Ik heb sinds zo'n 2 1/2 jaar een Asus L5800 laptop. De batterijduur was vanaf het begin al niet zo bijzonder (2 uur hooguit) maar nu begint die batterij echt problemen te vertonen. Ik kan nu maximaal 50 minuten werken met een "volle" batterij. Ligt dit aan mij, het apparaat, of de batterij? Garantie heb ik overigens niet meer, dus terugbrengen/sturen is niet echt een optie.
Ligt aan de battery.
Er zijn talloze truukjes danwel fabeltjes (werking niet gegarandeerd / bewezen) waarmee je de capaciteit weer wat kan opvijzelen (search).
Het meest effectieve is een nieuwe accu echter. (en deze niet gebruiken danwel in het apparaat stoppen als je alleen op de voeding werkt).
Batterijen / accu's vallen vaak niet onder de garantievoorwaarden, of hebben een beperkte garantie. Ze worden door veel fabrikanten gezien als verbruiksartikelen, ondanks de prijs van (vaak) +100 euro.
Bij nieuwe accu's zou ik gaan voor een orginele asus accu. accu's van derden werken soms niet goed.
Er zijn talloze truukjes danwel fabeltjes (werking niet gegarandeerd / bewezen) waarmee je de capaciteit weer wat kan opvijzelen (search).
Het meest effectieve is een nieuwe accu echter. (en deze niet gebruiken danwel in het apparaat stoppen als je alleen op de voeding werkt).
Batterijen / accu's vallen vaak niet onder de garantievoorwaarden, of hebben een beperkte garantie. Ze worden door veel fabrikanten gezien als verbruiksartikelen, ondanks de prijs van (vaak) +100 euro.
Bij nieuwe accu's zou ik gaan voor een orginele asus accu. accu's van derden werken soms niet goed.
[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 16-03-2006 00:26 ]
"man is not truly one, but truly two,"
dudelijk een kwestie van een versleten accu
daar valt (zonder de natuurwetten te breken) niets aan te doen.
in jou laptop zit een lit-ion accu en die zijn gewoon na een 2 a 3 jaar (ca 500 keer laden) gewoon "op".
even pricewatchen voor een nieuwe zou ik zeggen
daar valt (zonder de natuurwetten te breken) niets aan te doen.
in jou laptop zit een lit-ion accu en die zijn gewoon na een 2 a 3 jaar (ca 500 keer laden) gewoon "op".
even pricewatchen voor een nieuwe zou ik zeggen
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Hier hetzelfde hoor met een ASUS L3500D. Ongeveer even oud denk ik.
Van 2 uur naar een paar minuten. Dan is het trouwens meteen *PATS* uit, alsof de knop omgaat...
Van 2 uur naar een paar minuten. Dan is het trouwens meteen *PATS* uit, alsof de knop omgaat...
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Tsja, ik wil geen gekke dingen gaan doen met mijn huidige batterij om hem weer "even op gang te krijgen". Dat is niet de bedoeling. Ik was er al bang voor hoor, dat ik een nieuwe moest kopen. Ik wilde het alleen hier nog even voor de zekerheid vragen, je weet maar nooit ;-)
In ieder geval bedankt.
In ieder geval bedankt.