Toon posts:

[html] frame scroll probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijd aan het zoeken maar kan heel moeilijk het probleem omschrijven dus nog geen resultaat. Ik heb een index pagina en in die indexpagina heb ik een frame. Als de pagina start dan komt er een overzichtlijst van namen. Als ik op een naam klik dan open ik in het frame een wijzig pagina. Dat werkt allemaal prima (ook niet heel erg spannend). Als ik nu in de eerste pagina helemaal naar beneden scroll en ik klik een naam aan dan opent de wijzig pagina maar blijft deze ook helemaal onderaan staan.

Wat ik dus wil is dat de wijzig pagina opent met de scrollbar gewoon bovenaan en niet dat ie onderaan of halverwege blijft hangen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Je kunt een anchor boven in je document maken en die toevoegen in je link: wijzig.php#bovenkant ;)

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

normaal is het probleem andersom: dat de scrollbar onderaan moet :)

De anchor moet inderdaad wel werken denk ik. Anders kun je met javascript de exacte positie van de scrollbar nog bepalen

Verwijderd

Topicstarter
Hoe geef ik dat in deze situatie dan mee?

Zoiets:
<a href="persoon_wijzig.asp#ankernaam?ID=<%= objRec1.Fields("Personeelsnummer").Value %>

• André

André

Analytics dude

Volgens mij staat de anchor helemaal achteraan de url :)

code:
1
<a href="persoon_wijzig.asp?ID=<%= objRec1.Fields("Personeelsnummer").Value %>#ankernaam">Bla</a>

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt op zich goed te gaan maar ik kom niet op de juiste plaats terecht:

code:
1
    <td><input type="text" class="textbox" name="#ankernaam" size="30" value="<%= objRec1("Personeelsnummer") %>"></td>

lijkt me goed, toch?

• André

André

Analytics dude

Nee, een anchor ziet er normaal zo uit:

code:
1
<a name="naamvananchor"></a>

En nog netter is om een element bovenaan je pagina het id "naamvananchor" te geven, omdat er ook naar id's gelinked kan worden.

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Je moet het wel met een <a> tag doen, dus je mag niet zomaar de naam van een <input> gebruiken.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<p>
<a href="#C4">See also Chapter 4.</a>
</p>

<h2>Chapter 1</h2>
<p>This chapter explains ba bla bla</p>

<h2>Chapter 2</h2>

<h2>Chapter 3</h2>

<h2><a name="C4">Chapter 4</a></h2>

[ Voor 54% gewijzigd door CaptBiele op 16-03-2006 12:33 . Reden: ok beetje laat :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja!! Wat kan het leven soms simpel zijn. Bedankt, het werkt
Pagina: 1