"Serieuze" topics in de HK

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:54

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
De laatste tijd zie ik het wel eens gebeuren dat er een [serieus] topic in de HK staat, geen probleem verder... :)
Ikzelf vraag me af waarom deze niet richting SG geplaatst / gemoved worden, aangezien een groter deel van GoT dan de HK in SG kan komen, waardoor de discussie veel groter kan worden....
Wat is de reden ervan dat zulke topics niet naar SG worden verhuisd? :?

Op zich blijven serieuze discussies in de HK verborgen voor de SG-leden (en die geen HK hebben), en dat zou naar mijn idee een beetje jammer zijn voor SG-ers...

Kan iemand mij meer duidelijkheid vertellen ove dit beleid? Ik was er even benieuwd naar... :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

Dat is toch een keuze van de topicstarter zelf? Een HK-user kan ook een topic in SG starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HK is wat meer afgescheidener dan SG geloof ik... en niet iedereen komt zomaar hk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Waarom wel? De beslotenheid van HK nodigt uit om dergelijke serieuzere topics te openen blijkbaar, terwijl in SG de 'normale' topics lopen.
Op zich blijven serieuze discussies in de HK verborgen voor de SG-leden (en die geen HK hebben), en dat zou naar mijn idee een beetje jammer zijn voor SG-ers...
En soms is dat ook juist goed voor een discussie: minder mensen die zich ergens tegenaan bemoeien, dus tja: het werkt 2 kanten op.

Als er dus een serieus topic in HK wordt geopend over wat dan ook, hoeft het echt niet per se naar SG: geen idee hoe je eraan komt dat dat zou moeten gebeuren. Een discussie hoeft echt niet altijd veel groter / massaal te worden: kleinschalighied is ook wel eens goed voor de kwaliteit.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 11-10 07:50
Remy schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:12:
Een discussie hoeft echt niet altijd veel groter / massaal te worden: kleinschalighied is ook wel eens goed voor de kwaliteit.
Je wilt toch niet zeggen dat Niet-HK-users van mindere kwaliteit zouden zijn dan wij? :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarja dat zegt natuurlijk niet dat alleen de wijze mensen in HK zitten. Ik denk overigens dat de mensen met echt kennis niet in HK zitten.

Sjesses weer te laat

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Yohan schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:14:
[...]

Je wilt toch niet zeggen dat Niet-HK-users van mindere kwaliteit zouden zijn dan wij? :P
Je snapt m'n punt niet. Hoe minder mensen aan een discussie meedoen: zolang zij er serieus mee bezig zijn en alles lekker beargumenteren kom je een heel eind ermee. Als ipv die weinige mensen (10 ofzo) er zich 100 of 500 mee bemoeien, onstaat er al gauw meer onduidelijkheid danwel dat niet iedereen de moeite neemt om alles te lezen en vallen er gaten in de discussie: snap je? :) Gaat niet om wie waar wel of niet zit: gaat om hoeveel mensen deelnemen aan zoiets.
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:14:
Maarja dat zegt natuurlijk niet dat alleen de wijze mensen in HK zitten. Ik denk overigens dat de mensen met echt kennis niet in HK zitten.
Zie m'n stukje hierboven :) En ook mensen met echt kennis zitten -ook- in HK: dus die opmerking van jou is vrij loos ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 00:17

silverstorm

tearing me apart

Van mij mag het. Maar wie ben ik? De HK is wat afgeschermder. Zie alle mensen boven mij. Het is wel te hopen dat sommige HK'ers zich een beetje kunnen gedragen in de topics die serieus bedoelt zijn. Anders zou het ook (hellaas) snel afgelopen zijn met die topics.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:11:
HK is wat meer afgescheidener dan SG geloof ik... en niet iedereen komt zomaar hk in.
Sommige mensen hebben ook een soort van "binding" met de HK waardoor het makkelijker is gevoelige topics daar te plaatsen dan elders op het forum.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hier helaas weinig over zeggen.

Elke keer als ik op een HK topic klik krijg ik de melding dat ik daarvoor geen rechten heb, ondanks dat ik al jaren geregistreerd ben, regelmatig wat post en een abbo heb.

Ik heb wel eens begrepen dat je om toegang te krijgen een soort sollicitatiebrief moet schrijven maar dat vind ik toch wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 11-10 07:50
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:24:
Ik kan hier helaas weinig over zeggen.

Elke keer als ik op een HK topic klik krijg ik de melding dat ik daarvoor geen rechten heb, ondanks dat ik al jaren geregistreerd ben, regelmatig wat post en een abbo heb.

Ik heb wel eens begrepen dat je om toegang te krijgen een soort sollicitatiebrief moet schrijven maar dat vind ik toch wat overdreven.
offtopic:
ff een verzoekje in SM plaatsen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Waarschijnlijk willen sommige mensen niet dat hun topics door mensen van buitenaf gelezen kunnen worden.
HK moet je een stuk meer moeite doen om in te komen, dus voor iemand uit hun directe omgeving ook niet makkelijk toegankelijk. Voor hen is dat waarschijnlijk een gevoel van veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Omdat een serieuze discussie ook in HK moet kunnen. Als je iets in SG zet dan is het per definitie serieus en er zal heel af en toe iets wat luchtigers voorbij kunnen komen. In HK is de manier waarop gepost kan worden anders, vrijer. Er zijn mensen die liever een topic in HK openen omdat daar minder mensen bij kunnen, omdat ze zich meer verbonden voelen bij HK dan SG of wat ook. Net als in een echte huiskamer moet je in de HK dus ook over je vriendin kunnen praten die je hebt betrapt op het behangen van de schuur in pimpelpaars met een goud randje. Dat kan in SG voor zover daar een redelijk algemene discussie over plaats kan vinden, als het meer op de persoon is gericht, specifiek voor de TS, dan is de HK al snel de meer geschikte plek daarvoor.
De HK geeft ook wat meer ruimte om wat minder serieuze reacties te geven, voor zover ze niet beledigend of onzinnig zijn is dat geen probleem. Over de [serieus]-tag kan ik verder kort zijn, ik vind het persoonlijk een dom en onzinnig ding. Als HK-ganger moet je kunnen snappen hoe een topic is bedoelt, ook zonder die tag :) Omdat users het blijkbaar toch prettig vinden om meer duidelijkheid te geven aan de lezers, laten we hem over het algemeen dan ook staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

SmartDoDo schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:28:
[...]
Omdat een serieuze discussie ook in HK moet kunnen. Als je iets in SG zet dan is het per definitie serieus en er zal heel af en toe iets wat luchtigers voorbij kunnen komen. In HK is de manier waarop gepost kan worden anders, vrijer. Er zijn mensen die liever een topic in HK openen omdat daar minder mensen bij kunnen, omdat ze zich meer verbonden voelen bij HK dan SG of wat ook. Net als in een echte huiskamer moet je in de HK dus ook over je vriendin kunnen praten die je hebt betrapt op het behangen van de schuur in pimpelpaars met een goud randje. Dat kan in SG voor zover daar een redelijk algemene discussie over plaats kan vinden, als het meer op de persoon is gericht, specifiek voor de TS, dan is de HK al snel de meer geschikte plek daarvoor.
De HK geeft ook wat meer ruimte om wat minder serieuze reacties te geven, voor zover ze niet beledigend of onzinnig zijn is dat geen probleem. Over de [serieus]-tag kan ik verder kort zijn, ik vind het persoonlijk een dom en onzinnig ding. Als HK-ganger moet je kunnen snappen hoe een topic is bedoelt, ook zonder die tag :) Omdat users het blijkbaar toch prettig vinden om meer duidelijkheid te geven aan de lezers, laten we hem over het algemeen dan ook staan.
om die laatste zin vind ik het niet zo onnozel, het is een soort extra accent om te benadrukken als topicstarter van een 'depressief' topic (bijvoorbeeld) je niet 100 reacties wilt van a joh dan dump je d'r toch gewoon, spring voor een trein lost alles op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

silverstorm schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:18:
Van mij mag het. Maar wie ben ik? De HK is wat afgeschermder. Zie alle mensen boven mij. Het is wel te hopen dat sommige HK'ers zich een beetje kunnen gedragen in de topics die serieus bedoelt zijn. Anders zou het ook (hellaas) snel afgelopen zijn met die topics.
Als een user dat niet kan, is het juist snel afgelopen met de user.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10 14:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

GoldenSample schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:34:
[...]

om die laatste zin vind ik het niet zo onnozel, het is een soort extra accent om te benadrukken als topicstarter van een 'depressief' topic (bijvoorbeeld) je niet 100 reacties wilt van a joh dan dump je d'r toch gewoon, spring voor een trein lost alles op ;)
Zoals dusty dat ook aangeeft, wordt het snel opgepikt als users zich niet kunnen gedragen in een serieus topic. De serieus-tag is dan ook misschien wel effectief (en wordt daarom ook niet bestreden), maar wordt wel gezien als een noodzakelijk kwaad. In normale omstandigheden zou je niet graag zien dat mensen de HK alleen maar als pleur-je-onzin-neer-forum gaan zien. Dat is de reden meer. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Pagina: 1