Toon posts:

ontbrekende info van Mp3 aanvullen. Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel gekeken op verschillende forums, maar heb niet echt iets kunnen vinden wat mijn probleem oplost. Ik heb genoeg Mp3 tag programmaatjes gedownload in de hoop dat die het probleem oplossen. Maar nee, werkt in grote lijn zoals iTunes, dus ik schiet er niet echt mee op. Hopen dat jullie me nu op weg kunnen helpen.

Mijn Mp3 verzameling wordt groter en groter. Omdat ik het overgrote deel gewoon rip met iTunes zijn bijna al mijn Mp3tjes netjes getagged. Nu heb ik een toch wat Mp3tjes met verkeerde / geen info. Zelfs een paar met: onbekende artiest en album, en song titel: track 01. Via iTunes kan ik blijkbaar deze info niet ophalen, want dan krijg ik de melding: importeer CD opnieuw. Maar dat kan niet, want het staat al op Mp3. en toch wil ik deze info kunnen achterhalen. Kan dat? Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan aanpakken?? Thx

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-12 21:45
Zoek een een programmatje dat de "id3 tags" (ga voor ID3v2) kan veranderen, van je mp3tjes :) Dat is wat jij zoekt :)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12 23:16
Met Winamp kun je de tags al veranderen maar is dat wat je wilt of wil je dat de informatie automatisch bij je muziek wordt gezocht en eraan wordt gekoppeld? Ik weet namelijk niet of dat laatste mogelijk is.

Verwijderd

Ja het is mogelijk. Ik heb het programma thuis op de pc.
Als je een oude cd laad dan zoekt hij via een enorme online database uit wat voor een cd er in zit en vult alle tags aan.

Dit werkt dus alleen met cd die je wil rippen, voor losse mp3 files zal je het zelf moeten door via zo'n tag editor.

Als ik thuis ben vanmiddag zal ik het progje wel ff doorgeven

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-12 16:07

:murb:

@murb.nl

[oops]Excuseer mij, ik zag net pas dat het apple talk was (ik kwam hier via de front page). Voor musicbrains is er in ieder geval ook een Mac een client:
http://www.indyjt.com/software/?show=ieatbrainz#ieatbrainz

Op zich moet je gewoon kijken naar ondersteuning van of Musicbrainz of freedb in een tagger, deze maken het mogelijk om files te taggen waar je geen weet meer hebt waar het vandaan zou moeten komen.[/oops]

Als je de hele CD hebt werkt een programma dat gebruikt maakt van freeDB over het algemeen goed. Ik gebruik het vaak vanuit foobar ( http://foobar2000.org (gewoon de special editie downloaden) ). Deze kijkt volgens mij vooral naar de verschillende lengtes binnen een set nummers, en zoekt daarbij een passende CD.

Een andere optie is gebruik te maken van http://musicbrainz.org/tagger/index.html . Deze werkt op een geavanceerdere manier. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier zelf weinig ervaring mee heb.

[ Voor 32% gewijzigd door :murb: op 16-03-2006 10:52 ]

Verwijderd

Het progje dat ik bedoel is dBpower AMP

Het proberen waard, covert ook naar Ogg format _/-\o_

EDIT:/ Haha ik heb ook ge dieplinkt duzzzz wist ook niet dat het voor apple was 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 10:54 . Reden: Nog niet goed wakker ]

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12 22:22
[never mind] Apple Talk :o

[ Voor 107% gewijzigd door Tackleberry op 16-03-2006 10:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:51:
Het progje dat ik bedoel is dBpower AMP

Het proberen waard, covert ook naar Ogg format _/-\o_
Enig idee of dit compatible is met iTunes? Wil nl niet dat er gekke dingen gebeuren met mijn dbase van muziek.

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-12 16:07

:murb:

@murb.nl

In de database van iTunes wordt niets aangepast, de boven genoemde programma's wijzigen in MP3's de ID3 tags. Deze worden weer ingelezen door iTunes.
Pagina: 1