Toon posts:

2500,- aan Hardware te besteden :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb de mogelijkheid om voor 2500 piekies m'n computer een beetje op te voeren :)

Ik zat zelf te denken aan:

-monitor 19' (ilyama?)
-videokaart (matrox g400?)
-geluidskaart (sounblaster pro?)
-geheugen (128 mb)
-scanner (?)
-tekentablet (?)

En ik denk dat ik er dan wel zo'n beetje ben..Wat denken jullie? Goede keus? En waar kan ik dit het beste halen?

Verwijderd

- Het helpt als je er bij zet waarvan je upgrade!

- Je mag het ook aan mij geven :P

- FF serieus : verdubbel je RAM. (PC133!!)

Verwijderd

Een scanner is altijd leuk natuurlijk, en RAM is altijd heel erg nuttig. Ik weet niet hoeveel je nu hebt, maar ik zou er dus mooi 256 mb of nog meer van maken.

En als je een matrox kaartje haalt dan is een 19" monitor ook mooi meegenomen.

En zo'n tekentablet, dat is toch een soort van muismat waar je op kan tekenen dat dan direct op je schermpie komt? Als je het nodig hebt is het leuk, maar ikzelf zou dan toch iets anders kopen. Maar dat is misschien meer omdat ik niet kan tekenen :)

Verwijderd

Topicstarter
systeem nu:

pIII450,
128mb RAM,
asus P2B moederbordje,
antieke video- en geluidskaartjes :)
quantum fireball 20,5 gb 7200 rpm HD,
15" gare monitor,
40x aopen cdrom,
philip 3610 RW

cpu hoeft van mij niet geupgrade te worden, is wel goed zo, wil idd m'n MEM verdubbelen, een grote monitor kopen (19"), goede videokaart, goede geluidskaart. Scanner (optioneel) en misschien wat extra geinige dingetjes als ik wat over houd (tekentablet..)
Dus wat en waar?

Tenk joe :)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

SB pro?!

Geweldige kaart!!!
8 bit, ISA, ...

(serieus; een goede kaart, ik heb er hier ook nog een liggen; SB proII)
maar het is wel een beeetje verouderd, de mijne is +/- zes jaar!

sorry, ik zit weer te zeuren :o

Verwijderd

zow nu is het dus wat duidelijker.

Die CPU kan je nog wel een beetje opfokken naar 558 ofzow, dus die is nu goed.

Een matrox G400 dualhead zou ik zeker kopen, ik heb er een paar weken van mogen genieten. Jammer dat ik een arme student ben, anders had ik er zeker 1 gekocht!

19" monitor zou ik ook zeker doen. Die geluidskaart ligt er een beetje aan wat je er mee wil doen. In principe voldoet een sb64 prima, of anders de SB128, voor als je 4 speakers erop wil zetten.

En wbt RAM: koop wat hierboven ongeveer staat, en van de rest RAM! Dat zou ik iig doen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zon tekentablet is alleen cool als je het nodig hebt. Veel grafisch werk enzo. Maar dan wil je wel een goeie. Dus geen A6 formaat van een raar merk. Minstens A4 of a3 van wacom ofzo. Maarja, die zijn 1100 en 1900 piekies...Dat houd me tegen...

specs

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Gaaf Soundblaster 8 bit!!!! Heb ik ook nog liggen, retail versie met Lemmings en Indy500. Toen pasten spellen gewoon nog op een flop...

Mas*mind, als ik jou was zou ik voor die 19' gaan in combinatie met een G400 DH en een SB128.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan rest mij nog 1 vraag: Waar kun je ze het (heel belangrijk) goedkoopst krijgen; MAW: Waar dealen de gemiddelde tweakers zo'n beetje?

• Beaves
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

Mycom, en voor scanner etc. kijk ik altijd ff bij pricewatch.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Graficall is over het algemeen goedkoop, Alternate ook. Met alternate heb ik alleen de ervaring dat als je een kapot mobo krijgt, ze erg moeilijk doen met omruilen. En bij mn SB64 kreeg ik een gekopieerde cd met drivers...niet echt kewl dus. Maarja, ik zat ook nog met dat kapotte mobo, dus ik heb het er maar bij gelaten, anders had ik nu wsch nog steeds dat kapotte mobo en een gekopieerd cdtje :(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Geheugen is nu nog genoeg.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
ik weet niet of ik die 128 naar 256 zou verdubbelen.. heb zelf in mijn athlon 256 zitten.. maar ik merkte niet echt veel verschil tussen 128 en 256.. zelfs niet bij photoshop en premiere.. maarja. het is wel stoer heh.. en geheugen kost ook niet meer zo heel erg veel.. maar boven de 256 zou ik niet gaan..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

informatique.nl, daar haal ik nogsteeds het meeste
Pagina: 1