"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Waarom wel? De beslotenheid van HK nodigt uit om dergelijke serieuzere topics te openen blijkbaar, terwijl in SG de 'normale' topics lopen.Wat is de reden ervan dat zulke topics niet naar SG worden verhuisd?
En soms is dat ook juist goed voor een discussie: minder mensen die zich ergens tegenaan bemoeien, dus tja: het werkt 2 kanten op.Op zich blijven serieuze discussies in de HK verborgen voor de SG-leden (en die geen HK hebben), en dat zou naar mijn idee een beetje jammer zijn voor SG-ers...
Als er dus een serieus topic in HK wordt geopend over wat dan ook, hoeft het echt niet per se naar SG: geen idee hoe je eraan komt dat dat zou moeten gebeuren. Een discussie hoeft echt niet altijd veel groter / massaal te worden: kleinschalighied is ook wel eens goed voor de kwaliteit.
Je wilt toch niet zeggen dat Niet-HK-users van mindere kwaliteit zouden zijn dan wij?Remy schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:12:
Een discussie hoeft echt niet altijd veel groter / massaal te worden: kleinschalighied is ook wel eens goed voor de kwaliteit.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
Sjesses weer te laat
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 10:15 ]
Je snapt m'n punt niet. Hoe minder mensen aan een discussie meedoen: zolang zij er serieus mee bezig zijn en alles lekker beargumenteren kom je een heel eind ermee. Als ipv die weinige mensen (10 ofzo) er zich 100 of 500 mee bemoeien, onstaat er al gauw meer onduidelijkheid danwel dat niet iedereen de moeite neemt om alles te lezen en vallen er gaten in de discussie: snap je?Yohan schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:14:
[...]
Je wilt toch niet zeggen dat Niet-HK-users van mindere kwaliteit zouden zijn dan wij?
Zie m'n stukje hierbovenVerwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:14:
Maarja dat zegt natuurlijk niet dat alleen de wijze mensen in HK zitten. Ik denk overigens dat de mensen met echt kennis niet in HK zitten.
Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes
Het sysadmin irc-cafe
Sommige mensen hebben ook een soort van "binding" met de HK waardoor het makkelijker is gevoelige topics daar te plaatsen dan elders op het forum.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:11:
HK is wat meer afgescheidener dan SG geloof ik... en niet iedereen komt zomaar hk in.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Elke keer als ik op een HK topic klik krijg ik de melding dat ik daarvoor geen rechten heb, ondanks dat ik al jaren geregistreerd ben, regelmatig wat post en een abbo heb.
Ik heb wel eens begrepen dat je om toegang te krijgen een soort sollicitatiebrief moet schrijven maar dat vind ik toch wat overdreven.
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:24:
Ik kan hier helaas weinig over zeggen.
Elke keer als ik op een HK topic klik krijg ik de melding dat ik daarvoor geen rechten heb, ondanks dat ik al jaren geregistreerd ben, regelmatig wat post en een abbo heb.
Ik heb wel eens begrepen dat je om toegang te krijgen een soort sollicitatiebrief moet schrijven maar dat vind ik toch wat overdreven.
ff een verzoekje in SM plaatsen.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
HK moet je een stuk meer moeite doen om in te komen, dus voor iemand uit hun directe omgeving ook niet makkelijk toegankelijk. Voor hen is dat waarschijnlijk een gevoel van veiligheid.
Omdat een serieuze discussie ook in HK moet kunnen. Als je iets in SG zet dan is het per definitie serieus en er zal heel af en toe iets wat luchtigers voorbij kunnen komen. In HK is de manier waarop gepost kan worden anders, vrijer. Er zijn mensen die liever een topic in HK openen omdat daar minder mensen bij kunnen, omdat ze zich meer verbonden voelen bij HK dan SG of wat ook. Net als in een echte huiskamer moet je in de HK dus ook over je vriendin kunnen praten die je hebt betrapt op het behangen van de schuur in pimpelpaars met een goud randje. Dat kan in SG voor zover daar een redelijk algemene discussie over plaats kan vinden, als het meer op de persoon is gericht, specifiek voor de TS, dan is de HK al snel de meer geschikte plek daarvoor.Wat is de reden ervan dat zulke topics niet naar SG worden verhuisd?
De HK geeft ook wat meer ruimte om wat minder serieuze reacties te geven, voor zover ze niet beledigend of onzinnig zijn is dat geen probleem. Over de [serieus]-tag kan ik verder kort zijn, ik vind het persoonlijk een dom en onzinnig ding. Als HK-ganger moet je kunnen snappen hoe een topic is bedoelt, ook zonder die tag
om die laatste zin vind ik het niet zo onnozel, het is een soort extra accent om te benadrukken als topicstarter van een 'depressief' topic (bijvoorbeeld) je niet 100 reacties wilt van a joh dan dump je d'r toch gewoon, spring voor een trein lost alles opSmartDoDo schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:28:
[...]
Omdat een serieuze discussie ook in HK moet kunnen. Als je iets in SG zet dan is het per definitie serieus en er zal heel af en toe iets wat luchtigers voorbij kunnen komen. In HK is de manier waarop gepost kan worden anders, vrijer. Er zijn mensen die liever een topic in HK openen omdat daar minder mensen bij kunnen, omdat ze zich meer verbonden voelen bij HK dan SG of wat ook. Net als in een echte huiskamer moet je in de HK dus ook over je vriendin kunnen praten die je hebt betrapt op het behangen van de schuur in pimpelpaars met een goud randje. Dat kan in SG voor zover daar een redelijk algemene discussie over plaats kan vinden, als het meer op de persoon is gericht, specifiek voor de TS, dan is de HK al snel de meer geschikte plek daarvoor.
De HK geeft ook wat meer ruimte om wat minder serieuze reacties te geven, voor zover ze niet beledigend of onzinnig zijn is dat geen probleem. Over de [serieus]-tag kan ik verder kort zijn, ik vind het persoonlijk een dom en onzinnig ding. Als HK-ganger moet je kunnen snappen hoe een topic is bedoelt, ook zonder die tagOmdat users het blijkbaar toch prettig vinden om meer duidelijkheid te geven aan de lezers, laten we hem over het algemeen dan ook staan.
Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.
Als een user dat niet kan, is het juist snel afgelopen met de user.silverstorm schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:18:
Van mij mag het. Maar wie ben ik? De HK is wat afgeschermder. Zie alle mensen boven mij. Het is wel te hopen dat sommige HK'ers zich een beetje kunnen gedragen in de topics die serieus bedoelt zijn. Anders zou het ook (hellaas) snel afgelopen zijn met die topics.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Zoals dusty dat ook aangeeft, wordt het snel opgepikt als users zich niet kunnen gedragen in een serieus topic. De serieus-tag is dan ook misschien wel effectief (en wordt daarom ook niet bestreden), maar wordt wel gezien als een noodzakelijk kwaad. In normale omstandigheden zou je niet graag zien dat mensen de HK alleen maar als pleur-je-onzin-neer-forum gaan zien. Dat is de reden meer.GoldenSample schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:34:
[...]
om die laatste zin vind ik het niet zo onnozel, het is een soort extra accent om te benadrukken als topicstarter van een 'depressief' topic (bijvoorbeeld) je niet 100 reacties wilt van a joh dan dump je d'r toch gewoon, spring voor een trein lost alles op
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.