Kan een Mac ook div dvd images afspelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Een dvd kan hij vast afspelen (tenminste dat hoop ik ;) maar hoe zit dat met bv de diverse ISO formaten als die eenmaal na bv downloaden op je harde schijf staan? Bijna altijd zijn die met een pc gemaakt, kun je die dan allemaal mounten en afspelen of is dat lastig? Ik wil tenslotte niet alles wegbranden.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een dvd is geen iso, maar een VIDEO_TS bestand op de harde schijf en ja die kun je gewoon met de standaard dvd speler in Mac OS X openen en afspelen :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• ErikRo
Nee echt waar ik heb ook vaak als ik zo ding uitpak een ISO (discimage) ipv de losse files. Dus het si wel handig als je hem direct kunt uitlezen zonder dat je bv eerst de iso weer moet uitpakken :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
ErikRo schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:10:
Nee echt waar ik heb ook vaak als ik zo ding uitpak een ISO (discimage) ipv de losse files. Dus het si wel handig als je hem direct kunt uitlezen zonder dat je bv eerst de iso weer moet uitpakken :)
Ik geloof dat ISO's net als andere image formaten zoals DMG gewoon gemount kan worden met OS X. Grote kans dat de DVD speler hem dan al meteen pakt, anders kun je alsnog die video map openen.

Gaat dus gewoon lukken :*)

• ErikRo
Wat is op de Mac de Rolls Royce onder de software matige dvdspelers?

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:03
VLC speelt echt alles af. En de iso's kun je inderdaad gewoon mounten, standaard apple dvd player begint dan meteen met afspelen. Werkt makkelijker als in windows dus.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Deze player kan een heleboel:
www.videolan.org

Sleep er bijvoorbeeld maar eens een ISO in

Spuit 11.... :P

[ Voor 13% gewijzigd door Rob op 15-03-2006 21:44 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De standaard Apple DVD speler kan trouwens ook een VIDEO_TS map afspelen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• ErikRo
Ik kwam trouwens net deze link http://anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2349&p=5 tegen waarin een jaar gelden een miniMac getest werd als dvd afspeler. Daarin kwam bleek dat er nog wel te verbeteren viel, kijk maar naar de plaatjes. Zijn deze punten ondertussen opgepakt en opgelost?

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Daedalus schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:54:
De standaard Apple DVD speler kan trouwens ook een VIDEO_TS map afspelen.
Inderdaad. Gewoon dubbelklikken op de .iso, die wordt dan gemount en je kunt dan de mappen met de VIDEO_TS bekijken, of je start DVD player.app, en die herkent dat er een DVD gemount is.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ErikRo schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:01:
Ik kwam trouwens net deze link http://anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2349&p=5 tegen waarin een jaar gelden een miniMac getest werd als dvd afspeler. Daarin kwam bleek dat er nog wel te verbeteren viel, kijk maar naar de plaatjes. Zijn deze punten ondertussen opgepakt en opgelost?
Probeer het uit zou ik zeggen.. DVD-speler zit gratis bij OSX dus j kan je er geen breuk aan vallen. Anders koop/zoek je gewoon wat andere software bij.

Ik heb geen moeite met de kwaliteit van DVD's afspelen op mijn PB G4.

Verwijderd

ErikRo schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:35:
Wat is op de Mac de Rolls Royce onder de software matige dvdspelers?
Tja dat zit standaard eigenlijk al in OS X, zoals hier vaak gezegd.
bij het openen van een DMG (Disc image) of een ISO wordt eigenlijk al een virtuele drive aangemaakt.

Verwijderd

Ik ben van plan om binnen nu en heel snel een 17"iMac te kopen. Mijn MCE PC is na bijna 2 jaar naar de klote en ik wil een systeem waar ik geen zeik meer mee zal hebben.

Wat ik me dus afvraag...in hoeverre kun je frontrow vergelijken met MCE?..Ik weet dat je geen TV mee kunt kijken maar dat hoeft van mij ook niet...deed ik in MCE ook al te weinig.

Ik heb hierboven gelezen dat je dus een image kunt mounten. Maar voor welke extincties geld dat? Ook voor .img, .nrg en je hebt nog een paar gangbaare.

Verder; is het mogelijk om via frontrow ookVIDEO_TS folders af te spelen?
Hoe zit het met divx, xvid en subs?

Als iemand me zou kunne helpen met al deze vragen zou ik hem haar enorm dankbaar zijn. _/-\o_

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Frontrow is vrij beperkt, het baseerd zich op enkele andere programma's en de beperkingen zitten vooral in de GUI.

img files mounten is afaik beperkt tot iso, img en dmg. Ondersteuning voor xvid/ac3/divx kan je regelen dmv plugins voor quicktime. video_ts files kan dvd player wel afspelen, maar frontrow (waarschijnlijk) niet.

Al met al is denk ik VLC de beste keuze; die kan alles afspelen zonder config werk (ook subs, iso's zonder mounten etc.). Nadeel is dat het geen afstandsbediening ondersteuning heeft (nou ja, vrijwel niet dus: http://www.macosxhints.co...p?story=20060318064612619 ) en het daarmee wat minder een MCE wordt.

Wat je kan gebruiken/bekijken is bv de alternatieve frontrow-concurrenten voor OS X en eventueel afwachten tot VLC meer ondersteuning krijgt voor de remote.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

HM...das wel jammer. Maar maakt FrontRow er geen standaard gebruik van quicktime?...Als dat zo is dan zou ie toch ook een VIDEO_TS folder kunnen openen in de movie folder...of ben ik nu te kort door de bocht?

En zo'n VLC player...ja...als t niet geincorporeerd is in FrontRow is het wel jammer. Bestaat er niet zoiets als ffdshow voor macOSX? Zou echt ideaal zijn...

En als zoiets bestaat zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Op Google kan ik namelijk niet veel vinden...wat dat betreft is het vrij slecht gedocumenteerd; en aangezien ik ook nog s nieuw ben hierin...graag hulp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Oh ja...en je hebt t ook over enkele concurenten. Heb je daar enige ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 17:19 ]

• chem

chem

Reist de wereld rond

Het probleem zit hem erin dat de frontrow gui erg beperkt is; hij leest standaard mapjes uit en standaard drives; als je daar vanaf wijkt ga je al snel in de problemen komen. Mogelijk dat een VIDEO_TS mapje nog wel lukt, maar subtitles voor een xvid kan je wel vergeten.

ffdshow gebruikt afaik dezelfde ffmpeg als vlc, dus kijk eens naar vlc zou ik zeggen; bestaat ook voor windows namelijk.

Het beste advies lijkt me: ga naar een mac store en piel eens wat met frontrow. Je ziet binnen een paar minuten hoe heerlijk eenvoudig, maar daardoor ook behoorlijk beperkt het is.

Als je die afstandsbediening toch als onmisbaar ziet zou je eens een bluetooth-based remote kunnen proberen (zoek eens naar de Salling Clicker).

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Met toast titanium 7 kan je de meeste images ook gewoon mounten. En VLC slikt idd alles en is gratis.

Het leuke is dat VPC ze ook gewoon als cd/dvd herkent :P

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 15:30
tja...je moet ze alleen niet als wireless netwerk share hebben...dan kan je beter mplayer gebruiken :P

Verwijderd

Dus ff recapituleren; Om alles te kunnen afspelen en mounten op de iMac heb je de volgende nodig:

- VLC (voor divx, xvid, subs etc) :*) zonder frontrow ondersteuning :'(
- Toast 7 om verschillende image files te mounten;
Vraag: Als je een image van een dvd hebt gemount, 8) kun je 't dan wel in frontrow afspelen als DVD?

Wat gebeurt als ik een VIDEO_TS folder in de movies folder van frontrow zou zetten? Kan ik het dan afspelen? :?

En nog een "stomme" vraag (ik heb het nog niet gezocht en het zal ongetwijfeld bestaan) 8)7 : Wat voor Movie Databases gebruiken jullie op de mac?
:?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Toast heb je niet nodig; VLC kan rechtstreeks iso's lezen en andere formaten. Zie VLC voor de complete lijst.

Of VIDEO_TS files door frontrow gepakt worden weet ik niet, daar moet iemand die frontrow gebruikt maar antwoord op geven :)

Movie database :?

Verwijderd

chem schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 10:01:
Toast heb je niet nodig; VLC kan rechtstreeks iso's lezen en andere formaten. Zie VLC voor de complete lijst.

Of VIDEO_TS files door frontrow gepakt worden weet ik niet, daar moet iemand die frontrow gebruikt maar antwoord op geven :)

Movie database :?
Hmm dat wil dus niet :/ netzoals xvid enz (dat laatste komt door het probleem dat er geen intel codec voor quicktime is....)
als er een codec is voor xvix/divx hoor ik het graag voor de intel macs

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 10:03:
[...]

Hmm dat wil dus niet :/ netzoals xvid enz (dat laatste komt door het probleem dat er geen intel codec voor quicktime is....)
als er een codec is voor xvix/divx hoor ik het graag voor de intel macs
En met dat laaste bedoel je VIDEO_TS folders onder frontrow neem ik aan. Wat is dan de alternatief voor VEDEO_TS dan?...

Oh ja kun je met toast 7 de VIDEO_TS volders ook als echte dvd branden?

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:56
- Met Toast 6 (of 7) kun je in principe praktisch alles branden, inclusief DMG/ISO bestanden.
- VLC-player of Mplayer spelen echt praktisch alle soorten video en audiobestanden af.
- Apple's eigen DVD-player speelt ook een hoop af
- FrontRow is tot nu toe beperkt. Waarschijnlijk omdat het nog behoorlijk nieuw is. Maar er
zijn alternatieven voor de Mac. Zoek maar eens op google naar "Frontrow OSX alternative".

Qua bestanden afspelen doet de Mac zeker niet onder voor Windows hoor... dat zijn fabeltjes. ;)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Met de gratis ffmpegx en meegeleverde Disk Copy kan je een VIDEO_TS (en evt. AUDIO_TS) gewoon fikken; kost niks :)

Pagina: 1