Toon posts:

a8n-sli SE + athlon 64 3700+ probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe set binnen maar hij wil maar niet booten zelfs geen beeld.
er zit in:
Asus a8n-sli SE Rev 1.01
Amd 3700+ San Diego Core met 1mb cache
Corsair 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.0 TwinX
Asus Videokaart PCI-e GeForce 6600GT 256MB DDR3 DVI/HDTV
dat allen in een AOpen Midi Tower Impression ATX 400W

Hij geeft dus helemaal nix heb wat lopen kloten met de memory modules maar het enige wat me is gelukt is hem laten pieppen -=Lang, Kort, Kort
In het boekie staat helemaal geen troubleshooting ding met piepjes en hij heeft ook geen speech reporter aan.
Ik heb alles Losgegooit dus er hangen geen ata/sata dingen aan.
Geen ander kaarten dan de vidkaart hierboven genoemt.

Hetgene wat ik zelf heb gevonden is dat het mischien kan dat het een Stepping E6 zou kunnen zijn van me 3700+ en dat ik daar een biosupdate voor nodig heb.
Die info heb ik van deze site http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx
Aangezien hij nog nooit heb gepost kan ik niet zien welke bios er in zou zitten.
Stel dat er een te oude bios in zit, kan dit dan het probleem zijn dat ik niet eens beeld krijg?
of zou je dan dus wel beeld moeten krijgen en dat hij de cpu verkeerd herkent en hem lager inschaalt?

Ik hoop hiermee voldoende info te hebben gegeven.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

[Open deur mode]
Alle power connectoren wel goed op mobo aangesloten ???
[/Open deur mode]

Voor de rest zou ik alleen kunnen bedenken dat je board idd een BIOS upgrade nodig heeft. Probleem is dan echter wel dat je daarvoor een CPU nodig hebt die wel herkend wordt.

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
ja hij gaat ook netjes aan....
maar ik vraag me af of ie dan gewoon maar geen beeld geeft als ie hem niet herkent ... ik vraag me af of het uberhaupt wel mogelijk is dat ie dan gewoon maar geen beeld geeft... maarja dat weet ik dus ook niet... en idd als het zo zou zijn dan zou ik idd een oudere 64 moeten hebben... maarja ik moet iets meer zekerheid hebben... en in het boekje staat ook geen troubleshoot guide meer waar de piepies worden verklaard...
tnx iig dat je meedenkt

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
Kluk-Kluk schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:20:
[Open deur mode]
Alle power connectoren wel goed op mobo aangesloten ???
[/Open deur mode]
En dan vooral de 4pinnige connector, die wordt vaak vergeten maar is toch belangrijk.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:04
bijna identieke situatie hier, echter a8n-e ipv sli
ook cpu niet herkend in standaard bios, echter start hij wel zonder problemen op. denk niet dat je het in de proc. moet zoeken, maar eerder of alle atx kabels wel zijn aangesloten, of dat je een atx 2.0 voeding hebt

Verwijderd

via de geluidsuitgang van je mobo kan je ook horen of er iets aan de hand is. Asus heeft dat standaard geimplementeerd.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Als je weet van welke fabrikant je BIOS af komt, kun je hier kijken wat die piepjes betekenen.
(Dit zijn de 3 meest voorkomende BIOS-sen)
Ik denk dat bij de specs-pagina op de site van asus wel iets staat over je BIOS.

[ Voor 17% gewijzigd door Mint op 15-03-2006 22:03 . Reden: verkeerde URL 8)7 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou er komt dus geen geluid uit de soundcard...
ook zitten alle connectors er op... heb zelfs voor de zekerheid de asus EZ plug of hoe dat ding ook mogen heten erop aangezloten dat is dus gewoon een 5v lijn op het mobo en de 24atx plug zit er ook op en ook de 4pins plug zit erin... maar nix alleen af en toe beeps uit de beeper ... lang kort kort

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Lang kort kort wijst dus op de videokaart. Zit de videokaart er goed in? Andere videokaart geprobeerd?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het probleem is opgelost....
ik heb eerst een andere videokaart geprobeert...
Geen resultaat...
Toen geheugenmodules er uit en 1 uit me andere pc er in... zelfde type alleen dan 1gb...
en voila beeld....
andere er weer in... nix
1gb er weer in... beeld...
1gb en een bijgeleverde 512 er in en beeld...
1x 512 geen beeld
2x 512 geen beeld
bios clear (met jumper)
beeld!!!
dus door de bios te clearen ging het werken...
me klomp is gebroken... ik ga een andere baan zoeken... ik snap er helemaal niks meer van.
het was een nieuw moederbord nog nooit aangeweest .... en na een bios clear werkt het...
mischien dat de module standaard uit de doos verkeerd word aangesproken.
Ik snap het niet helemaal maar alles werkt!
tnx iig voor het meedenken..maar vaag blijft het wel!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 10:03
Heb ook een asus a8n sli, en probleem komt bekend voor.
Heb het met me geheugen gehad, en dan ook met die geluiden lang kort.
Heb nu me mobo gestuurd voor garantie, me cpu fan slaat niet altijd aan, en soms werkt me lan niet meer, en me videokaart kreeg te weinig stroom.
Al met al, heb al veel problemen gehoord over dit moederbord. dus het ligt niet aan jou hoor ;)
Pagina: 1