OS vermelden in het topic

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Ik vraag me eigenlijk af waarom er geen verplicht invulveldje komt bij het posten van een topic waar je het betreffende OS in moet vullen.
Je hebt als modje volgens mij een dagtaak aan het topics aanpassen omdat mensen het OS er niet in zetten.
maak er een verplicht veldje van bij het posten van een topic en je bent van het gezeur af lijkt me.
Er zal hier en daar antuurlijk nog wel een gladiool bij zitten die er 'hoi' in gaat zetten, maar het merendeel wordt toch wel afgevangen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, waarom doen we dan niet gelijk hetzelfde voor de hardware-specs? :) Dit vind ik eigenlijk te ver gaan. Daarnaast staat ook nog bovenaan in de New-Topic waarschuwingen van de specifieke fora vermeld wat van een topicstart wordt verwacht. Dat er users zijn die dat niet lezen, sja. Daar heb je moderators voor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

(Ik neem aan dat je het over WOS hebt?)

Niet iets waar ik nooit aan heb gedacht, maar ook ik vind het ietwat overdreven. Voor de meeste mensen is het alleen maar meer werk (want een extra veld). En de mensen die het niet doen kijken blijkbaar niet naar het policy en (een overeenkomst in) andere topictitels in WOS, laat staan naar de inhoud ervan. Dat zijn dan topics waar de moderators hoe dan ook even naar willen kijken, dus scheelt het amper werk. Naar stickies verwijzen was dan toch al nodig/handig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Mja ik doelde inderdaad op de NOS en WOS fora..
Het komt daar zo onwijs veel voor dat het nog aangepast moet worden door een modje..
't leek mij een aardig idee zodat de modjes wat minder werk hadden daarmee, maar misschien is het iets 'te'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Inderdaad - als je het OS niet vermeld in WOS wil dat eigenlijk zeggen dat je topic al een soort van automatische 'red flag' heeft :)

Zo'n iemand heeft dan niet alleen de policy niet gelezen, ook de 'Topic start waarschuwing' heeft die genegeerd en als die heel eventjes de moeite had genomen om in de Windows Operating Systems topic lijst te kijken had ie ook wel enige trend kunnen ontdekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

In NOS is het vaak geeneens boeiend, leuk dat iemand Debian of Gentoo draait, maar als het gaat om een gnomebug boeit dat totaal niet :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik vind het trouwens wel een goed idee om standaard in je "MyReact" een functie te hebben staan waar je je systeem kunt posten. Zo kunnen mensen die je topic lezen in 1 oogopslag zien wat voor systeem je hebt en welk OS.

Voorbeeldje: http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=10993 (Ze zijn nog bezig met de templates hiervoor, overgang van forum software). Maar hiermee kan je gewoon snel kijken wat voor systeem een usert heeft.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 08:54

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ik heb thuis al Debian, Ubuntu en Windows XP machines draaien, welke zou je willen weten? En volgens mij ben ik geeneens een extreem voorbeeld.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Dennahz schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:27:
Ik vind het trouwens wel een goed idee om standaard in je "MyReact" een functie te hebben staan waar je je systeem kunt posten. Zo kunnen mensen die je topic lezen in 1 oogopslag zien wat voor systeem je hebt en welk OS.

Voorbeeldje: http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=10993 (Ze zijn nog bezig met de templates hiervoor, overgang van forum software). Maar hiermee kan je gewoon snel kijken wat voor systeem een usert heeft.
Ik denk toch dat het makkelijker is dat een user gewoon de relevante specs post. Zelfs nu al heb je mensen die een topic openen en verwijzen naar hun sig, waar dan een link naar de specs staat. Als je een topic opent, moet het makkelijk zijn voor de mensen die meehelpen om het probleem op te lossen. Dus dat je in één oogopslag ziet om welke relevante componenten het gaat. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 02:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Geen goed idee, als je een probleem hebt met een ander systeem dan zouden je gegevens niet kloppen ;) Daarnaast vind ik het echt goed dat de OS'sen worden vermeld in het topic. Als er vragen zijn over XP dan zou ik daar eerder naar kijken dan topics over 98 of W2k3.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:35

momania

iPhone 30! Bam!

En wat als je nou meerdere pc's hebt? Over welke heb je het dan in je topic. :)

't is gewoon een algemene policy op GoT dat je bij je topic start zoveel mogenlijke relevantie informatie vermeld. Dat is in WOS vaak het OS, bij andere fora welke hardware je hebt, etc ,etc.

Dit is alleen maar op de lossen door voor iedere subforum een aparte topicstart template te maken met relevantie velden, maar dat zou onwijze overkill zijn imo.

Het uiteindelijke doel is dat mensen de topicstart waarschuwingen en de algemene policies geldend voor een subforum lezen, voordat ze een topic openen. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is opzich wel leuk, net als specs in je signature mikken. Maar niet iedereen zal de optie signature weergeven aan hebben staan. Deze is namelijk uit te zetten.

En om eerst een link te moeten klikken voor de specs is gewoon onnodig. Als iemand z'nhardware upgrade is direct de topic stuk. Specs komen dan niet overeen met het probleem.

In de FAQ staat duidelijk dat je het OS moet melden in de titel, en aangezien van iedereen wordt verwacht dat ze de huisregel & de policy van het betreffende forum weten voor ze een topic beginnen, zou het persoonlijk gewoon keihard opslot gegooid mogen worden. Het nadeel daarvan is weer dat je gewoon het forum vervuild.

Er staat ook duidelijk als je in WOS een nieuw topic opend:
Let op:

Geef het OS aan in de titel tussen [blokhaken], bijvoorbeeld: [XP] of [2k]
• Geef aan wat je al geprobeerd/gezocht hebt (relevante links of keywords)
• Schrijf duidelijk, overzichtelijk en geef voldoende relevante informatie (foutmeldingen, specs, versienummers etc.)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Specs werkt inderdaad niet. Naast de genoemde zaken gaat het dan helemaal verkeerd als iemand een nieuwe PC koopt of iets upgrade. Dan verwijst het oude topic opeens naar hele andere specs en is het topic amper nog te gebruiken voor anderen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1