Toon posts:

Vragen over HD resoluties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een xbox360 aan te schaffen, dus ook een nieuwe tv.
Waar het eigenlijk op neerkomt, is dat ik een tv wil, die gewoon goed, zonder gezeur 720p kan laten zien, niet meer, niet minder.

Het is me na een aantal uren oude topics lezen echter niet gelukt om een eenduidig antwoord te krijgen op een paar specifieke vragen.

1. Ik heb begrepen dat als je LCD tv een resolutie heeft van 1280x768, het beeld dient upgescaled te worden om de 720p resolutie fullscreen te kunnen weergeven. Nou zou dit ten koste kunnen gaan van de beeldkwaliteit.
Is het mogelijk om gewoon niet up te scalen en lekker te spelen met 2 dunne balkjes onder en boven?
Of is het zo dat je scherm altijd per se 100% gevuld moet zijn?
En geldt dit ook voor nog hogere resolutie schermen (dus zowel balken aan de zijkanten als de onder en bovenkant)

2. Klopt het dat alle LCD tv's met een resolutie van minimaal 1280x720, het 720p signaal kunnen weergeven wat uit de xbox360 komt?

3. Kunnen alle LCD tv's, progressive scan weergeven?

Ik heb nog geen uitluitend antwoord kunnen vinden, en dat zou ik zeer op prijs stellen voordat ik overga op aanschaf.

Alvast bedankt!

Edit - paar woordjes vergeten, tis laat ^^

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 02:03 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

Het ligt er maar net aan hoe de TV er mee omgaat, als je hem 720p voert en het is een HD scherm, dan krijg je meestal beeldvullend beeld, als je via de VGA aansluiting doet, krijg je waarschijnlijk balkjes, soms kan je het instellen, het ligt er maar net aan.
2. Klopt het dat alle LCD tv's met een resolutie van minimaal 1280x720, het 720p signaal kunnen weergeven wat uit de xbox360 komt?
Nee, niet alleen, hij moet HD-ready zijn
3. Kunnen alle LCD tv's, progressive scan weergeven?
Niet per sé, tegenwoordig vaak wel, maar je moet het even bekijken in de specs van de
TV.

Ik weet dat je er niet zoveel aan hebt, maar het is nou eenmaal zo :P$

• Cyberdinho
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Cyberdinho

Panna-koning

1. Het ligt er maar net aan hoe je TV de inkomende signaal scaled. Bij mijn LCD TV kan ik namelijk kiezen tussen "native" en "fullscreen" bij een VGA-signaal. Bij component (720p) is het beeld altijd uitgerekt.

2. Hier geldt als een minimale resolutie van 1280x720 ondersteunt wordt via de component of VGA-input, dan kan de TV de 720p signaal van de Xbox360 weergeven. Wat MaCe1337 zegt over HD-ready is onzin, de Xbox360 heeft namelijk geen HDCP codering noch een HDMI aansluiting.

3. LCD televisies ondersteunen per definitie Progressive Scan.

Ik schop de bal

Verwijderd

Topicstarter
kijk, daar heb ik wat aan. erg bedankt!