Netwerk Probleem \ Windows 98 / Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• blizzaa
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06-2023
Ik heb 2 computers met elkaar verbonden via een crosscable. Ze zijn beiden niet aangesloten op het internet.

De ene computer draait onder Windows XP en de andere op Windows 98, aan de Windows XP pc zitten 2 printers. Dus ff snel uitgelegd, als de persoon op de `98 wil printen dan moet de XP pc aan staan.

Nu het probleem, de XP pc kan wel in de 98 pc komen, maar andersom niet. Hij vraagt om een wachtwoord, het rare is, ik heb nergens een wachtwoord opgegeven, en op de gebruikersaccounts staan ook geen wachtwoorden. Dus ik kan niet meer printen vanaf de `98 pc.

Dit is van de een op de andere dag gebeurd, het heeft jarenlang gewerkt.

Als ik bij netwerkomgeving kijk op de `98 pc zie ik de XP pc wel staan dus. Netwerkbron: \\pc01\IPC$ <-- klopt dat IPC$ wel? Komt mij namelijk niet bekend voor.
Bij beide pc's heb ik klein netwerk of bedrijfsnetwerk instellen gedaan.
Ze hebben beiden een automatisch ip, als ik ze een vast ip geef bij TCP/IP dan geeft de `98 problemen en ziet ie zichzelf niet eens meer, maar kan er wel inkomen vanaf de XP pc.
Ik weet niet wat er is gebeurd dat ze niet meer werken, want dit is bij iemand anders, maar ze zeiden dat ze hadden geprint en dat hij het daarna niet meer deed.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

bvd.

Ronald

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
Installeer de client voor Microsoft netwerken. Stel deze in als primaire aanmeldbron.
Log een keer op Win98 in met een gebruikersnaam waarvoor je op je XP bak ook een account hebt aangemaakt. Geef het account op de XP-bak géén wachtwoord.

nu zou het weer moeten werken.

[ Voor 62% gewijzigd door Bart© op 16-03-2006 12:41 ]

• blizzaa
Jammer genoeg werkt het niet.

Heb windows98 opnieuw geinstalleerd, heb een andere netwerkkaart geprobeert, zelfs een andere kabel.

Heb de pc zelfs meegenomen en op mijn eigen netwerk gezet, daar precies hetzelfde probleem.

Iemand anders een idee?

• blizzaa
Heb het inmiddels opgelost trouwens, de gastaccount was uitgeschakeld, maar als ik hem inschakelde dan zat er een wachtwoord op, dus ook als ik hem weer uitdeed, dan bleef hij om dat zelfde wachtwoord vragen. Wachtwoord verwijderd en klaar.

:X