[XP] XP-Loginscherm behouden en toch in een domain hangen.

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om het standaard loginscherm van XP te behouden (die waar je een username aan kan klikken in plaats van in moet typen) terwijl de pc in een domein hangt?

De pc zelfs hangt in een domain voor computerbased-loginscript spul maar verder wordt op de pc gewoon lokaal ingelogd. De users hangen dus niet in het domein, het is echt alleen de pc.

Op een of andere manier moet ik dus dat klikbare loginscherm zien te forceren maar ik heb echt geen flauw idee hoe.

Heeft iemand hiervoor wat tips/links/info ?

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Misschien dat het volgende helpt
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon en verander LogonType naar 1 ipv 0

Dit is niet getest dus ik heb geen flauw idee of het werkt.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06
Dat is inderdaad de manier om tussen de 2 loginschermen te kiezen. Maar of het i.c.m. een domein werkt betwijfel ik eigenlijk. Aangezien je nergens bij de geavanceerde opties kunt.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 16:14
possamai schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:25:
Hi,

Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om het standaard loginscherm van XP te behouden (die waar je een username aan kan klikken in plaats van in moet typen) terwijl de pc in een domein hangt?

De pc zelfs hangt in een domain voor computerbased-loginscript spul maar verder wordt op de pc gewoon lokaal ingelogd. De users hangen dus niet in het domein, het is echt alleen de pc.

Op een of andere manier moet ik dus dat klikbare loginscherm zien te forceren maar ik heb echt geen flauw idee hoe.

Heeft iemand hiervoor wat tips/links/info ?
Als je niet inlogt op je domein heb je ook geen loginscript. Dus dan kan je hem net zo goed uit het domein halen! En dan kan je gewoon het welkom scherm gebruiken.

Hail to the king baby!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 19:32

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit kan voor zover ik weet niet. Zoals al voorgesteld kun je dan bepaalde opties die betrekking hebben om domeinen niet kiezen. Waaronder het domein waarop ingelogd moet worden, wat toch wel van belang is :) Domeinen zijn wat dat betreft meer dingen die in/binnen bedrijven gebruikt worden, en daar worden ook geen xp login schermen gebruikt, vooral vanwege de veiligheid.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Ja maar het is voor thuis :)
De domaincontroller is ook een samba server.

Ik hoopte eigenlijk via die manier een computerbased logonscript te kunnen gebruiken, maar ik krijg het idee dat dat niet werkt zoals het dat in windows doet.. Ik blijf rebooten maar het script uitvoeren doet ie niet...
Pagina: 1