Toon posts:

Installeren met debian?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje, hoe installeer ik nou onder Debian linux bijvoorbeeld Netscape van de unofficial CD4? Met APT-GET install lukt het niet, want hij ziet hem niet als geldige CD. Misschien een brandfout, maar ik weet het niet. Met gewoon DPKG -i blaat.deb gaat prima, maar bijvoorbeeld van Netscape staan er wel 30 .deb bestanden in een map. Kies ik ze allemaal, dan geeft hij na een tijdje ploeteren een hele rij errors met missende library's. Is er niet een manier om die lib's meteen mee te installeren? Moet ik die nu allemaal van internet halen? Is nogal irri :r Of is er een makkelijkere manier?

Verwijderd

# cd <directory waar de netscape bestanden staan>
# for i in `ls`; do dpkg -i $i; done

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
apt-setup

en dan die cdrom toevoegen

dan gewoon met apt-get

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Mount de cd op bijv /cdrom

voeg aan /etc/apt/sources.list het volgende toe:

deb file:/cdrom potato contrib non-free

of zo dat /cdrom/dists/potato/contrib en non-free bestaan (misschien is het wel /cdrom/extra/dists/potato of /cdrom/dists/stable genoemd)

apt-get update apt-get install netscape4.76 of hoe het heet.

Maar misschien eerste even apt-get instll doen VOORDAT je de source list aanpast, dan zal Debian het eerst netjes verwijderen, wel zo goed (tenzij je japanse ondersteuning wil etc.)

Nu moet je de cdrom wel elke keer in je cdrom speler stoppen als je iets wil installeren, je kan het ook naar de hd kopieeren of zo, /home/debian/ of zo.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Allemaal bijna goed... Als je vanaf CD's dingen wilt installeren moet je juist /etc/apt/sources.list even leegmaken, en dan met apt-cdrom je cd's toevoegen. DAARNA kan je gewoon apt-get gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
okay, bedankt!
Pagina: 1