Toon posts:

Compaq Bios Vervanger

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst bij de kringloopwinkel voor 10 euro een computer gekocht, voor wat probeersels en zo..
Dat was zo'n Compaq. Ik wou hem wat tweaken in heb bios, kom ik erachter dat je alleen heb bios kan bereiken met een bios diskette..:(
Tussen de spullen van mijn vaders computer vond ik nog een cd met een bios erop, kan ik die er gewoon opzetten of is de kans 100% dat het niet gaat lukken?

In vele handleidingen op internet zeggen dat als flashen niet lukt hem gewoon terug flasht naar de oude bios... Die ik dus niet heb...:(

Ik heb nog geprobeerd om het type moederbord te achterhalen, maar Everest Home Edition noemt hem Onbekend.

Kan ik gewoon het bios van mijn pa erop zetten of gaat dat helaas niet lukken???

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 21:24
Schroef de kast open en check het type moederbord anders even.

Weinig kans dat je op de cd precies het goede bios hebt staan.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
je moet wel de goede bios hebben die bij het board hoort...!!

Anders werkt het niet. Je hebt vroeger wel een aantal custom biossen voor Compaq´s gehad waarmee je bijv. kon overclocken wat normaliter geen mogelijkheid was.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Hoewel de BIOS setup programma's (van Award, AMI, Phoenix en consorten) vrij standaard zijn, zijn BIOSsen zelf zeer specifiek voor een bepaald moederbord (of zelfs revisie ervan). Kans dat de BIOS van je vader gaat werken is nagenoeg nul. Als je een Compaq PC hebt, zul je een Compaq BIOS moeten gebruiken met bijbehorende Compaq setup prog (die idd vaak op schijf staat)...

Verder is Everest lang niet de enige manier om het type mobo te achterhalen. PC openschroeven en logisch nadenken (Compaq PC = Compaq mobo) werken nog altijd beter. Begin daar eens mee :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.