Toon posts:

Exchange client onder linux ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We(mijn bedrijf) denken erover om werkstations te voorzien van Linux ipv Windhoos.

Op zich natuurlijk geen slecht plan,
maar nu wil het dat onze servers nogal op NT draaien en die niet zo snel om te zetten zijn naar Linux.

Omdat mail erg belangrijk is binnen ons bedrijf en de server een exchange server is,
vraag ik me af of hier een client voor is.
Op dit moment gebruiken we hier Outlook voor.

Iemand?
Thnx.

Verwijderd

toch gewoon een mail client ofniet?
die zijn er natuurlijk zat :)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Volgens mij zijn er op dit moment geen clients die met een MS-Exchange server kunnen samenwerken. MS heeft het protocol, zoals gebruikelijk, niet vrijgegeven, en er zijn voldoende goed gedocumenteerde alternatieven om iets te schrijven voor Exchange denk ik.

Wat doet de Exchange server eigenlijk precies? Ik dacht dat je daar je mailtjes op bewaarde, en ook mee verstuurde en ontving, toch?
Dan kan je op de (linux-)server voor iedere gebruiker een login-naam aanmaken, waardoor iedereen meteen het lokale mail-systeem van Unix-achtigen kan gebruiken. (ieder z'n mail-directory dan delen via bv. NFS).
Als die server ook POP3/IMAP server en SMTP server wordt, dan werkt alles weer min of meer zoals nu het geval is. Voor een centraal adresboek is een LDAP-server erg geschikt. Op [url="http:///freshmeat.net"]Freshmeat[/url] staan de laatste tijd veel programmaatjes om een LDAP server te beheeren, en heel misschien kan je er toch nog wel een Exchange-client vinden.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum