Gek probleempje met Serv-U

Pagina: 1
Acties:

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Ik heb eens rondgekeken op het forum, maar het lijkt erop dat mensen het opgeven een oplossing te zoeken voor mijn probleem.
Het is dus al vaker voorbij gekomen, maar ik ben toch eens benieuwd naar een oplossing, niet een workaround, door Serv-U links te laten liggen, en naar een andere FTP server over te stappen, dat is eenvoudig weg niet wat ik wil.
Welnu, het probleem: Ik gebruik virtual mappings om in en bepaalde directory, op de server zelf, bestanden te laten uploaden.
Omdat ik net zomaar alles door elkaar ge-upload wil hebben wil ik gebruik maken van de %USER% variabele in padnamen.
Dat wil zeggen: Als jantje upload, dan ziet hij in zijn homedir een folder \UPLOAD, die fysiek gemapped is naar \UPLOAD\jantje.
Dat moet dan door middel van de virtual mapping: X:\UPLOAD\%USER% => %HOME% => UPLOAD.
En daar zit hem nu net de kneep: als ik dan inlog met jantje, dan kan ik de upload folder niet openen: de folder bestaat niet.
Ik heb echter wel degelijk een folder jantje in de upload directory aangemaakt, aangezien Serv-U die niet vanzelf creëert helaas.
De rechten die jantje heeft zijn gegeven op de X:\ met inheritance naar alle subdirectories. Ook \UPLOAD en \jantje zijn dus gecovered hiermee, volgens mij.
En toch lukt het niet. Sterker nog, als ik een %USER% folder in UPLOAD aanmaak, dan werkt het WEL! Met andere woorden, op de een of andere manier wordt de variabele %USER% niet omgezet naar \jantje, terwijl het programma dat wel pretendeerd dat te doen (velen van jullie hebben dit ook gezien, sterker nog, ze adverteren ermee op de RhinoSofts website zelf).
Nu dan de million dollar question: Wie heeft dit WEL aan het werk gekregen, en zo ja, HOE???

;)

Alvast bedankt!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Je weet ook dat de user Jantje in ServU een andere user is dan de user Jantje op je NT Server ?
Je moet het ServU Service account rechten geven op de folder in het filesysteem, en de rechten van jantje beperken in Serv-U

Nothing is a problem once you've debugged the code

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
DaRealRenzel schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 01:17:
Je weet ook dat de user Jantje in ServU een andere user is dan de user Jantje op je NT Server ?
Je moet het ServU Service account rechten geven op de folder in het filesysteem, en de rechten van jantje beperken in Serv-U
Ja, jantje op NT bestaat niet eens. Ik heb geen koppeling met de AD van mijn netwerk of iets dergelijks. De accounts voor FTP worden uitsluitend beheerd in Serv-U zelf.
Het Serv-U service account is gewoon het system account. Deze heeft rechten op de map waar het om gaat, omdat deze namelijk gewoon op een lokale schijf staat, fysiek in de server zelf dus, en niet op een netwerkdrive of iets dergelijks.
Of doe ik toch iets verkeerd mbt de rechten van het service account. Als ik ga kijken bij de properties van de map \jantje, dan zie ik dat het SYSTEM account alle rechten heeft op die map.
Dan zou het daar toch niet aan kunnen liggen, toch? :?

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-03 15:46
Ik heb net even geprobeerd om jouw situatie na te bouwen, en hier werkt het gewoon. Nou heb ik zelf niet eens zoveel verstand van Serv-U, maar ik heb een beetje nageaapt van iemand die het voor mij heeft ingesteld.

Ik heb voor dir access ff groepje 'Test' gemaakt en jantje bij de groep 'test' gegooid. De Dir Access van die groep is D:\FTProot en D:\UPLOAD\ (met sub directories).

Zo werkt het bij mij, als ik iets anders moet proberen (ik weet niet precies waar je fysieke upload folder staat) moet je het even zeggen :)

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
dj_tjerk schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:24:
Ik heb net even geprobeerd om jouw situatie na te bouwen, en hier werkt het gewoon. Nou heb ik zelf niet eens zoveel verstand van Serv-U, maar ik heb een beetje nageaapt van iemand die het voor mij heeft ingesteld.

Ik heb voor dir access ff groepje 'Test' gemaakt en jantje bij de groep 'test' gegooid. De Dir Access van die groep is D:\FTProot en D:\UPLOAD\ (met sub directories).

Zo werkt het bij mij, als ik iets anders moet proberen (ik weet niet precies waar je fysieke upload folder staat) moet je het even zeggen :)
Nee, dat klinkt inderdaad zoals ik het ingericht heb...
Echter heb ik meerdere personen op dit forum gezien die er last van hebben.
Iemand anders nog problemen hiermee? Of een oplossing?