[dvd-r]snelheid asus 1608p2s klopt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-02 21:11

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe brander aangeschaft, een asus 1608p2s wel te verstaan.
M'n vorige brander was ook van asus, een vrij oude met een maximale schrijfsnelheid van 4x.

Deze dvd brander zou echter een schrijfsnelheid van 16x moeten hebben. Helaas geeft nero als hoogste schrijfsnelheid max 2,4x aan. Ook als ik voor "maximum" kies blijft de schrijfsnelheid ontzettend laag.

De drive zit op master en heb al 2 nieuwe ide kabels geprobeerd. wat ik voor de rest nog geprobeerd heb:

- Drivers uninstallen
- Nero 6 uninstallen en meegeleverde software (nero 6.6) installeren
- Andere media, gebruik nu philips dvd-r die tot 16x geschikt moet zijn.

Wie heeft tips?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:24
Ik had deze brander ook. Heb hem weggedaan omdat hij mijn philips dvd+r's slechts op max. 4 speed wilde branden.

Andere media werkte wel goed, behalve Platinums. Die hadden problemen na het branden: schijfje was na branden 'leeg' .

Het probleem ligt dus in de compatibiliteit met verschillende merken herschrijfbare media.

[ Voor 11% gewijzigd door B-Buster op 15-03-2006 20:51 ]

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-02 21:11

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
hmm, dat is erg vervelend. Ik heb hier nog 3 spindels van 50 philips dvd-r liggen. Ik denk dat ik morgen dan maar is terug ga naar de winkel waar ik 'm gehaald heb.

Zou dit niet met een firmware update op te lossen zijn oid?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:24
De firmwareupdate (naar 1.37 geloof ik) loste bij mij alleen het probleem op met de Platinum dvds. De philips schijfjes wilde daarna nog steeds niet sneller dan 4x.

Beste is om die Asus om te ruilen voor een ander merk, want ze zijn gewoon niet sterk qua compatibiliteit. Je kan beter een NEC nemen, of een Benq. Philips en LG branders schijnen ook goed te scoren in reviews.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal