12:51 ]

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
er zijn bekende problemen met corsair ll geheugen en Asus borden dus word gewoon wachten op een bios update en mail het probleem ook ff naar asus

1337

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
douwen? de moederbord? Wat een afgrijselijk NL weer...

Als jij een DIMMslot wil uitschakelen, m.a.w. die dimm niet gebruiken, dan trek je hem toch gewoon eruit.... Ik zie geen enkel probleem hierin.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Rataplan_ schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:58:
Als jij een DIMMslot wil uitschakelen, m.a.w. die dimm niet gebruiken, dan trek je hem toch gewoon eruit.... Ik zie geen enkel probleem hierin.
De TS is op zoek naar het antwoord of er misschien een DIMM-slot uitgeschakeld kan zijn. Dat zou (volgens TS) verklaren waarom het niet zou werken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb nognooit gezien of gehoord dat Dimm sloten uit te schakelen zijn. Persoonlijk kan ik er mij ook niets bij voorstellen. Ik verwcht dan ook niet dat dit met een BIOS ionstelling te realiseren is. Misschien dat TS eens een module kan testen van een ander merk?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DrDeathhand
Ik ga morgen naar een Lan party toe, en daar ga ik ander geheugen uitproberen, ook 2 modules, en dan maar kijken wat er gebeurd. Ik zal deze post dan ook netjes updaten, eerlijk gezegt hoop ik dat het geheugen dan wel werkt want dan weet ik gewoon dat het de module is en niet het moederbord. Maar jah, dat zou ook wel weer klote zijn...

• DrDeathhand
nou,

Ik ben dus bij de lan party geweest, geheugen van een mate uitgetest, 2 gigs, en netjes werken, dus ik weet nu zeker dat het de mem module is. Ga komende vrijdag langs de computer zaak om het te laten vervangen. En uit laten testen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Overigens is het bij bepaalde server moederborden mogelijk "on-the-fly" dimm sloten uit te zetten zodat je geheugen kunt wisselen zonder dat machine uit hoeft. Maar een normaal consumenten bordje heeft dit niet :z .

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 14:54
Zozo die Lan party heeft wel lang geduurd zeg. :O

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Pagina: 1