DiamondMax 10 Cache grootte

Pagina: 1
Acties:

• Biermeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:25
Vorige week heb ik een Maxtor DiamondMax Plus 9 (80GB 7200rpm ATA133 8MB) besteld, en vandaag werd de drive afgeleverd. Nu tuurde ik even door de verpakking heen, en zag ik dat ze me een DiamondMax 10 van 80Gig (model 6L080L0) hebben toegestuurd. Op zich geen probleem, maar voor ik de verpakking open maak, wilde ik even de specs checken. En nu vind ik steeds verschillende groottes voor de cache:

Het begint met de datasheet van Maxtor zelf. Daarin zeggen ze dat de buffer voor 80Gig schijven 8MB bedraagt, maar als ik op de tweede pagina in de tabel kijk, staat er bij het model 2MB vermeld.

Ook in de knowledge-base van Maxtor kom ik mijn typenummer tegen, met een vermelding van 8MB.

Maar als ik dan weer ga zoeken met google, vind ik weer verschillende waarden.

Weet iemand hoe ik met zekerheid kan vaststellen hoe groot de cache van de drive is, zonder de gesealde verpakking open te maken? Dat ze me de verkeerde drive sturen is niet zo'n probleem, zolang de specs en prestaties maar vergelijkbaar zijn.(Wat dus duidelijk niet het geval is wanneer de schijf maar 2MB cache heeft. |:( )

Alvast bedankt voor any input. :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

check de tabel op het modelnummer van je schijf: 2MB dus.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Kijkt u zelf maar..
programma te vinden op www.hdtune.com
Afbeeldingslocatie: http://www.quickhelp.nl/clients/halilyuksel/--Halil--/got/buffer.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 01:08 ]

• Biermeester
  • Laatst online: 14:25
Ik kan zelf niet kijken, want de shop wil de schijf niet terugnemen als ik de verpakking open maak. Maar ik weet genoeg. Vrinden, bedankt!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

LO = 2 MB Cache
PO = 8 MB Cache

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Indien je een bonnetje of een orderbevestiging hebt en daarop precies de harddisk staat beschreven dat je hebt besteld, dan heb je 100% recht op omruilgarantie. Aangezien het geleverde niet overeenkomt met het bestelde. Neem contact op met je PC-boer :)
Pagina: 1