Problemen met ontvangen faxen

Pagina: 1
Acties:

• frusciflea
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 22:13
Hallo, ik weet niet of dit het goede gedeelte is voor mijn vraag... maar goed!

Ik moet bij iemand een fax aan de praat zien te krijgen. Het is een Lexmark X7170 All-in-One waarop de faxen verstuurd en ontvangen dienen te worden. Enkel lukt het sturen van faxen kennelijk wel goed... het ontvangen niet altijd, heel soms maar!

Wanneer er een fax binnenkomt is er wel te zien en te horen dat er wat aan komt en er staat op het scherm dat er een binnenkomende oproep is (die automatisch beantwoord wordt) en daarmee verbinding wordt gemaakt. Als deze verbinding is gemaakt staat er "wordt ontvangen, pagina 1" en vervolgens gebeurt er niks of hij blijft hangen op dat bericht.

De fax zit aangesloten op de juiste poort van de Quattrovox V, op de poort die geprogrammeerd is voor de fax. De Quattrovox V zit weer aangesloten op het NT1-kastje (aangezien hier ISDN aanwezig was). Bellen en internetten geven absoluut geen problemen, maar faxen ontvangen gaat zeer onregelmatig!

Nogmaals, een binnenkomende oproep is zichtbaar, maar de verbinding maken en ontvangen van de pagina geeft 9 van de 10 keer problemen!

Iemand die een oplossing heeft bij problemen met het ontvangen van faxen?