Toon posts:

Overgaan naar Tiscali vanaf ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Een eenvoudig vraagje waar ik ook van Tiscali eigenlijk geen antwoord op krijg. :'(

Ik wil m'n KPN ISDN met een abbo bij Demon omzetten in een analoge lijn van de KPN en Tiscali T4 met telefonie. Ik kan niet volgen hoe ik dat nu het beste aanpak. :?

Ik weet dat de overstap van ISDN naar analoog feitelijk eerst moet (en me € 75,- kost). Volgens de postcodecheck levert Tiscali (is dat dan ook zeker, anders moet ik straks alles terugdraaien). Wanneer meld ik me dan aan bij Tiscali en zeg op bij Demon (1 maand opzegtermijn)?

Ik kom er niet echt uit. Is er iemand die het gewoon weet? _/-\o_ Ik heb ook geen zin om weken zonder internet te zitten.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Demon opzeggen, lijn laten omzetten naar analoog en Tiscali aanvragen. :)

Verwijderd

Zelf zit ik in dezelfde situatie. Ik heb een nieuwe extra (analoge) lijn bij KPN aangevraagd. Op die lijn heb ik een nieuw abo aangevraagd. Zodra dat allemaal is opgeleverd zeg ik mijn huidige abo op en laat ik de ISDN lijn vervallen. Voordeel hiervan is dat je niet zonder internet komt te zitten. Nadeel.... je krijgt een telefoonnieuw nummer. Kosten van de extra lijn zijn rond de 48 euro plus maandelijks abonnement van KPN.

Je zou overigens ook ISDN kunnen blijven houden. Wanneer je niet alle nummer gebruikt van je ISDN abonnement, dan kun je terugstappen naar ISDN-1. Dat kost je eenmalig rond de 29 euro, maar je behoudt je telefoonnummer en de maandelijkse kosten van je abonnement dalen met 5 euro.

Succes met je keuze.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Vinnienerd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 01:00:
Demon opzeggen, lijn laten omzetten naar analoog en Tiscali aanvragen. :)
Dat is de enige mogelijkheid om je lijn om te zetten bij KPN van ISDN naar PSTN (analoog). Ze noemen dat een remigratie en kost eenmalig €75. Dit kunnen ze niet uitvoeren als er een DSL signaal op zit, dus eerst opzeggen.

Als je lijn DSL vrij is KPN bellen, ze hebben er doorgaans 5 werkdagen voor nodig en daarna Tiscali aanvragen. Als het een beetje snel achter elkaar loopt zit je 2 weekjes zonder ADSL.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom doe je niet gewooon een telco-telco migratie naar tiscali toe (je bestelt dus adsl via isdn) en als je dat dan hebt, vraag je telefonie totaal aan, je laat een van je kpn nummers (je hoofdnummer?) porteren naar tiscali en dan wordt daarna je ISDN lijn opgezegd door tiscali.

Dan heb je geen enkele downtime, geen abonnement bij kpn, alleen wel nog steeds Annex-B adsl (maar dat is niet bijzonder bezwaarlijk in principe).

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 16-03-2006 09:32 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 21:49
Alle zaken hierboven zijn niet juist. Ik ben gisteren overgegaan naar Tiscali T4 met telefonie op een ISDN lijn. Na portering vervalt mijn ISDN abonnement met KPN.
Excuus, het verhaal van JvS hierboven is wel juist.

[ Voor 14% gewijzigd door htca op 16-03-2006 15:31 ]

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Andere mogelijkheid is:

1. neem tijdelijk een kabelabonnement bij Casema, UPC afhankelijk van waar je zit en zegt dit na een paar maanden weer op. Je betaald dus voor 1 jaar.
2. als bij de kabelaar alles goed werkt, laat je de ISDN lijn omzetten naar analoog. Kosten, naar ik dacht, 75 euro. Je behoud je nummer.
3. je hebt nu ruim de tijd een provider te zoeken die een goed aanbod heeft voor een nieuw ADSL abonnement.

Voordeel: je zit nooit zonder internet.
Nadeel: er zit overlap in abonnementskosten maar dat is snel terugverdiend met de lagere kosten voor een analoge lijn.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 15:52
Wat overigens ook een optie is, welke blijkbaar nog niemand hier uitgezocht heeft of anders nooit vermeld heeft is dat het wel mogelijk is om onder die 75 euro omzetkosten van KPN en andere ongein uit te komen. Namelijk door je nummer naar een derde partij te porteren, ik heb dit uitgezocht bij Budgetphone. Deze konden namelijk wel alle (4) de nummers van KPN ISDN overnemen vreemdgenoeg, waar Casema en anderen dat niet schijnen te kunnen ofzo..

Hoe dan ook, het kost bij Budgetphone 32,50 per nummer om te porteren, in mijn geval wilde ik 2 vd 4 nrs behouden, dus 65 euro. Hiermee komen ze op een prepaidkaart voor 1 jaar staan. Daarna kost het 10 euro per jaar om ze er erop te laten staan.

Daarna porteer je dus 1 vd x aantal nrs door naar Casema/Tiscali e.d. :)
Nog altijd goedkoper dan KPN en meer mogelijkheden :).

[ Voor 4% gewijzigd door flipjevandejam op 21-03-2006 12:42 ]

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Je bent dan wel je "eigen" KPN lijn kwijt en niet iedereen wil dat ;) Als je alle berichten zo leest over VoIP is het best handig als je nog een belbudget lijntje hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie uitleg beste mensen. _/-\o_

Ik ben inderdaad maar gegaan voor Telefonie Totaal van Tiscali. Daarmee bespaar ik in ieder geval die remigratie van € 75. Ik hoop ook daarmee te voorkomen dat ik ofwel met telefoon danwel met internet een tijd zonder kom te zitten. We zullen zien of het allemaal ook lukt. B)

Verwijderd

Topicstarter
Wow, :+

Binnen 15 minuten nadit ik begon met het installatiepakket draaide internet weer. Daarvan had ik 5 minuten nodig om de modem-router op te hangen in de meterkast. Alles ging verder als een speer. :)

Ik hoop dat telefonie net zo soepel verloopt. :9~

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 21:49
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:18:
Wow, :+

Binnen 15 minuten nadit ik begon met het installatiepakket draaide internet weer. Daarvan had ik 5 minuten nodig om de modem-router op te hangen in de meterkast. Alles ging verder als een speer. :)

Ik hoop dat telefonie net zo soepel verloopt. :9~
Ik zit al meer dan 3 weken te wachten op de gegevens voor telefonie.
Pagina: 1