Ik draai een applicatie onder JBoss 4.0.2 en maak gebruik van een local-tx-datasource om een verbinding met MySQL te maken. In de ontwikkelomgeving draait alles prima, WinXP, jdk1.4.2, Jboss 4.0.2, MySQL Connector/J 3.1.12 met een MySQL 4.1 server die draait op een win2k bak.
Wanneer dit naar de productieomgeving gaat (FreeBSD, MySQL 4.1.16, jdk1.4.2, MySQL Connector/J 3.1.12) krijgen we een erg vage fout:
Ik heb inmiddels flink wat gegoogled, en vind behoorlijk wat mensen met hetzelfde probleem, maar nog niet echt een oplossing. Iemand eerder deze fout gehad? Ik krijg het niet voor elkaar dezelfde fout onder Windows te produceren.
De MySQL server draait wel. Er is een andere site die gebruikt maakt van dezelfde server, en die draait wel (php site).
Any help is greatly appreciated.
[edit] We hebben de db net omgezet naar MySQL. Hiervoor draaide het op PostgreSQL, en toen draaide het perfect, zowel op de ontwikkel- als op de productieomgeving.
[edit2] nog even de verbinding:
Wanneer dit naar de productieomgeving gaat (FreeBSD, MySQL 4.1.16, jdk1.4.2, MySQL Connector/J 3.1.12) krijgen we een erg vage fout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| 15:24:37,381 WARN [JBossManagedConnectionPool] Throwable while attempting to get a new connection: null
org.jboss.resource.JBossResourceException: Could not create connection; - nested throwable: (com.mysql.jdbc.CommunicationsException: Communications link failure due to underlying exception:
** BEGIN NESTED EXCEPTION **
java.io.EOFException
STACKTRACE:
java.io.EOFException
at com.mysql.jdbc.MysqlIO.readFully(MysqlIO.java:1905)
at com.mysql.jdbc.MysqlIO.readPacket(MysqlIO.java:483)
at com.mysql.jdbc.MysqlIO.doHandshake(MysqlIO.java:965)
at com.mysql.jdbc.Connection.createNewIO(Connection.java:2558)
at com.mysql.jdbc.Connection.<init>(Connection.java:1485)
at com.mysql.jdbc.NonRegisteringDriver.connect(NonRegisteringDriver.java:266)
at org.jboss.resource.adapter.jdbc.local.LocalManagedConnectionFactory.createManagedConnection(LocalManagedConnectionFactory.java:151) |
Ik heb inmiddels flink wat gegoogled, en vind behoorlijk wat mensen met hetzelfde probleem, maar nog niet echt een oplossing. Iemand eerder deze fout gehad? Ik krijg het niet voor elkaar dezelfde fout onder Windows te produceren.
De MySQL server draait wel. Er is een andere site die gebruikt maakt van dezelfde server, en die draait wel (php site).
Any help is greatly appreciated.
[edit] We hebben de db net omgezet naar MySQL. Hiervoor draaide het op PostgreSQL, en toen draaide het perfect, zowel op de ontwikkel- als op de productieomgeving.
[edit2] nog even de verbinding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <local-tx-datasource> <jndi-name>dataSource</jndi-name> <connection-url>jdbc:mysql://127.0.0.1:3306/database</connection-url> <driver-class>com.mysql.jdbc.Driver</driver-class> <min-pool-size>4</min-pool-size> <max-pool-size>64</max-pool-size> <user-name>user</user-name> <password>pass</password> </local-tx-datasource> |
[ Voor 15% gewijzigd door zneek op 16-03-2006 11:03 ]