Vorige week heb ik een Maxtor DiamondMax Plus 9 (80GB 7200rpm ATA133 8MB) besteld, en vandaag werd de drive afgeleverd. Nu tuurde ik even door de verpakking heen, en zag ik dat ze me een DiamondMax 10 van 80Gig (model 6L080L0) hebben toegestuurd. Op zich geen probleem, maar voor ik de verpakking open maak, wilde ik even de specs checken. En nu vind ik steeds verschillende groottes voor de cache:
Het begint met de datasheet van Maxtor zelf. Daarin zeggen ze dat de buffer voor 80Gig schijven 8MB bedraagt, maar als ik op de tweede pagina in de tabel kijk, staat er bij het model 2MB vermeld.
Ook in de knowledge-base van Maxtor kom ik mijn typenummer tegen, met een vermelding van 8MB.
Maar als ik dan weer ga zoeken met google, vind ik weer verschillende waarden.
Weet iemand hoe ik met zekerheid kan vaststellen hoe groot de cache van de drive is, zonder de gesealde verpakking open te maken? Dat ze me de verkeerde drive sturen is niet zo'n probleem, zolang de specs en prestaties maar vergelijkbaar zijn.(Wat dus duidelijk niet het geval is wanneer de schijf maar 2MB cache heeft.
)
Alvast bedankt voor any input.
Het begint met de datasheet van Maxtor zelf. Daarin zeggen ze dat de buffer voor 80Gig schijven 8MB bedraagt, maar als ik op de tweede pagina in de tabel kijk, staat er bij het model 2MB vermeld.
Ook in de knowledge-base van Maxtor kom ik mijn typenummer tegen, met een vermelding van 8MB.
Maar als ik dan weer ga zoeken met google, vind ik weer verschillende waarden.
Weet iemand hoe ik met zekerheid kan vaststellen hoe groot de cache van de drive is, zonder de gesealde verpakking open te maken? Dat ze me de verkeerde drive sturen is niet zo'n probleem, zolang de specs en prestaties maar vergelijkbaar zijn.(Wat dus duidelijk niet het geval is wanneer de schijf maar 2MB cache heeft.
Alvast bedankt voor any input.