Hoi,
Vandaag ben ik op volgend probleem gestoten. Ik moet van een klasse een String[] doorgeven naar een andere klasse. Deze laatste gebruikt deze array voor een ComboBox op te vullen.
Echter lukt het me niet om dit te doen, ik krijg immers steeds een NullPointerException.
De betreffende code uit eerste klasse TekenCanvas:
De betreffende code uit tweede klasse SolarControl:
Vanaf het moment dat ik het programma wil uitvoeren geeft hij dus een NullPointException vanaf het moment dat tekenen() wordt aangeroepen.
Iemand die hier raad mee weet?
Mvg,
Geert
Vandaag ben ik op volgend probleem gestoten. Ik moet van een klasse een String[] doorgeven naar een andere klasse. Deze laatste gebruikt deze array voor een ComboBox op te vullen.
Echter lukt het me niet om dit te doen, ik krijg immers steeds een NullPointerException.
De betreffende code uit eerste klasse TekenCanvas:
Java:
1
2
3
4
| public String[] naamTekenObjecten(){ String[] naamTekenObjecten = { "Bird", "Cat", "Dog", "Rabbit", "Pig" }; return naamTekenObjecten; } |
De betreffende code uit tweede klasse SolarControl:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
| public void tekenen() { jComboBox1.setModel(new javax.swing.DefaultComboBoxModel(getTekenCanvas().naamTekenObjecten())); } public static TekenCanvas getTekenCanvas() { return tekenCanvas; } |
Vanaf het moment dat ik het programma wil uitvoeren geeft hij dus een NullPointException vanaf het moment dat tekenen() wordt aangeroepen.
Iemand die hier raad mee weet?
Mvg,
Geert
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 22:49 ]