Toon posts:

[Apache] snelheid server bij grote .htaccess

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb in mijn .htaccess een 100-tal RewriteRule regels geschreven (staat nog niet online). Hierin staan al zoveel mogelijk regular expressions, dus het is praktisch onmogelijk om het aantal regels kleiner te maken.

Nu draait dit op onze eigen server in Amsterdam, dus we hebben geen shared server of dergelijke. Daarentegen hebben we 7000-8000 bezoekers per dag.

Nu vraag ik me af hoe dit zit met de snelheid. Gaat de server enorm vertraagd worden omdat ie door dit htaccess bestand moet lopen?

thx

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat kun je toch gewoon uitproberen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Stainless Steel
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Lijkt me dat je met 8000 bezoekers per dag geen probleem zal ondervinden, ik weet niet hoeveel hits je per dag krijgt, maar als elke bezoeker 100 hits genereert kan je request 100 ms duren, daar zullen die rewrite rules niet veel invloed op hebben, is een kwestie van een paar miliseconden voor die rules.

Maar meten is weten, dus voer een load test uit.

Overgens is het wel sneller om je .htacces in je apache config te verwerken.

Verwijderd

Roestvrij Staal schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:59:
Lijkt me dat je met 8000 bezoekers per dag geen probleem zal ondervinden, ik weet niet hoeveel hits je per dag krijgt, maar als elke bezoeker 100 hits genereert kan je request 100 ms duren, daar zullen die rewrite rules niet veel invloed op hebben, is een kwestie van een paar miliseconden voor die rules.

Maar meten is weten, dus voer een load test uit.

Overgens is het wel sneller om je .htacces in je apache config te verwerken.
Hoe kan ik een load test uitvoeren? Dit kan ik toch niet in php ofzo, dit moet toch ergens op de server zelf gebeuren?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:15

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hoe je een loadtest uit kan voeren is prima te vinden op google hoor.

We gaan er vanuit dat je in eerste instantie zelf opzoek gaat naar een oplossing. Lees aub Development Tools & Environments Beleid eens goed door. Aangezien je dit soort zaken prima zelf kan uitzoeken sluit ik je topic.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.