Onder firefox werkt de onderstaande code prima, maar IE een probleem. Zal het even beschrijven..
Ik vul een listbox (select2) op basis van de keuze in de listbox (select1) erboven met javascript. Deze code voor de velden staat in de <head> tag van de pagina:
Listboxes zien er zo uit:
De code werkt prima, geen problemen. Maar nu... ik doe met javascript een veld check op de select1 en select2 listboxes.. (hij checkt bij de listbox of "value" groter is dan niets, wat zo is als je een optie selecteerd)
De velden check wordt via "onSubmit="return checkform()"" in de <form> tag aangeroepen. Als ik nu in het eerste listbox iets selecteer en in de tweede niets dan zien beide browsers keurig dat dat niet mag. Alleen IE blijft zeggen dat het de tweede listbox leeg is ook al heb ik iets geselecteerd.
Komt dit omdat het dynamisch ingeladen wordt op basis van het eerste veld, en het in de html bron in principe "leeg" ingeladen wordt? Is dit een beperking van IE die Firefox niet heeft?
I'm puzzled..
Ik vul een listbox (select2) op basis van de keuze in de listbox (select1) erboven met javascript. Deze code voor de velden staat in de <head> tag van de pagina:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function setOptions(o)
{
var select2 = document.form1.select2;
select2.options.length = 1;
if (o == "keuze1")
{
select2.options[select2.options.length] = new Option('Locatie1);
select2.options[select2.options.length] = new Option('Locatie2');
select2.options[select2.options.length] = new Option('Locatie3');
}
}
etc etc |
Listboxes zien er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <select name="select1" size="1" onchange="setOptions(document.form1.select1.options[document.form1.select1.selectedIndex].value);">
<option value="">---------------</option>
<option value="keuze1">Vestiging1</option>
<option value="keuze2">Vestiging2</option>
</select>
<select name="select2" size="1">
<option value="">---------------</option>
</select> |
De code werkt prima, geen problemen. Maar nu... ik doe met javascript een veld check op de select1 en select2 listboxes.. (hij checkt bij de listbox of "value" groter is dan niets, wat zo is als je een optie selecteerd)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function checkform()
{
else if (!document.form1.select1.value)
{
alert('U heeft uw vestiging niet opgegeven');
return false;
}
else if (!document.form1.select2.value)
{
alert('U heeft uw locatie niet opgegeven');
return false;
}
} |
De velden check wordt via "onSubmit="return checkform()"" in de <form> tag aangeroepen. Als ik nu in het eerste listbox iets selecteer en in de tweede niets dan zien beide browsers keurig dat dat niet mag. Alleen IE blijft zeggen dat het de tweede listbox leeg is ook al heb ik iets geselecteerd.
Komt dit omdat het dynamisch ingeladen wordt op basis van het eerste veld, en het in de html bron in principe "leeg" ingeladen wordt? Is dit een beperking van IE die Firefox niet heeft?
I'm puzzled..