Welke mailservers gebruiken grote ISP's?

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 22:40
Ik vroeg me af welke mailserver bijvoorbeeld door planet gebruikt worden. Kijk pakketen als Mdaemon en Visnetic zijn wel leuk maar gebruiken ISP's dat ook? Met zoveel duizenden gebruikers?

Want ja het moet denk ik ook een applicatie zijn die makkelijk aan te passen is aangezien, eerste lijn medewerkers ook al wachtwoorden kunnen resetten enzo. Maar ja je kan online extra boxen.aliassen aanmaken en dat lijkt me toch best weer gecompliceerd.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-08 23:53
Veel online control panels, waaronder DirectAdmin, CPanel etc. kunnen online mail aanmaken, dit kan heel gemakkelijk via een alias/index bestand, dus waarom zouden ISP's dit niet kunnen?

Grote kans dat ISP's gewoon een stevige bak voor mail gebruiken, met software die vooral geoptimaliseerd is voor meerdere processoren. Een gemiddelde webserver kan al enige tientallen zoniet honderden mails per seconde afhandelen, stel je eens voor hoe een dedicated bak dat doet :)

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:41

JohnD

Bernd

als ik telnet naar mail.planet.nl 25 krijg ik het volgende te zien
iPlanet messaging server 5.2

volgens mij is die van sun

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-08 21:06
Mailservers? sendmail. soms exchange or een andere, maar vaak sendmail, en dan een clustertje servers om alle mail af te handelen.

Copy.com

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het zullen idd gewoon standaardpakketten zijn. Alleen de frontend (of backend eigenlijk) voor de helpdeskmedewerkers zal ws. een op maat gemaakte applicatie zijn waarmee instellingen eenvoudig te wijzigen zijn.

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

In het algemeen gebruiken de grote providers Sendmail/qmail/Postfix/exim, en verder binnen ondernemingen vaak zaken als Exchange/Lotus. Natuurlijk uitzonderingen daargelaten ;-)

Verwijderd

Ipv gokwerk even een test gedaan meer zoals "SunStorms_sletje" (prachtige nick overigens):

Wanadoo: Postfix
XS4ALL: Sendmail
Casema: Postfix
Chello: Intermail
Speedlinq: Microsoft ESMTP MAIL Service

Een aantal ISP's krijg ik geen toegang toe of die laten niet zien welke server ze gebruiken.
Pagina: 1