Apache 2.x en ASP

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Apache 2 runt, en de pagina's zijn online zichtbaar.
Nu heb ik ook de PERL-module (5.8 for Apache 2.x) geïnstalleerd, maar zo ver ik er aan uit kon, volgens http://www.apache-asp.org/install.html zouden er nu ASP-pagina's zichtbaar moeten zijn. Dus die plaatste ik in mijn http-mapje. Maar ze tonen mij enkel de scripttekst, de pagina wordt niet 'gerendert' zeg maar.

Mijn apache staat in:
c:program files\apache group\apache2\...

En tijden de installatie vroeg de PERL-module (die ook wat andere dingen nog bevat) welk de Apache of PERL-map was, en heb ik de map apache2 aangeduid. En dan maakte hij in DIE map, nog een map, genaamd Apache2. Waarin hij wat dropte.

Ik dacht dat dat fout was, dus heb hem geïnstalleerd in apache group, zodat hij de bestanden zou aanvullen in apache2 die ik al had staan.

Dit leek ook logischer, want hij wou iets van de server overschrijven toen die draaide, en nu kwam hij er om zeuren. Dus ik schakel serverprocess uit, en hij installeert voort. Ik reboot, start apache2 terug op. Ga op andere pc kijken... nog altijd, scripttekst ipv een ASP-pagina.

Ik heb ergens een stap fout gedaan?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:34

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als ik het goed heb, maar ik ben geen guru op het gebied van ASP, moeten de scripts inderdaad SPECIFIEK uit een bepaalde folder aangeroepen worden. Dit kan, naar ik aanneem niet de root zijn.
De dir waar hij om vroeg tijdens de installatie wordt klaarblijkelijk geregistreerd als folder waaruit de ASP scripts gedraait zullen worden.
Vanuit die folder alleen worden ze dus gerendered.
Ik zou je aanraden om de script daarom netjes in die folder bijeen te plaatsen en de Perl interpreter opnieuw te installeren.
Succes, en laat weten of het gelukt is ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Mizitras
  • Niet online
Ok, nou heb ik dan maar met ActiveHTML geprobeerd. Dat zullen vele anderen ook hebben en de trial van 45-dagen is best wel ok om met te experimenteren.

Nu alles goed en wel, buiten één lijntje toevoegen aan de config-file van Apache2 is er niets aan. TOCH werkt het niet, en is elke ASP-file inhoudelijk:
code:
1
500: 0

volgens Mozilla Firefox

En MS IE6.x houdt het op een error, dat de pagina niet bestaat.

Ik mailde ActiveHTML makers SeliSoft, en mocht m'n config-files doorsturen, en zei zeggen dat alles zou moeten werken. |:(

Iemand nog ervaring met deze 'ASP'-module of suggesties?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hm, ik had de ervaring (onder Linux weliswaar) dat de syntax anders is dan dat ie normaal gesproken is.

ik durf zo niet te zeggen hoe die onder windows zou moeten zijn, met IIS, maar onder Linux deed ik het em toen met "<% asp enzo %>", volgens een collega die het nodig had voor een site was dat niet de normale syntax vorm van asp (zoals die onder windows zou zijn), en ik had en heb er echt geen idee van.

ik weet niet of je er iets mee kan, maar het is misschien een duw in de goede richting?

[ Voor 6% gewijzigd door weijl op 25-03-2006 15:02 ]

• Mizitras
  • Niet online
gupje schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:02:
Hm, ik had de ervaring (onder Linux weliswaar) dat de syntax anders is dan dat ie normaal gesproken is.

ik durf zo niet te zeggen hoe die onder windows zou moeten zijn, met IIS, maar onder Linux deed ik het em toen met "<% asp enzo %>", volgens een collega die het nodig had voor een site was dat niet de normale syntax vorm van asp (zoals die onder windows zou zijn), en ik had en heb er echt geen idee van.

ik weet niet of je er iets mee kan, maar het is misschien een duw in de goede richting?
Nou, aangezien de pagina's werkende zijn, en door anderen zijn getest, en ik geen IIS of Linux gebruik, heb ik er niet direct zoveel aan. Sorry maar toch bedankt :)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Heb je de juiste apache module gebruikt?

[ Voor 62% gewijzigd door Nitroglycerine op 25-03-2006 15:39 ]

Hier kon uw advertentie staan

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mizitras schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:36:
TOCH werkt het niet, en is elke ASP-file inhoudelijk:
code:
1
500: 0

volgens Mozilla Firefox

En MS IE6.x houdt het op een error, dat de pagina niet bestaat.
IE6 krijgt te weinig data binnen om er een nuttige foutmelding van te maken en tovert dus dan maar de standaard "ikweethetookniet"-pagina naar voren.

Zou de error meer data uitpoepen dan alleen een 500 Server error maar ook nog wat extra regels plain HTML code dan zou je het wel zien.

Geloof dat de grens op 512 bytes lag of zo..

Ah: MSKB linkje: http://support.microsoft.com/kb/q218155/

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 25-03-2006 16:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Het kan ook zijn dat 'show user friendly errors' aanstaat in IE. Even in de internet opties kijken, ergens bij advanced.

IE parsend standaard niet de hele foutmelding maar alleen een lullig kort berichtje dat er iets niet goed zit..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BackSlash32 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:38:
[...]

IE6 krijgt te weinig data binnen om er een nuttige foutmelding van te maken en tovert dus dan maar de standaard "ikweethetookniet"-pagina naar voren.

Zou de error meer data uitpoepen dan alleen een 500 Server error maar ook nog wat extra regels plain HTML code dan zou je het wel zien.

Geloof dat de grens op 512 bytes lag of zo..
Of je gaat naar Extra -> Internet Opties -> Geavanceerd -> Gebruiksvriendelijke HTTP errors en zet daar het vinkje uit ;)

edit:

DAMN you hezik :P

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 25-03-2006 16:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jajaja... maar zelfs met friendly errors uit krijg je die nog te zien als je error page onder de 512 bytes zit.

En ik verwacht dat een webdevver dit sowieso al uit heeft staan eerlijk gezegd.

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 25-03-2006 16:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mizitras
  • Niet online
Ik moest toch niets bij de installatie van Windows van IIS per se aanduiden hé?? Het kan toch niet aan het os liggen hier, of wel?

PS: Met friendly errors geeft IE nu ook de "500: 2"-error aan. Tof :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

500 is een Server Error, wat zeggen je Indianenlogs dan?

• 4of9
  • Laatst online: 15:52
Ik weet niet of ASP zoiezo onder apache kan draaien.

Ik weet dat het kan met chillisoft (een module om asp te kunnen draaien)

En onder windows moet je waarschijnlijk een mapping maken dat asp files door de juiste dll worden geparsed. (maar volgens mij moet je echt chillisoft installeren)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Pagina: 1