Hallo mensen,
ik heb een stored procedure, en een stuk php code die een query uitvoert die mijn stored procedure aanroept.
Stored procedure:
Query (word dynamisch gegenereerd door php maar bij deze gaat het dus fout):
:
ik heb een stored procedure, en een stuk php code die een query uitvoert die mijn stored procedure aanroept.
Stored procedure:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| CREATE PROCEDURE `bandselectie`(
IN _merk VARCHAR(255),
IN _voertuig VARCHAR(255),
IN _si VARCHAR(255),
IN _seizoen VARCHAR(255),
IN _order VARCHAR(255)
)
BEGIN
set @s = CONCAT("SELECT `band`.`Merk`, `band`.`Maatcode`, `band`.`Type`, `band`.`Si`, `band`.`Li`, `band`.`E-keur` FROM `band`");
IF _merk != "" OR _voertuig != "" OR _si != "" OR _seizoen != "" THEN
set @s = CONCAT(@s, " WHERE ", _merk, _voertuig, _si, _seizoen, _order);
END IF;
PREPARE stmt FROM @s;
EXECUTE stmt;
end |
Query (word dynamisch gegenereerd door php maar bij deze gaat het dus fout):
Nu krijg ik dus een fout bij het uitvoeren van mijn query, waar ik niet wijs uit kan wordenCALL bandselectie("","","(`band`.`Si` = 'j' OR `band`.`Si` = 'l' OR `band`.`Si` = 'm' OR `band`.`Si` = 'n' OR `band`.`Si` = 'p' OR `band`.`Si` = 'q' OR `band`.`Si` = 'r' OR `band`.`Si` = 's' OR `band`.`Si` = 't' OR `band`.`Si` = 'u' OR `band`.`Si` = 'h' OR `band`.`Si` = 'v' OR `band`.`Si` = 'z' OR `band`.`Si` = 'w' OR `band`.`Si` = 'y')","","")
Heb ik teveel or statements ofzo? Want alleen als ik heel veel "Si's" in de query stop gaat het fout, met enkele Si's werkt het welYou have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1