DNS Flush

Pagina: 1
Acties:

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Hallo medetweakers,

ik heb een probleem waar ik ondertussen een beetje gestoord van wordt. Sinds mijn laatste format ongeveer een maand geleden kan ik mijn PC geen een nachtje aan laten staan of ik moet als ik er weer achter ga zitten een of meerdere DNS Flushes uitvoeren om weer hostnames te kunnen resolven. Op een of andere manier lijkt het of mijn netwerkkaart ingedut is en wakker gemaakt moet worden met een DNS Flush om weer een site of server via de hostname te kunnen bereiken (direct connecten op IP werkt dan nog wel). Ik heb dit probleem nooit gehad, ik kon mijn PC altijd makkelijk dagen aan laten staan zonder ook maar een flush nodig te hebben. Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen ?

Ik heb een "Marvell Yukon Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Adapter, Copper RJ-45" kaart. Deze kaart zit onboard op mijn Asus K8V SE Deluxe moederbord. Ik heb, net zoals bij alle voorgaande installaties van Windows, gewoon de meegeleverde driver gebruikt en deze heeft nog nooit voor dit probleem gezorgd.

Ik zit achter een USRobotics 802.11g Wireless Turbo Router die aan een oude Alcatel Speedtouch Home ISDN modem hangt.

Hoop dat jullie misschien enig idee hebben waardoor dit irritante probleem zich kan voordoen.

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Ah, ik ben er al achter. Het bleek mijn firewall te zijn. De range van mijn LAN stond nog in de niet-trusted area. Wel vreemd dat het dan af en toe wel goed ging, en af en toe niet.