Debian nieuwe lvm2, geen kernel source support?

Pagina: 1
Acties:

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 22:34
Ik heb van de week een apt-get dist-upgrade gedaan en een normale upgrade. De lvm2 package wil nu niet meer installeren omdat mijn kernel een te lage versie heeft: 2.6.11, en volgens de package moet dit minimaal versie 2.6.12 zijn. Ik heb een Raid controller die niet door de standaard debian kernel image ondersteund wordt. Ik bak daarom mijn eigen kernels. Dit wil ik nu weer doen alleen kan ik nog geen kernel-sources vinden voor een nieuwere kernel dan 2.6.11?

# apt-cache search kernel-source|grep 2.6
kernel-source-2.6.10 - Linux kernel source for version 2.6.10 with Debian patches
kernel-source-2.6.11 - Linux kernel source for version 2.6.11 with Debian patches

Heeft iemand een idee of er een nieuwere kernel source is die de nieuwste lvm2 utility wel ondersteund? Ik draai de unstable versie.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:45

• beuki
Ik wik mijn systeem wel Debian standaard houden. Daarbij maakt debian meestal een aantal aanpassingen aan de kernel.

• chewbacca
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
De kernel packages ergens rond die versie omgenoemd van kernel-[source/image/headers] naar linux-[source/image/headers]

Misschien moet je daar eens naar zoeken.

• beuki
chewbacca schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:28:
De kernel packages ergens rond die versie omgenoemd van kernel-[source/image/headers] naar linux-[source/image/headers]

Misschien moet je daar eens naar zoeken.
Thanx! ik had al gezocht op de debian site en op google etc. maar kon dit niet zo snel vinden.

ik heb "linux-source-2.6.15 - Linux kernel source for version 2.6.15 with Debian patches" gevonden. Ik ga die eens proberen.

Ik had de lvm2 package al "gelokt" in het /etc/apt/preferences bestand.. maar de kernel updaten is natuurlijk een betere oplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door beuki op 15-03-2006 21:41 ]