Goeiedag,
Ik heb een site gemaakt met daarin een stukje javascript. Weet daar weinig van en er gebeurt nu iets waarvan ik de oplossing niet kan vinden.
Ik gebruik een standaard scriptje om het achtergrondplaatje van een div te veranderen. Het probleem is de verandering pas optreed bij de tweede click. Waarom????
Het is te zien op:www.daanooms.nl, zie link "change background"
Dit is het script dat in een extern bestand staat:
En dit is de link waarvandaan ik 'm aanroep:
Maar het werkt ook vanaf zoiets (ik weet niet wat de juiste manier is)
Kan iemand vertellen hoe ik er voor kan zorgen dat de functie meteen bij de eerste klik wordt uitgevoerd?
Ik heb een site gemaakt met daarin een stukje javascript. Weet daar weinig van en er gebeurt nu iets waarvan ik de oplossing niet kan vinden.
Ik gebruik een standaard scriptje om het achtergrondplaatje van een div te veranderen. Het probleem is de verandering pas optreed bij de tweede click. Waarom????
Het is te zien op:www.daanooms.nl, zie link "change background"
Dit is het script dat in een extern bestand staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| function swap()
{
if (document.getElementById("site").style.backgroundImage=='url(../images/inbouw762.jpg)')
{
document.getElementById("site").style.backgroundImage='url(../images/inbouw762snachts.jpg)';
}
else
{
document.getElementById("site").style.backgroundImage='url(../images/inbouw762.jpg)';
}
} |
En dit is de link waarvandaan ik 'm aanroep:
code:
1
| <a href="#" onclick="swap()" class="link">change background<a/> |
Maar het werkt ook vanaf zoiets (ik weet niet wat de juiste manier is)
code:
1
| <a href=javascript:;swap>change background</a> |
Kan iemand vertellen hoe ik er voor kan zorgen dat de functie meteen bij de eerste klik wordt uitgevoerd?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 20:46 ]